אם אין ברוקולי מי לי?

ברוקולי הוא אחד ממזונות הבריאות האולטימטיביים. הוא מכיל נוגדי חמצון, ויטמנים ומינרלים ומהווה מרכיב מצויין לתבשילים ומאפים מסוגים שונים. לפניכם הכל על ברוקולי ומתכון שישמח כל תפרחת ירקרקה
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 13/02/2014 |
צפיות: 34,473
ברוקולי הוא ירק ממשפחת המצליבים ונחשב למזון בריאות מובהק. מומלץ לאכול אותו חי על מנת לשמור על ערכיו הבריאותיים, למרות זאת, על פי רוב אוכלים אותו מאודה. הברוקולי מורכב מגזע וענפים ירוקים ועבים. יש לקלף את השכבה הראשונה של הגזע לפני האכילה. על ענפי הברוקולי צומחים אלפי ניצנים ירוקים כהים. ניתן לאכול את כל חלקי הברוקולי.

כיצד יודעים שהברוקולי טרי?


אם הגזע והענפים קשים ופריכים ובנוסף ניצני הברוקולי צפופים ודחוסים, זה סימן שהברוקולי טרי וראוי למאכל. ניצנים חלשים וצהובים הם סימן שהברוקולי נבול וכדאי לפנות למחלקת הקפואים בסופר.

למידע נוסף בנושא מתכוני בריאות הכנסו לפורומים:
פורום בישול בריאות, מתכוני בריאות
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה
פורום תזונה קלינית
פורום תזונת ספורט

ערכים תזונתיים של ברוקולי


100 גרם ברוקלי טרי מכיל 7.2 גרם פחמימות, 1.4 גרם סוכר, 2.4 גרם חלבון וחומצות אמינו
89.3 גרם מים וכל היתר מורכב מויטמנים ומינרלים. סה"כ 35 קלוריות.

סגולותיו של הברוקולי


בברוקולי יש חומר אנטי מסרטנים. אכילה של נבטי הברוקולי מסייעת למניעה וריפוי של סרטן, במיוחד סרטן הערמונית. הברוקולי עשיר בסיבים תזונתיים ומסייע לניקוי רעלים מהכבד. מיץ הברוקולי מספק הגנה בפני קרינת השמש. הוא מגן על פנים התאים ואינו משבש את תהליך יצירת ויטמין D בגוף. מסנני קרינה שאנחנו מורחים על גופינו משבשים תהליך הייצור של ויטמין זה.

הברוקלי עשיר בחומרים נוגדי חמצון, הוא מסייע להורדת לחץ דם גבוה ומפחית סיכון לדלקות מסוכנות בשריר הלב ובעורקים. הסידן שבברוקולי עוזר לשמירת מסת העצמות ולשריפת שומנים.
הוא מפחית ייצור של ההורמון קורטיזול אשר גורם לתיאבון מופרז והצטברות שומן באיזור הבטן.
הברוקולי אף מכיל כמות נאה של ויטמין C וחומצה פולית החשובה במיוחד עבור נשים הרות.
הברוקולי מכיל סולפורפאן, חומר המסייע להילחם בחיידק ההליקובקטר פילורי, חיידק הגורם לכיבים וסרטן בקיבה.


סלט ברוקולי וחמוציות


סלט הברוקולי טומן בחובו הפתעה - חמוציות אדמדמות ועשירות בטעם. הניגוד בין פריכות הברוקולי, החמצמצות של הפרי והחריפות שברוטב יוצר שילוב טעמים מפתיע ומסקרן.

זמן ההכנה:

כחצי שעה

מנות:

8

רכיבים:


ראש ברוקולי חי
שקית חמוציות מיובשות

לרוטב:


3 כפות מיונז (אפשר גם דל שומן)
כף סוכר
רבע כפית מלח
פלפל שחור
3 שיני שום קצוצות
מיץ מחצי לימון
כפית חרדל דיז'ון
3 כפות שמן זית

למתכוני בריאות נוספים:
מתכוני קינואה לכל ארוחה ביום
מתכוני פירות יבשים לט"ו בשבט
מתכוני חורף קלאסיים בגרסה בריאה
גבינות טבעוניות טעימות להפליא!
חלבונים לטבעונים - הצעות טעימות להפליא

אופן ההכנה:


מפרידים את פרחי מהברוקולי מהגזע והענפים. שומרים את הפרחים בלבד.
מפוררים את פרחי הברוקולי לחתיכות קטנטנות.
מעבירים לקערה ומוסיפים את החמוציות.
מערבבים את המרכיבים ליצירת הרוטב.
יוצקים את הרוטב על הברוקולי והחמוציות.
הסלט טעים במיוחד אחרי יום במקרר כשכל הטעמים נספגו.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר