פטוזיס בעקבות השתלת קרנית

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • פטוזיס בעקבות השתלת קרנית
    עידו
    13/07/2012

    שלום, אני בן 33, לפני כעשרה חודשים עברתי השתלת קרנית ועקב כך העפעף צנח בעין המנותחת. כבר כשמונה חודשים שאין שינוי בגובה העפעף, והניחוש שלי הוא שהמצב ישאר כך. שאלתי כאן בעבר, ונאמר שעליי לחכות כמה חודשים ו/או עד הוצאת כל התפרים. הוצאת כל התפרים עשויה לקחת עוד זמן ארוך מאוד (ובכל מקרה - הרופא המנתח אמר לי שאם הראייה טובה, לא מסירים את התפרים בכלל) ורציתי לשאול כמה זמן ,בד"כ, אחרי השתלת קרנית רצוי לשקול ניתוח לתיקון פטוזיס? האם ניתוח כזה מגדיל את הסיכון לדחיית השתל? האם הניתוח עשוי להיות לא אפקטיבי אם כל התפרים לא הוסרו ? או אם לא חלף מספיק זמן מאז ההשתלה? תודה רבה ושבת שלום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פטוזיס בעקבות השתלת קרנית - תגובה

    פרופ. אריה נמט
    14/07/2012

    עידו שלום,

    במידה והמצב של העפעף יציב למשך כחצי שנה, ניתן לשקול ניתוח לתיקון הפטוזיס. אין קשר לשיעור ההצלחה ולהסרת התפרים מהקרנית והניתוח עקרונית לא מגדיל את סיכוי דחיית השתל.
    עם זאת, יש לזכור כי צריכה להיות הקפדה יתרה על שמירת ההגנה על הקרנית ומניעת יובש, מה שעלול להיות בעייתי בשלבים ראשונים לאחר ניתוח פטוזיס.

    יש כמובן לפנות למומחה לניתוחי עפעפים- אוקולופלסטיקאי.

    בברכה,
    ד"ר אריה נמט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו