וידאו: קינוחים ממרציפן, תמר וטפיוקה

קינוחים נחשבים בדרך כלל למשמינים מאוד, אלא אם כן מדובר בקינוחים שאינם מכילים סוכר - וכך גם טעמם. אבל קינוחים יכולים להיות גם בריאים מאוד ולהכיל ערכים תזונתיים רבים, כמו קינוחים ממרציפן (שקדים), תמר וטפיוקה
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 30/04/2012 |
צפיות: 16,631
תמרים ושקדים – מהם עשוי הקינוח הראשון שלנו – אינם נחשבים מאכלים דיאטטים בהגדרתם בשל הערך הקלורי שלהם. אבל הם ללא ספק מאכלים בריאים ועשירים בערכים תזונתיים חשובים לגוף שלנו.

השקדים נחשבים למאכל משמין, אם צורכים אותה במידה מוגזמת. מחקרים הוכיחו כי שילוב שקדים בתזונה נכונה ומאוזנת, יכול לשפר את בריאות הגוף ואף לסייע לדיאטת הרזייה.

שקדים עשירים בסיבים תזונתיים שעוזרים לתחושת שובע ולהפחית את רמות הכולסטרול בדם.
השקדים גם עשירים בחלבון שגם הוא מסייע להרגיש תחושת שובע. החלבון שמצוי בשקדים עשיר בחומצת אמינו ועשוי להפחית את הסיכון לחלות בדלקת תורשתית.

למידע נוסף על מתכוני בריאות, היכנסו לפורומים:
פורום בישול בריאות, מתכוני בריאות
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום תזונה בהריון
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה
פורום תזונה קלינית

שקדים עשירים מאוד בויטמינים כמו ויטמין E ונוגדי חימצון שמסייעים להילחם בנזקי הזיקנה ובמניעת מחלת הסרטן.

התמר עשיר בסוכר ענבים שנחשב לסוכר הבריא ביותר לגוף שלנו. לתמר אחוזי שומן נמוכים במיוחד, 0.2% בלבד. התמר מומלץ למאכל לספורטאים, נשים בהריון ואחרי לידה, ולכל מי שזקוק לאנרגיה טבעית. תזונאים ורופאים ממליצים על תמר כממתיק הבריא ביותר, מפני שהוא ממתיק טבעי ואינו מכיל פחמימות ריקות.

מתמר מפיקים סירופ בשם "סילאן" המשמש בעיקר להמתקת קינוחים.


תמר ממולא במרציפן


מנות: 24 יחידות
זמן הכנה: 10 דקות

המצרכים:
20 שקדים קלופים (חופן נדיב)
6 תמרי מג'הול בינוניים

אופן הכנה:
טוחנים את השקדים הקלופים במטחנת תבלינים עד היווצרות עיסה.
חורצים את התמר לאורכו ונפטרים מן החרצן. מגלגלים בכפות הידיים גליל קטן של מרציפן וממלאים את התמר.
חותכים כל מרציפן לארבעה חלקים שווים ומניחים במנז'ט קטנטן.

הקוקוס ממנו מופק חלב הקוקוס עשיר מאוד בסיבים תזונתיים, מינרלים, ברזל, מגנזיום, אשלגן, נחושת, ויטמיןC, וחומצה פולית.

טפיוקה הוא חומר גלם, כמעט ללא טעם, שמשמש להכנת מזון. הוא מיוצר משורש "מניהוט" ומיוצר תהליך דומה לתהליך בו מיוצרת פסטה. טפיוקה מגיע בצורת כדורים קטנים לבנים, או במרקם של קמח דק בדומה לקונפלור. מטפיוקה ניתן להכין מנות מגוונות כמו חביתות, פודינג, לחם ברזילאי ורטבים. אנחנו הכנו מטפיוקה מנת קינוח של גרגירי טפיוקה בחלב קוקוס ופירות אקזוטיים:

לכתבות נוספות בנושא מתכוני בריאות:
וידאו: מוסקה צמחונית ברוטב קשיו
קוקוס: ערכים תזונתיים, שימושים ומתכונים
שלושה מתכוני בריאות עם אספרגוס
מתכוני בריאות: כל הזית
וידאו: פשטידת פטריות ופשטידת קישוא וגזר

קינוח טפיוקה בחלב קוקוס


מנות: 6 מנות
זמן הכנה: חצי שעה

אופן הכנה:
מרתיחים סיר עם מים, מוסיפים ½ כוס גרגרי טפיוקה קטנים.
מבשלים 20 דק' תוך כדי ערבוב, ומסננים.
טוחנים עם בלנדר מוט 1 כוס אננס משומר עם 1 כוס חלב קוקוס וכפית תמצית וניל אמיתית.
אופן הכנת חלב קוקוס: טוחנים עם בלנדר מוט ½ כוס קוקוס יבש עם כוס וחצי מים רותחים, מניחים להתקרר וסוחטים דרך מגבת בד (חיתול נקי או מפית אוכל).
מערבבים את הטפיוקה עם האננס הטחון ולהגיש צונן עם פירות אקזוטיים חתוכים (מנגו, פיטאיה, פסיפלורה וכד').

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר