11 טיפים לשמור על דיאטה לשנה החדשה

2012 יכולה להיות השנה האחרונה של כדור הארץ, וכדאי להיראות בה טוב. בכתבה שלפניכם, 11 טיפים לשמירה על דיאטה. ארוחות ביניים, נשנושי לילה, דיאטה עתירת חלבונים - כל העצות בפנים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 02/01/2012 |
צפיות: 7,329
שנת 2012 כבר כאן, ועמה ההחלטה שהשנה יורדים במשקל, הולכים יום יום לאימון כושר ושומרים על תזונה נכונה. לאלה מכם שהחלטה כזו שאפתנית מדי עבורם, נסו את הטיפים הבאים:

למידע נוסף בנושא דיאטה ותזונה נכונה היכנסו לפורומים:
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום תזונה בהריון
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה
פורום תזונה קלינית
פורום תזונת ספורט

חלבון מוסיף המון
חלבונים הם הפיתרון האולטימטיבי לתחושת שובע. חלבון משביע יותר מפחמימות או שומנים, ותורם להרגשת מלאות לזמן רב יותר. חלבון גם עוזר לשמור על מסת שריר ומעודד שריפת שומנים. לכן, חשוב לשלב בכל ארוחה או מיני-ארוחה חלבונים הנמצאים במאכלים כמו: דגים, בשר, חלבון ביצה, יוגורט, גבינה, סויה, אגוזים או שעועית.

מים, מים, מים. או: משקאות דלי קלוריות
לפני שאתם קורעים איזו שקית צ'יפס, שתו כוס מים קודם. אנשים רבים מתבלבלים בין רעב לצמא, לכן במקום להוסיף עוד קלוריות לתפריט היומי, ייתכן וכוס מים תספיק לספק את הצורך. אם מים רגילים הם לא בדיוק כוס התה שלכם, נסו כוס תה צמחים או מים בטעמים, דיאט כמובן.

נשנושי לילה
אכילה ללא מחשבה מתרחשת בדרך כלל אחרי ארוחת ערב, אחרי שיושבים ונרגעים מול הטלוויזיה. נשנושים מול הטלוויזיה הם הדרך הקלה ביותר לזרוק לאלתר את הדיאטה שלכם. המחמירים יכולים לסגור את המטבח לאחר שעה מסוימת, בעוד שהמקלים יכולים להרשות לעצמם חטיף דל קלוריות, עוגיות ללא סוכר או חצי כוס גלידה דלת שומן.

אוהבים עוגיות? קחו עוגייה אחת
במקום להוציא מהתפריט את כל המאכלים האהובים עליכם, היו "אכלנים בקטנה". במקום לקנות חבילה שלמה של עוגיות טריות, קנו עוגייה אחת. במקום שקית מלאה ממתקים, אכלו ממתק קטן אחד. המפתח ליהנות מהמאכלים האהובים עליכם הוא – מתינות.

על ארוחות ומה שביניהן
אם תשרפו יותר קלוריות מאשר תאכלו, תרדו במשקל. אך כשרעבים כל הזמן, אכילת פחות פחמימות יכולה להיות אתגר. מחקרים הראו כי אנשים שאוכלים 4-5 ארוחות או נשנושים ביום יכולים לשלוט בצורה טובה יותר בתיאבון ובמשקל שלהם. מומלץ לחלק כמות הקלוריות היומית לכמה ארוחות קטנות עד ארוחת הערב.

תבלינים. כן, תבלינים
הוסיפו תבלינים, גם חריפים לאוכל כדי להגביר את הטעם ולהגביר את תחושת השובע. אוכל עשיר בטעמים יעורר את בלוטות הטעם שלכם, יגרום לכם לאכול פחות ויזרז את תחושת השובע.

"אני אקח את ארוחת הילדים"
הזמנת ארוחת הילדים במסעדה יכולה להיות אופציה טובה להוריד במינון הקלוריות ולשמור על מנות הגיוניות יותר. אנשים רבים לוקחים את מנות הילדים, אז אין חשש לגבה מורמת מצד המלצר. טריק אחר הוא לאכול בצלחת קטנה, כך האשליה שתיווצר היא שהמנה גדולה. אם המוח שלכם יאמין לזה, אין סיבה שהבטן לא.

אנטי-פסטיות
מומלץ להחליף כוס פסטה בכוס ירקות. אכילת פחות פסטה או לחם ויותר ירקות תגרום לירידה במשקל בטווח הארוך. ניתן לחסוך כך בין 100 ל-200 קלוריות.

לא סתם היא נחשבת לארוחה החשובה ביותר ביום
זה נשמע כמו תרגיל הדיאטה הטוב ביותר: לוותר על ארוחת בוקר ולהוריד כך במשקל. אך מחקרים הוכיחו כי לא לאכול בבוקר, יגרום לרעב כבד מאוחר יותר ולאכילה מופרזת בארוחת הצהריים והערב. לכן, חשוב מאוד לפנות זמן בבוקר לארוחה עשירה בסיבים, חלב דל שומן ופירות.

אמנות הפינוי
פנו מהמזווה, מהמדפים בארונות המטבח ומהפריזר מאכלים משמינים כמו צ'יפס וגלידה. מומלץ לנטרל פיתויים משמינים בתוך הבית. רוצים ממתק? צאו מהבית כדי להשיג אותו, עדיף תוך כדי הליכה.

כתבות נוספות בנושא דיאטה ותזונה נכונה:
הרזיה: 6 דרכים איך לא לעשות את זה
תזונה נכונה: הכל על העגבנייה
השמנה במקום העבודה: דרכי התמודדות
חטיף לפני ארוחת הצהריים יהרוס דיאטה
דיאטה משותפת: זה כדאי?

שבוע-שבוע
שקלו עצמכם פעם בשבוע. אנשים ששוקלים את עצמם באופן קבוע מצליחים להוריד יותר במשקל. מומחים ממליצים לשקול את הגוף פעם בשבוע, אך לא יותר, על מנת שלא להתמודד עם אכזבות יומיומיות. חשוב לשמור על אחידות: לשקול באותו יום, באותה שעה ביום, באותו משקל ועם אותם בגדים.


דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר