עוד סיבה לשתות לחיים: שתיית יין לא רק מעלה את כמות הכולסטרול הטוב (HDL) בדם, מורידה את קרישיות הדם ומגנה על דפנות כלי הדם – אלא גם מסייעת להעלות את רמות חומצת השומן אומגה 3 בדם, וכך להגן על בריאות הלב שלנו.
במחקר שערך צוות מהאוניברסיטה הקתולית של קמפובסו, איטליה, ומתפרסם בגיליון ינואר 2009 של כתב העת האמריקאי לתזונה קלינית, American Journal of Clinical Nutrition, נבדק הקשר בין שתיית אלכוהול לבין רמות האומגה 3.
במחקר לקחו חלק 1,604 משתתפים איטלקיים, בריטיים ובלגיים, בגילאים 65-26, ומהממצאים עולה כי מי ששתו כמויות מתונות של אלכוהול, נטו להיות בעלי רמה גבוהה יותר של אומגה 3 בדם, גם כאשר המשתנה של אכילת דגים (המקור התזונתי העיקרי של אומגה 3) נלקח בחשבון.
בין כל שותי האלכוהול, שותי היין היו אלו בעלי הכמות הגבוהה ביותר של אומגה 3 בדם - כמות גדולה בהרבה משל שותי שאר המשקאות החריפים והבירה.
למידע נוסף על הנושא היכנסו:
פורום תזונה ודיאטה
פורום תזונה קלינית
פורום סוכרת
פורום שומנים בדם, מחלות לב
פורום קרדיולוגיה
נראה, ששתיית יין משפיעה במיוחד על המטבוליזם של אומגה 3 בגוף דרך מרכיבים אחרים שאינם אלכוהול, כמו פוליפנולים (polyphenols) ונוגדי חימצון (אנטיאוקסידנטים) המצויים בשפע ביין אדום.
"במחקר גילינו כי מי ששתה כמויות מתונות של אלכוהול, נהנה מרמות גבוהות יותר של אומגה 3 בדם, וזאת ללא תלות באכילת דגים", סיפרה ד"ר רומינה די ג'וזפה (Dr. Romina di Giuseppe), שעמדה בראש צוות החוקרים. כמויות מתונות של אלכוהול, אליבא דחוקרים, היא כוסית יין אחת ליום לנשים ושתי כוסיות לגברים.
אומגה 3 הינה חומצת שומן המצויה בשפע בדגים שומניים כמו סלמון ומקרל. היא מורידה את כמות השומנים בדם, מונעת דלקות בשריר הלב והפרעות קצב, ובכך עוזרת לשמור על לב בריא יותר. פרט לצריכתה באמצעות אכילה מסודרת של דגים מהים הצפוני, ניתן להשיגה גם בכמוסות.
עוד על הנושא:
בירה ויין גורמים מחלות כבד? טעות!
איך פעילות גופנית מונעת אוסטיאופורוזיס?
יין אדום - 76% מאמינים שהוא בריא
יין אדום ומיץ ענבים מונעים סרטן
מחקר: מעט אלכוהול - טוב ללב
מחקר: יין אדום מאריך חיים. מחקר שהתפרסם בחודש יוני 2008 מצא כי רסברטרול, מרכיב התזונתי הנמצא בקליפת ענבים אדומים, תורם לאריכות ימים. רסברטרול הינו נוגד חימצון מסוג פוליפנול, המשתייך למשפחת אנזימים המכונים סירטואינים (sirtuins).
לרסברטרול נודעו יתרונות בריאותיים רבים והוא נבדק במחקרים רבים, הוא מקטין את הסיכון להיווצרות קרישי דם, מפחית את שקיעתו של כולסטרול רע ?(LDL)? בעורקים ועשוי למנוע כיווץ של כלי הדם ובכך לאפשר זרימת דם טובה יותר.
רסברטרול עשוי להשפיע על מניעת סרטן, כיוון שיש לו יכולת למנוע התפתחות תאים סרטניים, כמו כן, רסברטרול אף יכול למנוע אלצהיימר ולהגן מפני התנוונות תאי עצב. עוד על הנושא
* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)


