אם אין ברוקולי מי לי?

ברוקולי הוא אחד ממזונות הבריאות האולטימטיביים. הוא מכיל נוגדי חמצון, ויטמנים ומינרלים ומהווה מרכיב מצויין לתבשילים ומאפים מסוגים שונים. לפניכם הכל על ברוקולי ומתכון שישמח כל תפרחת ירקרקה
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 13/02/2014 |
צפיות: 34,148
ברוקולי הוא ירק ממשפחת המצליבים ונחשב למזון בריאות מובהק. מומלץ לאכול אותו חי על מנת לשמור על ערכיו הבריאותיים, למרות זאת, על פי רוב אוכלים אותו מאודה. הברוקולי מורכב מגזע וענפים ירוקים ועבים. יש לקלף את השכבה הראשונה של הגזע לפני האכילה. על ענפי הברוקולי צומחים אלפי ניצנים ירוקים כהים. ניתן לאכול את כל חלקי הברוקולי.

כיצד יודעים שהברוקולי טרי?


אם הגזע והענפים קשים ופריכים ובנוסף ניצני הברוקולי צפופים ודחוסים, זה סימן שהברוקולי טרי וראוי למאכל. ניצנים חלשים וצהובים הם סימן שהברוקולי נבול וכדאי לפנות למחלקת הקפואים בסופר.

למידע נוסף בנושא מתכוני בריאות הכנסו לפורומים:
פורום בישול בריאות, מתכוני בריאות
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה
פורום תזונה קלינית
פורום תזונת ספורט

ערכים תזונתיים של ברוקולי


100 גרם ברוקלי טרי מכיל 7.2 גרם פחמימות, 1.4 גרם סוכר, 2.4 גרם חלבון וחומצות אמינו
89.3 גרם מים וכל היתר מורכב מויטמנים ומינרלים. סה"כ 35 קלוריות.

סגולותיו של הברוקולי


בברוקולי יש חומר אנטי מסרטנים. אכילה של נבטי הברוקולי מסייעת למניעה וריפוי של סרטן, במיוחד סרטן הערמונית. הברוקולי עשיר בסיבים תזונתיים ומסייע לניקוי רעלים מהכבד. מיץ הברוקולי מספק הגנה בפני קרינת השמש. הוא מגן על פנים התאים ואינו משבש את תהליך יצירת ויטמין D בגוף. מסנני קרינה שאנחנו מורחים על גופינו משבשים תהליך הייצור של ויטמין זה.

הברוקלי עשיר בחומרים נוגדי חמצון, הוא מסייע להורדת לחץ דם גבוה ומפחית סיכון לדלקות מסוכנות בשריר הלב ובעורקים. הסידן שבברוקולי עוזר לשמירת מסת העצמות ולשריפת שומנים.
הוא מפחית ייצור של ההורמון קורטיזול אשר גורם לתיאבון מופרז והצטברות שומן באיזור הבטן.
הברוקולי אף מכיל כמות נאה של ויטמין C וחומצה פולית החשובה במיוחד עבור נשים הרות.
הברוקולי מכיל סולפורפאן, חומר המסייע להילחם בחיידק ההליקובקטר פילורי, חיידק הגורם לכיבים וסרטן בקיבה.


סלט ברוקולי וחמוציות


סלט הברוקולי טומן בחובו הפתעה - חמוציות אדמדמות ועשירות בטעם. הניגוד בין פריכות הברוקולי, החמצמצות של הפרי והחריפות שברוטב יוצר שילוב טעמים מפתיע ומסקרן.

זמן ההכנה:

כחצי שעה

מנות:

8

רכיבים:


ראש ברוקולי חי
שקית חמוציות מיובשות

לרוטב:


3 כפות מיונז (אפשר גם דל שומן)
כף סוכר
רבע כפית מלח
פלפל שחור
3 שיני שום קצוצות
מיץ מחצי לימון
כפית חרדל דיז'ון
3 כפות שמן זית

למתכוני בריאות נוספים:
מתכוני קינואה לכל ארוחה ביום
מתכוני פירות יבשים לט"ו בשבט
מתכוני חורף קלאסיים בגרסה בריאה
גבינות טבעוניות טעימות להפליא!
חלבונים לטבעונים - הצעות טעימות להפליא

אופן ההכנה:


מפרידים את פרחי מהברוקולי מהגזע והענפים. שומרים את הפרחים בלבד.
מפוררים את פרחי הברוקולי לחתיכות קטנטנות.
מעבירים לקערה ומוסיפים את החמוציות.
מערבבים את המרכיבים ליצירת הרוטב.
יוצקים את הרוטב על הברוקולי והחמוציות.
הסלט טעים במיוחד אחרי יום במקרר כשכל הטעמים נספגו.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

