פורום סרטן ריאות, סרטן ריאה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד``ר מיה גוטפריד
ד"ר מיה גוטפריד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר מיה גוטפריד ללא פרסום בפורום
 
  • הומוזיגוטיות ל- MTHFR
    קטיה
    28/01/2010

    האם קיום המוטציות ב- MTHFR יכול להשפיע על מהלך המחלה והטיפול ב- NSCLC?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הומוזיגוטיות ל- MTHFR

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • MTHFR

    פרופ' חובב נחושתן
    01/02/2010

    נושא מענין שלא שמתי עליו את הדעת
    אנסה בלי נדר לשאול את פרופ לוסוס שהוא מומחה לMTHFR במוסדינו
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן ריאות אנדיקרצינומה דרגה 4
    דורית
    21/01/2010

    לום! לפני כחמישה חודשים בלוטות הלימפה של אחי גדלו, נעשתה לו ביופסיה ומסתבר שיש לו אנדקרצינומה בריאה. בימים האחרונים החל להקיא ומסתבר שיש לו גרורה במוח הוא לא התחיל טיפולים אף על פי שהיה מתוכנן. בתחילת השבוע הבא עושים לאחי ניתוח להוצאת הגידול מהראש.
    הבנו שרק לאחר הניתוח יתחילו לבצע כימותרפיה של שלוש פעמים פעם בשלושה שבועות והתמקדות בסרטן הריאה.רציתי לשאול:
    1. האם שהות הזמן לא עלול לגרום לנזק?
    2. מה תוחלת החיים במקרים מסוג זה?
    3. האם יש סיכויי הצלחה להפסקת התפתחות התאים הסרטניין והגדלת תוחלת החיים?
    4. האם מזון מסוג מסויים כדוגמת סוכרים אינו מומלץ בזמן סרטן?
    5. האם אתה יכל להמליץ לי על טיפול או רופא בעל שם טוב או שיטה מועדפת להתגברות על סרטן הריאות?

    אשמח אם תענה לי בהקדם ,
    תודה דורית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום דורית,

    שירלי
    21/01/2010

    אני ממליצה ללכת לדר מיה גוטפריד ביח מאיר, אפשר ללכת אליה לייעוץ, אם אחיך לא עישן בעבר יתכן ויוכל לקבל טיפול ביולוגי אחרי טיפול כימי' מניסיון שיש לי עם אימי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן ראה

    פרופ' חובב נחושתן
    26/01/2010

    דורית שלום
    ודאי שעדיף תמיד להתחיל טיפול מוקדם אבל יש סדר עדיפויות
    אם המחשבה של הרופאים היא כי הגידול המוחי הוא המסוכן כרגע
    (בדכ הגישה היא להתחיל קודם כל טיפןל בגידול מוחי )
    אז יש חובה להתחיל בטיפול בגידול המוחי
    לגבי הרופא העדיף
    לא מדובר כאן ברופא שיש לו נסים בשרוול
    אלא באיזה תרופות יש לאותו רופא להציע
    וכאן לרוב הרופאים יש תרופות לפי הסל או שיש
    נסיונות בתרופות חדשות - איני יודע על נסיון בארץ שמתאים לחולה כמו אחיך
    חשוב מאד שיהיה קשר טוב עם הרופא ועם המחלקה המטפלת
    אם יש מוטציה בקולטן ל EGFR(צריך לדבר עם הרפא שלכם על נושא זה)
    יש טיפול במעכבי EGFR שיכול לעזור
    לגבי תחזית - נראה כי עדיף לדון בכך עם רופא מטפל
    ישנו שוני גדול בזמני השרדות של חולים שונים וודאי שאיני יכול לנבא
    בהצלחה בטיפולים
    חובב
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גרורת במח

    פרופ' חובב נחושתן
    01/02/2010

    הטיפול בגידול המוחי הוא בעדיפות עליונה ולכן יש צורך לדחות את שאר הטיפולים
    קשה להגיד על סיכויים כאשר איני מכיר כלל את המקרה
    רופאים המטפלים היטב בסרטן ראה יש בכל מרכז רפואי גדול בו קיימת מחלקה אונקולוגית בארץ
    איכות הטיפול קשורה לא רק לרפא כי אם לנוחיות שלכם להגיע למרכז הרפואי ו היחס במקום עצמו

    לגבי מזון אין לנו אינפורמציבה בדוקה על סוגי מזון שמשפיעים באופן ניכר בסרטן ראה
    בהצלחה בטיפוליים
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    רביב
    20/01/2010

    שלום,
    אני סובל מזה כשנה מכאבים בצד מרכז-שמאל של החזה, איזור הלב. יש תקופות שכואב יותר ותקופות שפחות.
    הכאב הנו חד ומתגבר, משמעותית, בשאיפה של אויר.
    לציין שאני סובל מלחץ דם גבוה, שאינו מאוזן מאחר ולא מקפיד על לקיחת תרופות באופן קבוע (155/104 היום בבוקר).
    לפני כחודשיים רופאת המשפחה שלחה אותי לאקג, שיצא תקין.
    לעצתך, אודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רופא משפחה

    פרופ' חובב נחושתן
    21/01/2010

    ממכתב כזה לא ניתן לדעת מה הבעיה
    אם היית מעשן והינך מעל 50הייתי שוקל לבצע CT לסריה של המצב בחזה
    בדיקה עם רמת קרינה נמוכה יחסית שיכולה לזהות גידולים מוקדם
    דון בכך עם רופאת המשפחה
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נוולבין
    שירלי
    12/01/2010

    אימי עשתה כבר שני טיפולים בנוולבין ללא שום תופעת לוואי מלבד העובדה שהיא סובלת מעצירות ולותחושה לא נעימה ובגלל זה לחוסר תיאבון, האם זה קשור לתרופה? ואם כן מה אםשר לעשות כדי להקל על תופעה זו?
    תודה מראש
    רויטל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נוולבין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • navelbine

    פרופ' חובב נחושתן
    13/01/2010

    sory for the english iam out of home and donthave ivrit
    navelbine can casue constipation - atzizrut and so can
    other drugs soemtimes given with chemo such as zofran
    one can take a meshalshel cmo mitz shzifim or stronger - lactulose to overcome this annoying problem
    hovav

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • Stage 4 lung cancer - long wait
    אנה
    07/01/2010

    Hello,
    I have not Hebrew fonts, but you can reply in Hebrew.
    Thank you very much in advance
    How long does it usually take for the lung cancer to progress from Stage1/2 to Stage 4?
    My father was referred to a hospital about 3 months ago. Everything takes a lot of time. He was waiting for the first biopsy results for 2 weeks (came negative), for the second one for 3 weeks (coincided with the strike), was told that he only has a small tumor which could be operated ,then waited a couple of weeks for the Pet Scan results – has mets in kidneys and bones. Now he’s been waiting for 2 weeks for an appointment with an oncologist , don’t know how long will he have to wait for the chemo if needed. Is this normal?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    Stage 4 lung cancer - long wait

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זמן להתקדמות מחלה

    פרופ' חובב נחושתן
    07/01/2010

    הצטערתי לשמוע על הזמן המרובה שהכל לקח
    אני מבין את הלחץ
    משתדל בדכ לראות חולים חדשים יחסית מהר
    יחד עם זאת על השאלה מתי הגידול שולח גרורת אין לנו תשובה
    יש כנראה חולים לא מעטים שהגידול שלהם בשלב ראשוני לא שולח גרורת שנים
    ביחוד אם הוא קטן
    אבל זה בפירוש לא תמיד המצב
    ואנו בארף משתדלים להגיע להחלטות במשף זמן קצר יחסית
    ( באנגליה קראתי על סרטן שד שהגיעו למסקנה שעיכוב של מספר שבועות לא משפיע כלל על הפרוגנוזה - לדעתי צריך לנסות לעשות את הדברים מהר אבל פטולוגיה וביופסיות תמיד לקוחות זמן \
    נקוה שאכן הגידול של אביך נשאר בשלב ראשוני
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גרורות הסרטן
    ציפי
    05/01/2010

    שלום ד"ר,
    אבי אובחן הדבוע בסובל מסרטן בריאות.
    נמצאה גרורה פעילה אחת וגרורות רבות רדומות.
    האם הקרנות עוזרות בסרטן זה?
    האם הטיפולים הכימותרפיים הרוגים את הגרורות הלא פעילות?
    מה גורם לגרורות הלא פעילות להתעורר?
    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גרורות הסרטן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גרורות

    פרופ' חובב נחושתן
    07/01/2010

    לא ברור לי מאין אנו יודעים שהגרורת רדומות
    ההקרנה יכולה להשתלת על גידול באיזור ממוקם
    אבל אם יש הרבה גרורת מחוץ לאותו איזור יש בעיה שכן ההקרנה לא משתלת גם עליהן ולא ניתן להקרין את כל הגוף
    צריך לברר עם הרפא המטפל מה בדיוק המצלב ולמה מספר גרורת נקראות רדומות
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אסטמה וסרטן ריאות
    דן
    04/01/2010

    הייצתי רוצה לברר האם יש קשר בין אסטמה לסרטן ריאות, כלומר האם למי שיש אסטמה יש סיכון גבוה יותר ללקות בסרטן ריאות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אסטמה וסרטן ריאות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אסטמה

    פרופ' חובב נחושתן
    05/01/2010

    אסטמה נפוצה יותר מסרטן ראות
    איני מכיר קשר ישיר בין השנים
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    לימור
    31/12/2009

    רציתי לדעת אם ידוע מתי אפשר יהיה לרכוש תרופות להפסקת עישון בקופת חולים במסגרת סל הבריאות? האם יש התקדמות בנושא זה?

    תודה,




    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עישון

    פרופ' חובב נחושתן
    31/12/2009

    התרופות נכנסו לסל
    תשאלי את רופא המשפחה
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סיגריות
    דיקלה
    23/12/2009

    שלום,

    אני יודעת שיש קשר בין עישון לסרטן ריאות. האם קשר זה תקף גם למי שמעשן סיגריה אחת ליום?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סיגריות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סיגריות

    פרופ' חובב נחושתן
    23/12/2009

    עישון סיגריה אחת ליום הרבה פחות מסוכן
    אבל כמו שמדגים המחקר שהתפרסם לאחרונה מדובר בסיבוב רולטה
    סרור שהסיכו לחלות קטן בהרבה עם עישון מועט אבל
    עדין עדיף בלי כלום !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נוולבין
    שירלי
    17/12/2009

    שלום ברצוני לדעת מה בעצם עושה הנוולבין לחולי סרטן ריאות גרורתי, והאם יש לו יתרונות על הטרסיבה?\ האם גם הנוולבין יכול להרוס תאים בריאים כמו כל כימוטרפיה?
    מה בעצם עושה הטרסיבה, והאם אפשר לשרוד עם טיפול כזה הרבה זמן?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נוולבין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נוולבין

    פרופ' חובב נחושתן
    21/12/2009

    נוולבין היא כמוטראפיה שיכולה לעצור גידול של סרטן ראות או אפילו להקטין אות בחלק מהמקרים
    כמו שאר הכמוטרפיות עובדת רק בחלק מהמקרים
    במינונים המקובלים הסבילות לתרופה זו טובה יחסית
    ולכן מרבים להתשמש בה בתרופה יחידה גם אצל מבוגרים
    כן לצין כי ניתן לתת אותה בטיפול בכדורים
    טרסיבה אינה כמו - היא מעקבת של רצפטור על פני תאים
    יש לה תופעות לוואי אחרות מנוולבין - יותר פגיעה בעור ועיפות - שגם עליהן יש לנו כיום טיפולים טובים מבעבר
    יעילה אצל חלק מהחולים ולעיתים חולים שלא יגיבו לטרסיבה יגיבו לנוולבין וההפך
    בסל הבריאות טרסיבה ניתן כיום רק לאחר טיפול ראשוני בכמוטרפיה
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלוב טיפול כימוטרפי וביולוגי

    שירלי
    24/12/2009

    האם היית ממליץ לשלב נוולבין וטרסיבה? או שזה חייב להיות אחד במקום השני\האם זה נכון שהטרסיבה עוזרת בטיםול סרטן ריאה גרורתי בקרב הלא מעשנים? או שחייבים לעשות בדיקת EGFR לפני כן? תודה מראש רויטל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שילובים

    פרופ' חובב נחושתן
    25/12/2009

    הנסיונות הגדולים של שלוב טרסיבה עם כמוטרפיה לא עלו יפה ולכן זו אינה טקטיקה מקובלת כיום
    יש הטוענים כי ניתן לשלב את הטרסיבה אם כמו עם מנותנים אותה בלוח זמנים אחר
    תוצאות אלו הודגמו במספר קטן של חולים ולכן איננו בטוחים בהם
    תקוותינו שניסויים גדולים יותר יוכלו לבדוק זאת בקרוב
    עד אז רוב הרופאים בדכ לא משלבים טיפולים
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעשנת קלה
    רוית
    15/12/2009

    שלום,
    לפני כשלוש שנים הפסקתי לעשן (חפיסה ביום)
    לפני שנה וחצי חזרתי לעשן בכמויות הרבה יותר קטנות (10-3 ביום)
    לפני חצי שנה הפסקתי שוב ואני מעשנת כסיגריה בשבוע-חודש
    האם אני נמצאת בקבוצת סיכון?
    בת 37

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מעשנת קלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עישון קל....

