פורום סרטן ריאות, סרטן ריאה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד``ר מיה גוטפריד
ד"ר מיה גוטפריד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר מיה גוטפריד ללא פרסום בפורום
 
  • גידול סרטני בריאה
    חגית
    12/08/2008

    אמא שלי בת 74, בחודש אפריל התגלה אצלה גוש בשד שמאל שאובחן כסרטני והוצא בניתוח, הגידול היה מדרגה 3, בבדיקות שנעשו בבלוטות הזקיף לא נמצאו גרורות. לפני הניתוח היא עשתה צילום ריאות כחלק מתהליך ההכנה, ואובחן גוש בריאה הימנית, כיום לאחר בדיקות וביובסיה, נודע שהגוש הוא סרטני בגודל כ- 2.5 ס"מ. כרגע נעשית בדיקה פתולוגית לבדוק האם התאים ב-2 הגידולים הם אותם תאים. שאלתי , מה אופציות הטיפול אם אכן יתברר שאלה אותם תאים ואם לאו. ברצוני גם לציין שהיא עשתה מיפוי עצמות שיצא תקין. ואין לה תופעות כמו שעול וכדמ. האופייניות לסרטן הריאות. היא חולת אסטמה ,ועישנה סיגריות בודדות ביום. אודה לתשובתכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גידול סרטני בריאה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גידול

    פרופ' חובב נחושתן
    12/08/2008

    בואי נמתין לפתולוגייה
    אם זה סרטן ראה חשוב לברר את תתסוג סרטן הראה
    האם זו אדנוקרצינומה .2/ קרצינומה קשקשית או גידול אחר

    כן רצוי לברר אם מדובר בסרטן ראה את המצב של הרצפטור ל EGF בגידול
    זו בדיקה מיוחדת שלא מבצעים בכל מקון
    מבצעים אותה בהדסה עכ
    בכל מקרה כדאי יהיה להתיעץ כמובן עם רפא מטפל כשהתשובה גיע
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן בריאה

    חוה פרידמן
    12/01/2009

    עברתי לאחרונה ניתוח של כריתת אונה בריאה הימנית.אונה תחתונה.הגידול היה בגודל 2 סמ.תשובה של החתך הקפוא Adeno ca/ קראתי לאחרונה שיש שני סוגי סרטן ריאה :מתאים קטנים, ומתאים שאינם קטנים.איך אני יכולה לדעת איזה סוג היה לי?אגב נאמר לי שהלימפות 100 % בסדר ואינני זקוקה לשום טיפול נוסף , רק מעקב. תודה על תשובתכם מראש חוה פרידמן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן ריאות nsclc
    אני
    11/08/2008

    ד"ר שלום ותודה מראש בעלי בן 45 חלה בסרטן ראות תאים לא קטנים באוק' 07 בריאה שמאלית עם גרורה באדרנל שמאל שלב 4 למרות השלב והגרורה הוחלט קודם לנתח והוציאו את האונה השמאלית ואת בלוטת האדרנל לאחר הניתוח נאמר לנו שהוציאו הכל וכל שאר הבלוטות נקיות(הוציאו כ-17 בלוטות חשודות שיצאו נקיות בפטולוגיה) לאחר כחודש התחלנו טיפולים כימוטרפיים שכללו:ציספלטינום+נבלבין 4 סדרות כשבכל סידרה פעם אחתשילוב של שתי התרופות ועוד 3 רק נבלבין וכן הלאה סיימנו את הטיפולים ועברנו פט סיטי שיצא נקי לחלוטין. השאלה שלי היא בכל המקומות בהם קראתי על המחלה נאמר שבשלב 4 אין ריפוי מלא אלא רק הארכת חיים האם זה נכון גם לגבינו הרי ניתחו והוציאו הכל ולמעשה עשינו טיפולים כאילו אנחנו בשלב 1 כי אין מחלה פעילה בגוף? הרופא ביקש פט סיטי שוב לאחר חצי שנה מהפט הקודם האם זה נכון לחכות חצי שנה ומאיזה סיפטומים אנחנו אמורים לדאוג? בעלי חזר לעבודה ושגרת חיים רגילה כמה שאפשר סובל לעיתים מכאבי ראש וקוצר נשימה האם נורמלי? תודה וסליחה על אורך המכתב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סרטן ריאות nsclc

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן ראה שלב 4

    פרופ' חובב נחושתן
    11/08/2008

    לכל כלל יש יוצא מן הכלל
    גם לכלל כי סרטן ראות שלב 4 הינו קטלני ישנם יוצאים מן הכלל
    אחד מהם הוא המצב של גרורה בודדה ב בלוטת האדרנל ממנו לעיתים ניתן להבריא
    ולכן יש סיכוי לבעלך להבראה מלאה למרות שלמרבה הצער ברור שזו מחלה מאד קשה
    לגבי תדירות המעקבים אין על כך חומר ברור בספרות ודאי לגבי מקרה כמו שאת מתארת
    ולכן כל רפא למעשה פועל כמיטב הבנתו - קשה לאמר מהו הזמן הנכון ודאי שאיני מכיר את בעלך
    אני לדוגמא גם מבצע מעקב לאחר סמני גידול בדם כמו CEA או CA19-9 שכן זו בדיקה פשוטה אותה ניתן לבצע לעיתים קרובות ויכולה לעזור להות מוקדם חזרה של מחלה - אך גם לבדיקות אלו אין הוכחה מלאה בספרות
    בכל מקרה תקותי שבעלך אכן הבריא
    וכי המחלה לא תחזור
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת cea

    אני
    11/08/2008

    ,תודה רבה על התשובה ורציתי להוסיף שאכן לפני חודש עשינו בדיקת דם cea והתשובה:1.9 עד לפט הבא בנובמבר אין לנו דרישה לבדיקות דם האם לבקש מהאונקולוג? תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן אצל בן 82
    דניאל
    10/08/2008

    אבי בן 82 . התגלה לו סרטן בריאות . בנוסף בבדיקת איזוטופים נמצאה גרורה בשריר שבין הצלעות . האם יש טיפול עדיף יותר במקרה שכזה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סרטן אצל בן 82

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 82

    פרופ' חובב נחושתן
    11/08/2008

    מכין שמדובר לפי תיאורך בגרורה בצלעות זו כנראה מחלה גרורתית ולכן יש צורך בטיפול סיסטמי לכל הגוף
    אם מדובר באתר יחיד של גרורה בודדת כואבת ניתן לשקול הקרנה לאותו איזור
    לגבי תוספת טיפול סיסטמי
    גם אם נותנים כמוטראפיה בגיל זה אני נהג לתת רק כמותראפיה אחת ולא שתי כמותראפיות ביחד
    על כל הפרטים יש לדבר עם רפא מטפל
    שיעריך את מצבו ויציע טיפולים בהתאם
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרצינואיד מהריאה
    ל.
    07/08/2008

    אני אשה בת 47, צריכה לעבור ניתוח להסרת קרצינואיד מהריאה. רציתי לדעת למה עלי לצפות מניתוח כזה, כמה קשה ההתאוששות ממנו, טיפים שיכולים לעזור לי בתהליך אני מודה מראש לכל מי שיכול לעזור לי בתקופה קשה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קרצינואיד מהריאה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נתוח קרצינואיד

    ד''ר אורי לקסר
    08/08/2008

    אני לא כירורג ואין לי את פרטי הממצא-מיקום מצב כללי של החולה מחלות רקע וכ'
    בכל מקרה בימינו נתוחי חזה במרכז גדול ומנוסה בארץ הם ניתוחים בטוחים עם אחוזי סבוך ותמותה נמוכים ביותר[פחות מאחוז אחד] עם החלמה של מספר שבועות הכרוכה בכאב אך בטווח של חודשיים החלמה מלאה בדכ'

    אורי לקסר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן ריאה שמקורו הופיע במערותהאף
    תמר
    06/08/2008

    שלום, לבעלי הופיע סרטן מסוג: small cell carcinoma ,שמקורו התחיל במערות האף (המקרה שלו הוא נדיר ומספר בודד של אנשים לקו במחלה בדרך זו). גרורה הייתה באזור בלוטת הרוק ובלוטת הלימפה באזור הלסת. הוא עבר טיפולי כימותרפיה ולאחר בדיקת ה PET גילו שהמחלה נקודתית בלבד באזור הצוואר. בהמשך הוא עבר הקרנות נקודתיות, בדיקה נוספת כ-חודשיים וחצי לאחר סיום ההקרנות, גילתה התפרצות נוספת של המחלה כמעט בכל הגוף. עכשיו הטיפול שהוצא לו הינו המשך מתכונת של טיפולים כימותרפים (מחלקה 2). שאלתי האם מצבו יאפשר ריפוי מהמחלה?? והאם יש טפול אחר שנותן מענה למצבו. תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • SMALL CELL

    ד''ר אורי לקסר
    08/08/2008

    ,תמר

    SMALL CELL CA היא מחלה נדירה יותר ומקרים ראשוניים מחוץ לראה הם נדירים
    נראה שמקור הגדול אצל בעלך אינו הראה ועתה יש עדות לפזור גרורתי בכל נגוף
    בלי לראות ולבדוק קשה לתת חווד דעת אך נשמע שהמצב אינו טוב
    דוקא סוג גדול זה מגיב לטפול לעיתים גם במצבים קיצוניים אך יש להתיחס בזהירות למצבו הקשה

    אורי לקסר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צילום חזה
    ענת
    04/08/2008

    כיוון שאני מעשנת כבדה ונתגלו הממצאים הבאים בצילום חזה: ציור אינטרסטיציאלי ותסנין פרההילרי מימין, החליט הרופא לשלוח אותי לC.T חזה. אני חוששת שאני אלרגית ליוד וגם סובלת מתת פעילות של בלוטת התריס על כן הייתי מעדיפה קודם לעשות אולטראסאונד ריאות לפני C.T. האם לאור הנאמר לעיל, כדאי לעשות אולטראסאונד או C.T ? בתודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צילום חזה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הדמית בית החזה

    ד''ר אורי לקסר
    04/08/2008

    ענת
    אולטרסאונד אינה בדיקה טובה הדמית הראות
    CT בהחלט בדיקה טובה יותר
    גם MRI אינה טכנולוגיה טובה להדמית הראות
    ברב המקרים ניתן לקבל מספיק מידע גם ללא חמר נגוד
    אם יש ספק ניתן להכין את החולה הרגיש עם תרופות לפני מתן היוד למניעת תגובה אלרגית ולתת חמר עם פרופיל בטוח יותר
    דוקא תת תריסיות אינה מהווה בעיה למתן יוד
    דר' לקסר אורי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גורמים
    עינת
    01/08/2008

    שלום, האם הגרם העיקרי לסרטן ריאות הוא עישון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גורמים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גורמי סרטן ראה

    ד''ר אורי לקסר
    02/08/2008

    עינת

    יש מספר גורמי סכון לסרטן ראות
    החשוב והנפוץ והמוכר ביותר הוא כמובן העשון
    מידע זה מבוסס על מחקרים אפידמיולוגיים גדולים מאד שנערכו בשנות ה50,60 ו70
    בעקר בארה'ב ובארופה
    קדם כל בוסס הקשר האסוציטיבי- כלומר עשון הולך עם סרטן האפן סטטיסטי
    ולאחר מכן עד ימינו מנסים למצוא את הסבה הביולוגית לקשר זה
    כיום ידוע שחם העשן העקה החימצונית ןפגיעה במבנה הDNA עי' מולקולות העשן הם גורמי ומזרזי היוצרות טרנספורמציה סרטנית
    בנוסף גורמי סכון גנטיים וסביבתיים כמו קרינה וזהום אויר הם גם גורמי סרטן ראות
    בעקר רדון בבתים

    דר' לקסר אורי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גרורות
    ל.
    28/07/2008

