מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תיקון רצפת הארובהמילי03/03/2008
שלום רב,
אני בת 24 ולפני 3 שנים עברתי תאונת דרכים שבעקבותה יש לי שבר ברצפת הארובה - העיק שקעה ב-4 מ"מ פנימה והתפתחה פזילה קלה. רציתי בבקשה לברר על ניתוח לתיקון השבר :
רציתי לדעת איך מתבצע ניתוח לתיקון השבר - האם בהרדמה כללית? כמה ימי אישפוז? תוך כמה זמן בממוצע חוזרים לשגרה?
והאם הניתוח מומלץ - כשאני מאופרת לא רואים את ה"שקיעה"...
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תיקון שבר ברצפת הארובה
פרופ' גיא בן סימון04/03/2008מילי שלום רב,
ניתוח תיקון שבר בארובה נעשה בשתי התוויות:
1. כליאה של שריר והפרעה בתנועת גלגלי העיניים, אופיני לשברים בילדים
2. עין שקועה שהינו המצב אותו את מתארת.
הניתוח מתבצע בהרדמה כללית, בו חושפים את רצפת הארובה ומניחים שתל מחומר פלסטי ברצפת הארובה. השתל דוחק את תוכן הארובה כלפי מעלה וקדימה כך שמתקן את רוב המקרים של אנופתלמוס (= עין שקועה). הניתוח מתבצע לרוב סמוך לחבלה (2-4 שבועות) אם כי ניתן לנתח גם מאוחר (מספר שנים לאחר החבלה) עם תוצאות טובות. אנו בחנו בעבר כ 50 מקרים שנותחו חלקם מאוחר (מספר שנים לאחר השבר) וחלקם מוקדם (עד שבועיים לאחר השבר) ומצאנו תיקון טוב של מידת שקיעת העין בשתי הקבוצות.
סיבוכים של הניתוח נדירים, ויתכנו בעקר חוסר תחושה באיזור הלחי והעפעף התחתון החולפים מספר שבועות עד חודשים לאחר הניתוח. נזק לעין או לראיה נדיר.
לגבי הפזילה יש לבצע מדידות פזילה לאחר הניתוח, ואם עדיין קיימת ומפריעה תפקודית או קוסמטית, ניתן לבצע ניתוח תיקון פזילה או להתאים משקפיים מיוחדות. אם לעומת זאת הפזילה סמויה אין צורך בניתוח.
מובן שניתן להשאיר את המצב כמות שהוא אם בלט העין לא מפריע. יש לבצע בדיקת עיניים וארובה מלאים כולל בדיקת הדמיה (קרוב לודאי שבצעת CT סמוך לשבר)
בברכה,
דר' גיא בן סימון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ועוד שאלה
מילי04/03/2008האם מצב הבלט והפזילה יכול להחמיר? התאונה היתה לפני 3 שנים. אני מרגישה שזה חוסר ארחיות מצידי שאני לא מתקנת את נושא הבלט (הרופאים המליצו לי לא לנתח כי הפגיעה לא ממש נראית לעין ומי שלא מכיר לא שם לב לפגיעה).. ואני מודאגת שאני מזניחה את הנושא ובסוף אגרום להחמרת המצב..
תודה רבה לך!
שיהיה לך יום נפלא!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתיקון שבר ארובה
פרופ' גיא בן סימון04/03/2008מילי שלום
על פי רוב שקיעת העין והפזילה לא יחמיר לאחר שלוש שנים לכן אין לך מה לדאוג בנושא זה. לגבי ההחלטה על ניתוח - עליך ללכת לפי נטיית לבך אם את מוטרדת מהעין השקועה ניתן לתקן זאת בניתוח עם שתל. מומלץ בדיקה מלאה של עיניים וארובות וכן הערכת פזילה לפני הניתוח.
שוב אין סבה לדאגה כי להערכתי לא צפויה החמרה נוספת.
בהצלחה,
דר' גיא בן סימון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
דלקת עפעפיים כרונית בעין ימין
שעורה שלא עוברת הרבה זמן
עיניים גדולות ויוצאות בן 24
נפיחות מתחת לעין מה הסיבה
ניתוח קטרקט בעין במצב של IFIS
עיניים שקועות מספר שנים מה אפשר לעשות?
צלקת בעקבות כלזיון בעפעף התחתון
שאיבת שומן מעפעפיים תחתונות
באיזו דרגה מומלץ ניתוח במימון ביטוח או קופות חולים?
ערוץ הבריאות
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)