    פרופ' חובב נחושתן
    17/12/2009

    רוית שלום
    אינני מומחה לאפידימיולוגיה
    אבל
    עצם העובדה כי עישנת מספיקה על מנת לגרום לכך שהסיכון לסרטן ראה אצלך גבוה באופן משמעותי לעומת לא מעשנים
    יחד עם זאת הפסקת העישון גורמת לכך שהסיכון היחסי שלך לעומת מעשנים ילך ויפחת ככל שלא תעשני שנים רבות יותר
    ישנו קשר ישיר בין כמות העישון לבין הסיכון לחלות בסרטן ראה
    דוגמא בולטת לכך היא העליה הגדולה במספר חולות סרטן ראה בארהב שבנות הששים שנבעה בעיקר מעלית מספר המעשנות שהחלו לעשן במלחמת העולם השניה
    כאמור אם תליחי לא לעשן הרי הסיכולי להופעת המחלה אצלך יקטן באופן יחסי למעשנים עם הגיל
    ולכן חשוב מאד !!
    שתצליחי להמשיך לא לעשן ולא לחזור באופן זוחל לעידון מלא
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיטות ניתוח לנוצאת גידול בריאה
    קרן
    10/12/2009

    שלום רב,
    קראתי מאמר שמתאר את שיטת הניתוח של בית חולים תל השומר להוצאת גידול מהריאה- שיטת "זעיר פולשנית" ללא פתיחה מלאה של בית החזה. הם שיטה זו מיושמת בבתי חולים נוספים בארץ ? ואם כן - מהם ? על יתרונות השיטה קראתי- אך מהם חסרונותיה ?
    אשמח לתשובה בעניין. המון תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוחים

    פרופ' חובב נחושתן
    11/12/2009

    איני מנתח לכן איני הסמכות לענות על השאלה
    ובכל זאת כמה נקודות למחשבה
    ניתוחים זעיר פולשנים מביאים להתאוששות יותר מהירה וטובה בעיקרון
    השאלה הרצינית היא האם הם מאפשרים ביצוע הניתוח המלא
    במקרה של סרטן
    צריך לזכור כי במקרה של סרטן ראה ברוב המקרים נהוג לכרות אונה שלמה
    מהראה וכן לכרות בלטות גם מהמיצר - האיזור בין שתי הראות
    לכן יש לדון לעומק עם המנתח על יתרונות וחסרונות השיטה האם תאפשר ביצוע הניתוח המלא ?
    במקרה של ניתוח לכריתת גידול ממאיר יש עקרונות ברורים שנקבעו בהנחיות של
    איגודי רופאים בתחום
    במקרה של סטיה מעקרונות אלו חשוב לדעת מחיר מול רווח אפשרי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוות פתאומי
    י.ש.
    05/12/2009

    שלום.
    אבי נפטר לפני כשבועיים בצורה פתאומית.
    לפתע פתאום היה לו קשה לנשום , הוא היה במצב ישיבה במיטתו וביקש שיביאו לו מאוורר,לאחר מכן ונטולין, כפית להקיא אבל שום דבר לא עזר הונטולין לא נתן לו כל תחושת הקלה הוא החל לנשום בצורה כבדה ולבסוף ראשו נשמט על המיטה כנראה בשל מחסור באויר. יש לציין רקע של גידול סרטני מסוג מיקס NSCL,SCL שהתגלה לפני שנתיים , טופל והיה במצב יציב.
    אשמח לקבל תגובתך להשערה לסיבת המוות הפתאומי(לא בוצעה נתיחה לאחר המוות).
    יש לציין כי הוא היה עצמאי ונראה טוב מלבד העובדה שטופל במחלות כרוניות כגון ל.ד. גבוה ולפעמים אנילציות לשיפור הנשימה בשל עישון כבד במשך שנים רבות.
    אשמח לקבל תשובה לשאלה המדירה שינה מעיני.
    בתודה מראש י.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מוות פתאומי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוות פתאומי

