גלולות ויובש בעיניים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • גלולות ויובש בעיניים
    רותם
    21/04/2008

    שלום, אני נוטלת גלולות מרסילון מזה כחודש ובסופו חשתי ביובש נוראי בעיין אחת שגורם לכאבים בעפעף(פפילות) חשוב לי לציין כי תופעה זו קרתה לי גם בעבר וגם אז הפסקתי את השימוש בגלולות.
    שאלתי היא האם ישנו קשר בין הדברים ? האם יש קשר בין זה שהעפעף שלי נורא כואב ומנופח והעין אדומה מהרגיל?
    האם גרמתי נזק לעין בלקיחת הגלולות? ומה ניתן לעשות כעת כדי שזה יעבור?
    אני נוהגת להרכיב עדשות מגע ומזה כשנה אני לא מצליחה להרכיבן.

    תודה רבה.
    אשמח אם תוכל לענות קצת בפירוט.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גלולות ויובש בעיניים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גלולות ויובש בעיניים

    פרופ' גיא בן סימון
    21/04/2008

    רותם שלום רב,

    אכן תואר קשר בין גלולות ליובש בעיניים אך זו אינה סיבה להפסיקם. ישנם מספר רב של גורמים ליובש בעיניים החל מדלקת בעפעפיים, ודרך ירידה בהפרשת הדמעות. קרוב לודאי כי היובש גורם לאי סבילות לעדשות.

    ניתן לערוך מספר בדיקות כדוגמה

    הפרשת דמעות - Shcirmer test
    מידת שבירת הדמעות - tear break up time

    וכן מומלץ לעבור בדיקת עיניים מלאה כולל בדיקת עפעפיים, והיפוך העפעף. בהתאם לממצאים ישנם מספר סוגי טיפולים (לרוב טיפול בטיפות יספיק) שבמקרים רבים מביאים להטבה נכרת. יתכן שאף תוכלי להרכיב בחזרה עדשות מגע לאחר הטיפול.

    שוב אין אינדיקציה להפסיק את השימוש בגלולות.

    בברכה,

    דר' בן סימון גיא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו