תיקון רצפת הארובה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תיקון רצפת הארובה
    מילי
    03/03/2008

    שלום רב,
    אני בת 24 ולפני 3 שנים עברתי תאונת דרכים שבעקבותה יש לי שבר ברצפת הארובה - העיק שקעה ב-4 מ"מ פנימה והתפתחה פזילה קלה. רציתי בבקשה לברר על ניתוח לתיקון השבר :
    רציתי לדעת איך מתבצע ניתוח לתיקון השבר - האם בהרדמה כללית? כמה ימי אישפוז? תוך כמה זמן בממוצע חוזרים לשגרה?
    והאם הניתוח מומלץ - כשאני מאופרת לא רואים את ה"שקיעה"...
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תיקון רצפת הארובה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תיקון שבר ברצפת הארובה

    פרופ' גיא בן סימון
    04/03/2008

    מילי שלום רב,

    ניתוח תיקון שבר בארובה נעשה בשתי התוויות:
    1. כליאה של שריר והפרעה בתנועת גלגלי העיניים, אופיני לשברים בילדים
    2. עין שקועה שהינו המצב אותו את מתארת.

    הניתוח מתבצע בהרדמה כללית, בו חושפים את רצפת הארובה ומניחים שתל מחומר פלסטי ברצפת הארובה. השתל דוחק את תוכן הארובה כלפי מעלה וקדימה כך שמתקן את רוב המקרים של אנופתלמוס (= עין שקועה). הניתוח מתבצע לרוב סמוך לחבלה (2-4 שבועות) אם כי ניתן לנתח גם מאוחר (מספר שנים לאחר החבלה) עם תוצאות טובות. אנו בחנו בעבר כ 50 מקרים שנותחו חלקם מאוחר (מספר שנים לאחר השבר) וחלקם מוקדם (עד שבועיים לאחר השבר) ומצאנו תיקון טוב של מידת שקיעת העין בשתי הקבוצות.

    סיבוכים של הניתוח נדירים, ויתכנו בעקר חוסר תחושה באיזור הלחי והעפעף התחתון החולפים מספר שבועות עד חודשים לאחר הניתוח. נזק לעין או לראיה נדיר.

    לגבי הפזילה יש לבצע מדידות פזילה לאחר הניתוח, ואם עדיין קיימת ומפריעה תפקודית או קוסמטית, ניתן לבצע ניתוח תיקון פזילה או להתאים משקפיים מיוחדות. אם לעומת זאת הפזילה סמויה אין צורך בניתוח.

    מובן שניתן להשאיר את המצב כמות שהוא אם בלט העין לא מפריע. יש לבצע בדיקת עיניים וארובה מלאים כולל בדיקת הדמיה (קרוב לודאי שבצעת CT סמוך לשבר)

    בברכה,

    דר' גיא בן סימון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ועוד שאלה

    מילי
    04/03/2008

    האם מצב הבלט והפזילה יכול להחמיר? התאונה היתה לפני 3 שנים. אני מרגישה שזה חוסר ארחיות מצידי שאני לא מתקנת את נושא הבלט (הרופאים המליצו לי לא לנתח כי הפגיעה לא ממש נראית לעין ומי שלא מכיר לא שם לב לפגיעה).. ואני מודאגת שאני מזניחה את הנושא ובסוף אגרום להחמרת המצב..
    תודה רבה לך!
    שיהיה לך יום נפלא!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תיקון שבר ארובה

    פרופ' גיא בן סימון
    04/03/2008

    מילי שלום

    על פי רוב שקיעת העין והפזילה לא יחמיר לאחר שלוש שנים לכן אין לך מה לדאוג בנושא זה. לגבי ההחלטה על ניתוח - עליך ללכת לפי נטיית לבך אם את מוטרדת מהעין השקועה ניתן לתקן זאת בניתוח עם שתל. מומלץ בדיקה מלאה של עיניים וארובות וכן הערכת פזילה לפני הניתוח.

    שוב אין סבה לדאגה כי להערכתי לא צפויה החמרה נוספת.

    בהצלחה,

    דר' גיא בן סימון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו