שמונה נשנושי בריאות דלי פחמימות

חזרתם מיום מעייף במשרד וכל מה שבא לכם זה לשבת עם גלידה או צ'יפס מול הטלוויזיה. עצרו! למה לאכול מזונות עתירי פחמימות ושומנים אם יש אופציות בריאות יותר? הנה שמונה רעיונות לנשנושים טעימים ודלי פחמימות.
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 05/09/2011 |
צפיות: 12,361
דירוג: 1.0 מתוך 1 הצבעות
התקבלו 1 דירוגים בציון ממוצע 1.0 מתוך 5
צ'יפס, גלידה, עוגיות, חטיפי שוקולד, קרקרים ופופקורן - כל אלו ועוד עונים להגדרה 'נשנושים'. בדרך כלל אתם אוכלים נשנושים כאלו כדי להשקיט בטן מקרקרת, בהיסח הדעת מול הטלוויזיה או המחשב, או כאשר תוקף אתכם חשק פתאומי ל'משהו טעים'. אך ראו הוזהרתם - מדובר במאכלים עם תכולת פחמימות ושומנים גבוהה להבהיל, אשר מתבטאת גם בכמות הקלוריות שהם מכילים, וערך תזונתי נמוך. מהן האופציות שלכם לנשנושים עם פחות פחמימות?

למידע נוסף על תזונה ודיאטה היכנסו לפורומים:
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום השמנת יתר - התמודדות
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה
פורום תמיכה בדיאטה

כתחליף לנשנושים שלעיל, ניתן לבחור במאכלים לא פחות טעימים ובריאים בהרבה. נשנושים אידיאליים הם כאלו המכילים פחמימות עם ערך גליקמי נמוך, עשירים בסיבים תזונתיים ו/או רכיבים תזונתיים אחרים, מכילים כמות מסוימת של חלבונים התורמים לאיזון תזונתי וכן, גם שומנים, אבל מהסוג שבריא ללב. לפניכם שמונה אופציות לנשנושים טעימים, בריאים ודלי פחמימות.

#1 סלט בתוספת ביצה קשה או אבוקדו


קחו את הסלט שאתם נוהגים להכין לצד המנה העיקרית והוסיפו לו פרוסות של ביצה קשה או רבע אבוקדו חתוך. הזליפו לסלט כפית אחת של שמן זית ו-1-2 כפיות של חומץ בלסמי, או לחלופין כף אחת של וינגרט בלסמי.

מנה אחת (בתוספת ביצה קשה) מכילה: 3 גר' פחמימות, 1 גר' סיבים תזונתיים, 146 קלוריות, 11 גר' חלבוני, 10 גר' שומנים, 3 גר' שומן רווי.
מנה אחת (בתוספת אבוקדו אבוקדו) מכילה: 6 גר' פחמימות, 4.4 גר' סיבים תזונתיים, 120 קלוריות, 4 גר' חלבונים, 9 גר' שומנים, 2 גר' שומן רווי.

#2 ארטישוק גדול


חתכו ארטישוק לשניים (מהגבעול ועד הקצה) והוציאו מאמצעו את החלק הקוצני, שאיננו אכיל. הכניסו אותו לכלי חסין למיקרוגל בתוספת חצי כוס מים, אטמו את הכלי עם מכסה וחממו בעוצמה גבוהה עד שהארטישוק רך (כשש דקות לארטישוק אחד ועשר דקות לשניים). ניתן לתבל במיץ לימון, שתי כפיות שמן קנולה או מיונז המבוסס על שמן זית.

מנה אחת (בתוספת מיץ לימון) מכילה: 17 גר' פחמימות, 9 גר' סיבים תזונתיים, 76 קלוריות, 5.5 גר' חלבונים, 2 גרם שומנים, 0.01 גר' שומן רווי.
מנה אחת (בתוספת מיונז) מכילה: 17 גר' פחמימות, 9 גר' סיבים תזונתיים, 106 קלוריות, 5.5 גר' חלבונים, 3 גר' שומנים, 0.1 גר' שומן רווי.