    שלום, אני מלווה חולה שרק עתה נודע לו על סרטן בריאות. יש לו ביד גרורה שבעצם עקב היווצרותה הפנו אותו לצילום חזה ולתגלית, האם זה שיש גרורה ביד מנבא שהשלב של הסרטן בריאה מתקדם? האם מנבא שיש עוד גרורות גם בריאות ? אנחנו לפני בדיקת PET

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גרורות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גרורה ביד

    פרופ' חובב נחושתן
    28/07/2008

    אם זו אכן גרורה בעצם ביד המשמעות היא כי מדובר על סרטן ראה גרורתי
    גרורת ראתיות נוספות לא ישנו את שלב המחלה

    חובב נחושתן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סימנים למחלה
    נעמי
    24/07/2008

    שלום, רציתי לדעת מהם הסימנים לסרטן ריאות בקרב מעשנת חצי קופסאת סיגריות ליום, מהם הסינמנים לחשד?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סימנים למחלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • simanim mukdamim and ct ukdam

    פרופ' חובב נחושתן
    25/07/2008

    dear naomi
    sory for answering in english
    right now i dont have hebrew computer
    simanim hem lo specifiim
    lemashal dalakot rea chozrot
    tzridut chadasha
    shiuul dami
    kol hasimanim alulim lehofiaa meuchar midai
    yeshna efsharut lesrika mukdemet B CT
    hanose adain shanui bemachloket
    ledaati mehantunim sheyeduim kayom yesh hegayon bebitzuaa habdika etzel meahsnim meal gil 50
    nitan levatzaa behadassah ein kerem tmurat kama meot shkalim
    to summarize signi are non specific and most of the times appear late
    in high risk poplulation it is logical (though not agreed by all medical authorities)to perform a CT scan of the chest in special centers like hadassah for the price of a few hundred sheqels
    hovav

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול
    לא מגלה
    21/07/2008

    שלום, אבי עבר לפני 4 חודשים כריתת אונה בריאה הימנית בעקבות גידול סרטני (בגודל של 6 ס"מ ). בדיקת ה PET לא הראתה גרורות וגם כל הבלוטות שהוצאו בניתוח היו נקיות. הוחלט על טיפול כימי משלים ( ארבע סדרות של גמזר וקרבולטן ) עד כה קיבל אבי 3 סדרות. מזה שבועיים שהוא לא מצליח לקבל את הטיםול מאחר ובספירת הדם הטסיות נמוכות .(62) וגם ההמוגלובין. היום החליט הרופא שכדאי להפסיק את הטיפול מאחר שקשה לו לקבל זאת ( סובל גם האי ספיקת כליות - לא בשלב של דיאליזה ). האם מקובל להפסיק טיפול מסוג זה כלומר טיפול שהוא רק משלים ?הרופא אמר שמלכתחילה הוא היה מוגדר כשלב B 1. ולכן ניתן להפסיק. התוכלו לחוות דעתכם ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול משלים

    פרופ' חובב נחושתן
    21/07/2008

    לגבי טיפול בשלב 1B
    טיפול בשלב זה לא הוכח באופן נפרד
    יחד עם זאת מקובל כי מקרה ויש מאפינים של גידול יותר אגרסיבי
    כגון גידול עם מאפינים פתולוגים של חלוקת תאים מהירה
    ומעבל לגודל מסוים יש הגיון במתן טיפול משלים
    עד כה נבדקו בטיפול משלים שלובים של ציספלאטין וננלבין אם כי יש הגיון רב גם במתן ציספלאטין גמזר שהוא טיפול בסרטן ראה בו אנו מרבים לבשתמש
    בניסוי החשוב של טיפול משלים בסרטן ראה שנערך בראשות קבוצה קנדית רק חצי מהחולים השלימו את הטיפול המשלים ובכל זאת נראה היה כי הפיקו ממנו רווח ניכר
    לאור זאת המלצת הרופא של אביך נראית הגיונית ביותר- אם כי כמובן שבלי לראות את אביך לאורך כל אורך הדרך ובלי לראות תשובת פתולוגיה רשמית תשובתי כמובן הרבה פחות מחיבת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום