כולסטרול גבוה? שמונה צעדים לתזונה נכונה

אם יש לכם כולסטרול גבוה מומלץ להתחיל לאמץ הרגלים בריאים: איך מורידים רמות כולסטרול רע, איך מעלים את הכולסטרול הטוב וכיצד תזונה נכונה מסייעת במניעת מחלות לב?
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 07/04/2011 |
צפיות: 7,578
דירוג: 4.5 מתוך 2 הצבעות
התקבלו 2 דירוגים בציון ממוצע 4.5 מתוך 5
הרופא אמר שיש לכם כולסטרול גבוה? גם אם אתם נוטלים תרופות, עליכם לשנות את התזונה שלכם ואת סגנון החיים כדי להפחית את הכולסטרול ואת הסיכויים שלכם למחלות לב ולעזור לגופכם להתאזן.

אחת ולתמיד: כולסטרול טוב ורע


הגוף שלכם זקוק לכמות קטנה של כולסטרול בכדי לתפקד. אבל יתכן שאתם צורכים יותר מדי שומן רווי וכולסטרול בתזונה שלכם, שני אלמנטים שגורמים לרמות הכולסטרול ה"רע" שלכם (LDL) לעלות ולעלות. הכולסטרול הרע יכול לגרום להצטברות רובד בעורקים, מה שלוקח אתכם באוטוסטרדה ישירה למחלות לב. הכולסטרול ה"טוב" (HDL), מצד שני, עוזר עוזר לנקות את הכולסטרול הרע מהדם.

למידע נוסף בנושא כולסטרול, תזונה נכונה ועוד היכנסו לפורומים:
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום קרדיולוגיה - רפואת לב
פורום שומנים בדם, מחלות לב
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה
פורום תזונה קלינית

התחילו את היום עם דגנים


מנת שיבולת שועל או דגנים מלאים אחרים תשפיע לטובה על כל היום. הסיבים והפחמימות המורכבות בחיטה מלאה עוזרים לתחושת שובע מתמשכת, כך שתוכלו בקלות יתרה לוותר על מלכודות שומן. בנוסף, דגנים מלאים עוזרים להפחית את הכולסטרול הרע. תוכלו לאכול חיטה מלאה, אורז מלא ועוד.

מלאו את הצלחת בסוגי מזון שטובים לבריאות הלב


הפחיתו בכמות המנות שאתם לוקחים, אל תקחו מנות שגודלן הוא יותר מאגרוף. מלאו את הצלחת בפירות וירקות בכל ארוחה אפשרית, כדי להפחית בכולסטרול הרע. נוגדי חימצון שנמצאים בירקות ופירות בהחלט מסייעים לכך. מה גם, שככל שאנחנו אוכלים יותר אוכל בריא כך נאכל פחות אוכל עתיר שומן. תזונה נכונה למניעת מחלות לב תכלול אכילת דג פעמיים בשבוע. דגים עשירים באומגה 3, שעוזרת להוריד את רמת השומנים בדם ועוזרת להפחית את רמות הכולסטרול. דגים מומלצים הם סלמון, טונה וסרדינים.

קחו אגוזים לבריאות מערכת הלב.


אם בא לכם לאכול חטיף, חופן אגוזים יהיה טעים לחך וגם יפחית את רמות הכולסטרול. אגוזים עשירים בשומן חיוני שמוריד את רמות הכולסטרול הרע מבלי לפגוע בכולסטרול הטוב. מספר מחקרים הראו שלאנשים שאכלו חופן אגוזים ביום היה סיכוי נמוך יותר ללקות במחלות לב. אגוזים עשירים בשומן ובקלוריות, לכן מומלץ לא לאכול יותר מחופן. ודאו שהם לא מצופים בשוקולד או סוכר.

שומן בלתי רווי מגן על הלב


כולנו צריכים שומן בתזונה היומית שלנו, ברמה של 25-35% מכלל הקלוריות שאנו צורכים. מה שמשנה הוא סוג השומן. שומן בלתי רווי, שנמצא בשמן קנולה ושמן זית למשל, עוזר להפחית את רמות הכולסטרול הרע ולהעלות את רמות הכולסטרול הטוב. שומן רווי, שנמצא בחמאה למשל, ושומן טרנס מעלים את רמת הכולסטרול הרע. גם שומנים טובים עשירים בקלוריות, לכן לא מומלץ להפריז בצריכתם.

יותר קטניות, פחות תפוחי אדמה


אנו זקוקים לפחמימות כי אנו זקוקים לאנרגיה, אבל חלק מהן טובות יותר לגוף מאשר אחרות. דגנים מלאים כגון אורז מלא, קינואה, פסטה מחיטה מלאה ושעועית מכילים יותר סיבים ומעלים פחות את רמות הסוכר. פחמימות אחרות כגון אלו הנמצאות בלחם לבן, תפוחי אדמה ואורז מעלות את רמות הסוכר במהירות ולכן גורמות לכם להרגיש רעבים מהר יותר. בנוסף, הימנעו מאוכל מטוגן.

למאמרים נוספים בנושא כולסטרול, תזונה נכונה ועוד:
כדי למנוע מחלות לב צריך לאכול נכון
כולסטרול, אתה מודע אליו?
הקשר בין כולסטרול וילדים
מחקר: כולסטרול טוב - טוב גם לזיכרון
לאכול כולסטרול? כתבה עם ביצים

הניעו את גופכם


אפילו חצי שעה של פעילות גופנית חמישה ימים בשבוע יכולה לעזור להוריד את רמות הכולסטרול הרע ולהעלות את רמת הכולסטרול הטוב. בנוסף, פעילות גופנית תעזור לכם לשמור על המשקל הרצוי ותפחית את הסיכוי לחסימה בעורקים. אין צורך להתאמן 30 דקות ברצף, אפשר לפצל את האימון לפרקי זמן של עשר דקות בכל פעם.

לכו על זה


אם אינכם רגילים לבצע התעמלות או אוהבים ללכת לחדר כושר – לכו על הליכה. זה קל, בריא וכל מה שתצטרכו זה זוג נעלים נוחות. הליכה מפחיתה את הסיכוי לשבץ ולמחלות לב, עוזרת לכם להפחית במשקל ומחזקת את העצמות. התחילו בהליכות קצרות והאריכו אותן בהדרגה.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

יועצים בתחום

  • ד"ר מרים מייזל
    ד"ר מרים מייזל
    אורחות חיים, רפואת משפחה ד"ר מייזל היא מומחית ברפואת משפחה ובעלת רישיון לעסוק בהיפנוזה רפואית. דוגלת בתזונה בריאה. בשנת 2018, חיברה ד"ר מייזל פרק בספר לימוד לרופאים. פרק זה עוסק במחקרים שמביעים... קרא עוד
  • ד"ר אחיה אמיר
    ד"ר אחיה אמיר
    מומחה לגסטרו-ילדים מחלות כבד, תזונת ילדים ורפואת ילדים. תחומי טיפול: כאבי בטן כרוניים, עצירות כרונית, קרוהן, קוליטיס, צליאק, הליקובקטר פילור, מחלות רפלוקס ועוד. ... קרא עוד