עפעף לא שלם (ליד קולומבה?)

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • עפעף לא שלם (ליד קולומבה?)
    שמואל
    21/01/2008

    שלום רב.
    לאחותי נולדה בת שבעין שמאל שלה כאילו חסר חלק מהעפעף העליון. אם הבנתי נכון לתופעה זו קוראים "ליד קולומבה". כיצד ניתן לתקן פגם זה ובאיזה גיל? מה הטיפול המומלץ בעין עד לתיקון הפגם? איזה בדיקות נוספות מומלץ לבצע? היכן באינטרנט, ניתן למצוא חומר על תופעה זו?
    שמואל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עפעף לא שלם (ליד קולומבה?)

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • Eyelid coloboma

    פרופ. אריה נמט
    21/01/2008

    שמואל שלום

    הדבר תלוי בכמות ומיקום החלק החסר. ראשית יש לדאוג כי קרנית העין מוגנת היטב ומקבלת לחות מספקת וטובה. במידה והחסר גדול או שיש חשיפת קרנית, יש לתקן זאת בשלב מוקדם מאד. דבר זה נעשה בטכניקות שונות, כמו סגירה ראשונית, או ע"י שתלי עור וריריות שונים.
    יש לשלול חסרים נוספים וקשר לתופעות נוספות, כמו cryptophthalmos, תסמונות Treacher Collins או Fraser או Goldenhar . במידה ועולה חשד של אחד מאלו, מומלץ על הדמית CTשל הארובות. יש לבצע בדיקת עיניים מקיפה ולהתייעץ עם גנטיקאי. עיין בערך Eyelid coloboma.

    בברכה
    ד"ר אריה נמט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו