איך להוריד במשקל אחרי החגים?

להוריד במשקל זו משימה לא פשוטה במשך כל השנה, אך אחרי החגים, בו אנו מאביסים את עצמנו בכמויות אדירות של אוכל, המשימה קשה כפליים. אספנו כמה טיפים שיעזרו לכם להוריד במשקל עם חיוך על הפנים.
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 17/04/2009 |
צפיות: 9,398
לכולנו ידוע כי במהלך החגים אנו אוכלים הרבה, כאשר ברוב המקרים מדובר במאכלים עתירי קלוריות. הפיתויים רבים וקשה לנו לשלוט במה שאנחנו אוכלים, ולכן התוצאה הבלתי נמנעת הינה עליה במשקל. התסכול אף גובר כאשר לא מצליחים לסגור את המכנסיים והבגדים בקושי עולים עלינו.

אז מה עושים? כיצד לחזור ל משקל תקין ולשגרה של תזונה נכונה. להלן מספר טיפים שיעזרו לכם לחזור למשקל הנורמאלי שלכם לאחר החגים:

1. קבלת החלטה. קחו את עצמכם בידיים, בלי לדחות את הדיאטה אפילו ביום אחד נוסף. חשוב שתרגישו טוב עם הגוף שלכם ועם המשקל שלכם. אם תרגישו טוב, תהיו קלילים ובריאים, הדבר ישפיע לטובה על מצב הרוח ועל תחושת הרווחה שלכם.

לשאלות כיצד להוריד במשקל, תזונה ועוד, היכנסו לפורומים:
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום תמיכה בדיאטה
פורום תזונה, הרזיה טבעית
פורום תזונה ודיאטה לילדים, השמנה בילדים
פורום כושר גופני

2. תוכנית אכילה. חשוב לעשות תוכנית אכילה בריאה ומאוזנת המורכבת מתפריטים יומיים מגוונים ותכלול את כל אבות המזון (פחמימות, חלבונים,שומנים, ירקות ופירות). חשוב ביותר לא לנסות לרזות מהר ולעשות דיאטות "כסאח", משום שבדיאטות עם מעט קלוריות נשברים בקלות ואחר כך אוכלים יותר כ"פיצוי". התוצאה - השמנה.

3. לא מכניסים פיתויים הביתה. לפני שהולכים לקניות, ערכו רשימה של מצרכים שאתם צריכים שיהיו בבית, ואל תכנעו לפיתויים.

4. פעילות גופנית. כל אחד לפי היכולות והקצב שלו. הפעילות יכולה להשתלב בחיי השגרה, העדיפו הליכה על נסיעה, רדו תחנה אחת לפני היעד, ותרו על מעלית ועלו במדרגות.

5. הביאו לעבודה אוכל מהבית. קחו לעבודה אוכל מוכן או סנדביצ'ים מלחם קל והרבה ירקות כנשנוש. אם אתם רעבים במהלך היום אפשר להיעזר במרק לייט או שתייה חמה אחרת.

6. היו סבלניים. לא השמנתם ביומיים וגם לא תרדו במשקל ביומיים, ולכן חשוב להתמיד ולהישאר סבלניים.

הגברת קצב חילוף החומרים לאחר החגים.

בכל יום אנו שורפים קלוריות בפעילויות שונות שאנו עושים, בעבודה בבית, או בספורט. אבל, את מספר הקלוריות הרב ביותר (75%) גופנו שורף כדי לקיים את עצמו ולשמור על פעילויות בסיסיות חיוניות כמו נשימה, דופק לב, פעילות המוח, עיכול המזון ועוד. חילוף החומרים מושפע מגורמים רבים, ביניהם: גיל, מין, גובה, משקל, מסת שריר והמצב הורמונאלי, לכן לכל אדם קצב שריפת קלוריות אישי וייחודי לו.

התנודות במשקל הגוף מושפעות מהמאזן הקלורי שלנו, כלומר ממספר הקלוריות שאנו צורכים דרך המזון, לעומת מספר הקלוריות שאנו שורפים. לפניכם מספר טיפים להגברת קצב חילוף החומרים ולשריפת קלוריות רבה יותר:

אל תאכלו מעט מידי. גם כשרוצים להפחית במשקל חשוב לאכול. דיאטות "כסאח" וצומות גורמים לגוף להיכנס ל"מצב חירום" ולהאט תהליכים מבזבזי אנרגיה. התוצאה הישירה היא צמצום בכמות הקלוריות הנשרפות. כדי לדעת במדויק את כמות הקלוריות שהגוף זקוק כדי להתקיים, מומלץ לבצע בדיקת קצב חילוף החומרים במנוחה (RMR).

פזרו את המזון לארוחות קטנות במשך היום. ארוחות גדולות וכבדות יוצרות עומס על מערכת העיכול ולעיתים מביאות לעיכול חלקי ולא יעיל של המזון. עודף המזון הנצרך בארוחה גדולה לא מנוצל ונאגר במחסני השומן. לפיכך, חלוקה לחמש-שש ארוחות קטנות במשך היום, מאפשרת להגביר את ההוצאה הקלורית הקשורה בעיכול המזון וספיגתו, ולניצול האנרגיה הנצרכת, בין הארוחות.

העדיפו מזון טרי על פני מזון מבושל (בעיקר ירקות חיים). מזון טרי מתעכל זמן רב יותר ממבושל ובעיכול ממושך הגוף שורף יותר קלוריות.

אל תדלגו על ארוחת בוקר. לא בכדי אומרים כי "הארוחה החשובה ביותר ביום היא ארוחת הבוקר". ארוחה זו שוברת את "הצום" של הלילה ומספקת אנרגיה להפעלת הגוף. דילוג עליה עלול לגרום לגוף להיכנס למצב דחק ולחסוך בשרפת הקלוריות.

למאמרים בנושא כיצד להוריד במשקל, תזונה ועוד:
השמנה: במה שונים הגברים מהנשים?
12 טיפים למתאמן המתחיל
חזרה לגיזרה - עד הק"ג האחרון
גבר, הכרס שלך לא מפריעה בסקס?
דיאטה בחופשה: עם קצת רצון ישמר הרזון

עשו פעילות גופנית בונה שריר. ספורט עם משקולות מסייע לפיתוח מסת השריר בגוף. תאי שריר הם תאים פעילים יחסית מבחינה מטבולית, ולכן כאשר מסת השריר בגוף עולה, הגוף שורף יותר קלוריות גם במנוחה.

עשו פעילות אירובית. הליכה מהירה, ריצה, אופניים, גורמת להגברה של שריפת הקלוריות לא רק בזמן הפעילות עצמה, אלא גם מספר שעות אחריה (רווח כפול!) ככל שהפעילות יותר עצימה, כך שריפת הקלוריות המוגברת תמשך יותר שעות.

הקפידו על שעות השינה. מחקרים מצאו שחוסר שעות שינה מגביר את מידת התיאבון, משבש את קצב חילוף החומרים ומאט תהליך ירידה במשקל. אנשים הסובלים מחוסר שינה נוטים לחוש רעב, למרות שאכלו כמות מספקת של מזון. הסיבה לכך נעוצה בשיבוש הפרשת הורמון בשם קורטיזול, שתפקידו בין היתר לווסת את התיאבון.