כריכים טעימים לקראת החזרה ללימודים
מאת נעמה בן דוד טרבלסי
| 28/08/2014 |
צפיות: 27,121
שבוע הבא מתחילים הלימודים וזה הזמן לרענן את מגוון הסנדוויצ'ים שאנו שולחים עם ילדינו להפסקת העשר. לפניכם כל הפרטים על הסנדוויצ'ים המומלצים יותר ופחות וכמה הצעות טעימות ובריאות
קרא עוד
ארוחה חושנית ובריאה לט"ו באב
מאת מחלקת הדיאטה של סטודיו סי
| 11/08/2014 |
צפיות: 26,681
היום אנו חוגגים את חג האהבה העברי, סיבה מצויינת לשלב אהבה עם אוכל טוב ובריא. לפניכם כל המזונות הטובלים בחושניות שכדאי לשלב בארוחת החג והצעות למתכונים מפתים. מוגש באהבה!
קרא עוד
מזונות טרנדיים ומתכונים בריאים וטעימים
מאת נעמה בן דוד טרבלסי
| 24/07/2014 |
צפיות: 35,789
חברת השפע עסוקה במציאת מזונות חדשים ובצירופים מעניינים כדי לאתגר את הסקרנות של הצרכנים ולהגדיל את המכירות בענף המזון. מה מהם באמת מזין ובריא ומהו סתם טרנד? תשובות לכל השאלות ומתכונים טרנדיים ובריאים בכתבה שלפניכם
קרא עוד
יש לי גלידה הכי טובה!
מאת שרה בר אשר
| 17/07/2014 |
צפיות: 33,129
בואו נשחק לרגע במשחק האסוציאציות. אנו נאמר את המילה קיץ ואתם תאמרו מה עולה על דעתכם. אנו בטוחים שאחת המילים תהיה גלידה. לצורך הכתבה הטעימה הזו שרה בר אשר יצאה לסיור במפעל גלידות. מותר לקנא. הממצאים לפניכם
קרא עוד
מתכונים בריאים זה פיקניק!
מאת נעמה בן דוד טרבלסי
| 26/06/2014 |
צפיות: 32,970
הקיץ הוכרז רשמית ומזג האוויר מזמין לצאת מהבית. זה הזמן להתחיל לטייל, ומה יותר כיף מפיקניק בחיק הטבע? לפניכם מתכונים מומלצים לפיקניק קליל, טעים ובריא
קרא עוד
אננס - מתוק, בריא ועסיסי
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 19/06/2014 |
צפיות: 33,780
אננס הוא אחד הפירות הטעימים שקיימים, בעבר נחשב למעדן נדיר שאפשר להשיג בעיקר בחו"ל, אך היום ניתן למצוא אננס גם במכולת השכונתית. האננס הטרי טעים להפליא, אך ניתן גם להשתמש בו בבישול וצלייה
קרא עוד
אפטר פרטי לבן - מתכונים לאחרי החג
מאת נעמה בן דוד טרבלסי
| 05/06/2014 |
צפיות: 32,116
חג השבועות הסוגר את עונת החגים בלוח השנה העברי, הוא אכן אקורד הסיום הקולינרי. עתה כשהוא מאחורינו ובידינו נותרו גבינות ומוצרי חלב לרוב, לפניכם מתכונים בריאים וטעימים לארוחת אפטר חג
קרא עוד
מתכוני בריאות לחג שבועות טעים ומזין
מאת נעמה בן דוד טרבלסי
| 29/05/2014 |
צפיות: 32,680
אבותינו דאגו לנו שבכל חג נתבסם במזון ובמאכלים המיוחדים לו. חג השבועות מאופיין במטעמים המכילים שפע של מוצרי חלב, מאפים ועוגות. בכתבה הבאה המלצות לצליחת החג הטעים הזה בשלום ומתכונים בריאים ומזינים
קרא עוד
שבועות בריא ולא משמין וגם מתכון מנצח
מאת רעות טל
| 15/05/2014 |
צפיות: 35,307
חג שבועות הוא נקודת זמן מצוינת, לעצור את המגמה של האכילה המוגברת שליוותה אותנו בחגים ולעשות את המעבר הזה ל"מצב קיץ", הכולל תחושת קלילות והתחדשות, גם בנושא של האוכל. לפניכם עצות לחג שבועות בריא ומתכון נהדר למאפינס ירקות וגבינות
קרא עוד
מתכוני פסטה בריאים וטעימים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 26/04/2014 |
צפיות: 37,347
החמץ מאחורינו והבצק שוב כאן. פסטה נתפסת בעיני רבים כמשמינה וכרכיב שיש להוציא מהדיאטה. אך רבים לא יודעים כי פסטה עשירה בסיבים תזונתיים ונוגדי חמצון. לפניכם שני מתכונים בריאים וטעימים של פסטה שיעשו לכם חשק לעוד
קרא עוד