#3 סלט בתוספת עוף בגריל (ללא רוטב)


מדובר בסלט הטיפוסי של מסעדות מזון מהיר, שמורכב בעיקר מחסה. במידה ונתקעתם בחוץ ואתם רעבים, סלט כזה הוא האופציה הבריאה יחסית מבין אופציות אחרות של מזון מהיר.
מנה אחת מכילה: 12 גר' פחמימות, 3 גר' סיבים תזונתיים, 220 קלוריות, 30 גר' חלבונים, 6 גר' שומנים, 3 גר' שומן רווי.

#4 מקלות סלרי עם חמאת בוטנים


מרחו שלושה מקלות סלרי בכמות של שתי כפות חמאת בוטנים טבעית (ללא סוכר או עם כמות סוכר מופחתת).
מנה אחת מכילה: 8.5 גר' פחמימות, 3 גר' סיבים תזונתיים, 208 קלוריות, 7 גר' חלבונים, 15 גר' שומנים, 2 גר' שומן רווי.

#5 חופן אגוזים


למען הסר ספק - הביטוי 'חופן' מתייחס לכמות של רבע כוס בערך. ניתן לאכול מסוג האגוזים החביב עליכם, או לערבב כמה סוגים בשביל הגיוון. הקפידו לאכול אגוזים טבעיים, או אגוזים קלויים שאינם מומלחים.

מנה אחת (רבע כוס שקדים קלויים) מכילה: 6.7 גר' פחמימות, 4 גר' סיבים, 205 קלוריות, 9.5 גר' חלבונים, 10 גר' שומנים, 1.4 גר' שומן רווי.

#6 קערת אדממה


דרך מצוינת ליהנות מנשנוש פולי סויה בעלי תכולת חלבונים גבוהה היא לשפוך ¾ כוס פולי סויה קפואים ומקולפים לתוך כלי חסין למיקרוגל ולחמם למשך מספר דקות. את הפולים המוכנים ניתן לתבל בפלפל שחור וחצי כפית שמן זית.

מנה אחת מכילה: 8 גר' פחמימות, 4.3 גר' סיבים תזונתיים, 97 קלוריות, 9 גר' חלבונים, 4 גר' שומנים, 0 גר' שומן רווי.

#7 מקלות גזר עם חומוס


חתכו גזר אחד גדול למקלות או טבעות והגישו עם רבע כוס חומוס.
מנה אחת מכילה: 15.8 גר' פחמימות, 5.8 גר' סיבים תזונתיים, 133 קלוריות, 6 גר' חלבונים, 6 גר' שומנים, 0.9 גר' שומן רווי.

לכתבות נוספות בנושא תזונה ודיאטה:
מהי דיאטת אקו אטקינס ומהם יתרונותיה?
דיאטה ים תיכונית מסייעת במניעת מחלות
טסים לחו"ל? שמרו על תזונה בריאה בחופשה
כיצד להלחם בבעיה של אכילה לא מודעת
השמנת יתר: האם קיימים "שמנים בריאים"?

#8 לָאטֶה על בסיס חלב סויה


ערבבו כוס של חלב סויה דל-שומן עם שוט או שניים (1/8 או ¼ כוס) של אספרסו או קפה חזק אחר. ניתן להשתמש בקפה נטול קפאין אם אתם רגישים לקפאין. הגישו חם, או, אם אתם חושקים במשקה קר ומרענן, ערבבו עם ¾ כוס קרח כתוש.

מנה אחת מכילה: 8.5 גר' פחמימות, 1 גר' סיבים תזונתיים, 73 קלוריות, 6 גר' חלבונים, 1.9 גר' שומנים, 0 גר' שומן רווי.


דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

יועצים בתחום

  • ד"ר אסנת רזיאל
    ד"ר אסנת רזיאל
    טיפול רב תחומי בהשמנה כירורגית בכירה, מומחית לטיפול רב תחומי בהשמנה והמקימה והמנהלת הרפואית של מלב"י - המרכז לטיפול בהשמנת יתר. תחומי התמחות: שרוול קיבה, מעקף קיבה, מעקף תריסריון, הצרת קיבה עם טבעת... קרא עוד
  • ד"ר מרים מייזל
    ד"ר מרים מייזל
    אורחות חיים, רפואת משפחה ד"ר מייזל היא מומחית ברפואת משפחה ובעלת רישיון לעסוק בהיפנוזה רפואית. דוגלת בתזונה בריאה. בשנת 2018, חיברה ד"ר מייזל פרק בספר לימוד לרופאים. פרק זה עוסק במחקרים שמביעים... קרא עוד