* המידע באדיבות חברת "דיאטה קלאב", החברה לשינוי הרגלי האכילה בישראל

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

ניתוחים בריאטריים: טיפול אפקטיבי בהשמנת יתר
ד"ר אסנת רזיאל
| 15/08/2019 |
צפיות: 362
במדינת ישראל חיים מעל 200,000 שסובלים מהשמנת יתר חולנית וחשופים לעלייה בשכיחות הופעת מחלות נילוות להשמנה שעלולות לסכן את בריאותם. כיצד מסייעים ניתוחים בריאטריים בהליך הורדת המשקל ושמירתו לאורך טווח? מהי השיטה הלפרוסקופית? ומהם שיעורי ההצלחה של ניתוחים אלו?
קרא עוד
יוגה: לגוף, לנשמה ולמניעת השמנה
ד"ר אסנת רזיאל
| 01/08/2019 |
צפיות: 863
יוגה היא שיטת אימון שפועלת על המישור הפיזי וכן המישור הנפשי של האדם. אדם שמחובר לכל מישוריו ומודע למצב גופו, ירצה להיטיב איתו וישתדל להימנע מהכנסת מזון שעלול לגרום נזק למערכותיו
קרא עוד
כיצד להתמודד עם השמנת יתר?
ד"ר אסנת רזיאל
| 13/06/2019 |
צפיות: 1,038
מחקר חדש מראה כי קיים צורך להבנה מעמיקה של נושא ההשמנה על כל רבדיו, וכמו כן, יש לשפר את ההכשרה אודות הגרעין הפיזיולוגי של תופעה זו ולשנות את צורת ההתנהלות עם המטופלים הסובלים מהשמנה
קרא עוד
כיצד שיאצו מסייע לירידה במשקל?
ד"ר אסנת רזיאל
| 15/05/2019 |
צפיות: 779
שיאצו הוא שילוב בין יוגה לעיסוי. הטכניקה המצליחה מבוססת על הישענות הגורמת ללחץ טבעי, תמיכה ושחרור לחצים מחלקי הגוף השונים באמצעות האגודלים, הברכיים, האצבעות וכפות הידיים. אלו צרכים בסיסיים של האדם מסופקים באמצעות השיאצו? וכיצד מסייעים טיפולי השיאצו להליך ההרזיה?
קרא עוד
מדוע התנזרות לא טובה להרזייה שלכם?
טליה לביא
| 23/04/2019 |
צפיות: 1,825
רבים חושבים שהדרך לרזות מחייבת הימנעות ממאכלים מתוקים ומסוכר, מלחם או מפחמימות, או כל הימנעות שנתפסת ככזו שתביא לשינוי דרמטי בהרגלים, וכתוצאה מכך – בגוף. אולי זה אפקטיבי לטווח הקצר. אך לאורך זמן, כל הליך קיצוני לא יחזיק מעמד. הגוף שלנו, ויותר מכך הנפש שלנו, מחפשים איזון. אז מהי הדרך המדויקת והנכונה להרזייה? איזה מעגל פנימי חייב להישבר? ומדוע התת-מודע הוא המפתח לכל זה?
קרא עוד
קשיבות: הסוף לאכילה רגשית
ד"ר אסנת רזיאל
| 02/04/2019 |
צפיות: 1,233
האם קיימים מאכלים מהם אתם נמנעים? האם אתם מנשנשים ללא תחושת רעב? רבים עונים לשאלות אלו בחיוב כי איבדו את הדרך להקשיב לצרכי הגוף והנפש. שיטת הקשיבות מראה לנו את הדרך להקשיב לממד הפיזי והרגשי גם יחד, ומביאה לתחושת סיפוק ושובע, תוך התבססות על חמשת החושים, במטרה להגיע להנאה צרופה
קרא עוד
דיאטה נורדית: להורדה במשקל ולשמירה על הבריאות
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 20/03/2019 |
צפיות: 630
דיאטה נורדית אינה מתאימה רק לוויקינגים, היא מסייעת להוריד במשקל בצורה מסודרת ומאוזנת וכן היא מחזקת את בריאות הלב וכלי הדם
קרא עוד
כיצד לטפל בהשמנת יתר באמצעות מדיטציה?
ד"ר אסנת רזיאל
| 17/03/2019 |
צפיות: 697
העולם המודרני והקצב המהיר הקיים בו לא עושים חסד עם אורח החיים שלנו, והופכים את הטיפול בגופנו ללקוי. ברחבי העולם, ההשמנה הפכה כבר מזמן למגיפה של ממש, ואף אחד לא עוצר לשנייה לסדר את התפריט היומי שלו, וכן, גם לנשום. אבל ממש לנשום. האם מדיטציה עשויה להיות הפתרון להשמנת יתר?
קרא עוד
הקשר בין השמנה להפרעות קשב וריכוז
ד"ר אסנת רזיאל
| 14/03/2019 |
צפיות: 583
לא מעט אנשים עם הפרעות קשב וריכוז סובלים גם מעודף משקל, אך בעזרת כמה כללים אפשר להפוך את החיסרון שבהפרעה ליתרון להצלחה בשמירה על משקל תקין
קרא עוד
פחמימות: לא מורכב כמו שחשבתם
ד"ר אסנת רזיאל
| 07/03/2019 |
צפיות: 857
בעולם שבו הרזון חשוב יותר מכל דבר, תפסה הפחמימה את תפקיד ה'ילד הרע', זה שאף אחד לא מעוניין להתעסק איתו. כולם רודפים אחר מודל הגוף החיצוני המושלם, אך לא באמת מבינים את מה שמתחולל בתוכו. תפקידה החשוב של הפחמימה בשרשרת המזון נשכח, ואנחנו כאן להזכיר לכם אותו. וכן, גם לנפץ לכם כמה מיתוסים בדרך
קרא עוד