    פרופ' חובב נחושתן
    05/12/2009

    למרבה הצער חולי סרטן ראה עם מחלה מתקדמת נמצאים במצב מאד רגיש
    אם יש ברקע עוד מחלות נוספות הרי המצב יכול להיות חמור יותר
    מוות פתאוני קורה הרבה פעמים על רקע בעיה לבבית
    אבל זו יכלה לנבוע מהגידול בעקיפין
    כגון לחץ גידול על הלב וכו
    יש עוד סיבות למוות פתאומי
    כמו כן יש לזכור כי אם היו מחלות רקע רבות יתכן כי ללא קשר לסרטן סבל
    מבעיה לבבית בדומה לרבים בגילו ונפטר מהמחלה
    את ההשערה היותר מדוקת יכול כנראה לתת רופא מטפל שמכיר את פרטי המקרה טוב ממני
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת PET לאחר ניתוח להסרת גידול
    ליאור
    04/12/2009

    שלום

    אבי עבר ניתוח לכריתת חלק מהריאה לפני שנה וחצי לאור גידול מסוג אנדוקרצינומה שהיה לו, כאשר לפני הניתוח עבר בדיקת PET שלא הראתה גרורות

    לפני כחודש עבר ניתוח להסרת גידול שהתגלה בהיפופיזה, אשר התברר כגרורה. הוא נשלח לבדיקת PET שממצאיה היו:
    נודולים ריאתיים מתחת לרזולוציית ה- PET אך חדשים בהשוואה לבדיקה קודמת, כיוון שחדשים אין לשלול את האפשרות של תהליך גרורתי
    קליטה מוגברת של FDG בעוצמה בינונית בגוש רקמה חדש בבטן שמאל אחורית צמוד לדופן בקוטר 1.4 ס"מ, ממצא חשוד למוקד שאתי.
    בין שרירי ה- INTERNAL OBLIQUE בדופן האחורית של הבטן השמאלית קיימת קליטה מוגברת בעוצמה בינונית, ללא שינויים מורפולוגיים ברורים במבנה השריר, לא ברורה המשמעות הקלינית.
    תהליך בעל צפיפות נמוכה ממוקם אחורית לתעלה האנאלית בצמוד לחיבור של הלבטורים, נצפה גם בבדיקה קודמת בקוטר 4.5 ס"מ וכעת גדל ל- 5.1 ס"מ. מעלה אבחנה מבדלת בין ציסטה לאפשרות של תהליך גידולי שאינו קולט FDG במידה ניכרת.

    האם תוכל לעזור לי לפענח את התוצאות, מאחר והביקור אצל הרופא המטפל נקבע לעוד שבוע בלבד? האם מקומות הקליטה של ה- FDG הנם גרורות? האם הנודולים בריאה הנם ככה"נ גרורות?
    אם אכן כך, מה המשך הטיפול המקובל, כימותרפיה/הקרנות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביקור רפא

    פרופ' חובב נחושתן
    05/12/2009

    ראשית חשוב מאד ביקור אל הרפא שיכול דם לראות התוצאות בעינו ולבדוק החולה 74
    נודולות קטנות בראות יכולות להיות גרורות שכן פט לא קולט מתחת 0.7 סנ
    יחד עם זאת חשוב בירור כללי של מצבו לדוגמא האם סבל מדלקת ראות
    הסיפר של הגושים האחרים פחות ברור אם כי חשוד
    גוש שגדל גם אם אינו קולט חשוד כגידול אבל יתכן שהרופא יחשוב אחרת
    לא ברור אם יש צורך בביופסיה מהגוש
    בגדול אם ורק אם אכן מדובר בגרורות הטיפול הוא כמעט תמיד כמותרפיה
    אבל שוב הכל תלוי בשאלה מה יעשו עם הממצאים המתוארים שאינם האופייניים בסרטן ראות _ אם כי אכן יכולים ליצג גרורת של סרטן ראות ( \חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיעול
    אריק
    03/12/2009

    שלום דוקטור
    אני בן 37 הפסקתי לעשן לפני 4 שנים לאחר 15 שנות עישון .
    הייתי מעשן בין חצי קופסא לקופסא.
    התחלתי לפני חודשיים להתאמן בחדר כושר לאחר 15 שנים של חוסר פעילות שאלתי היא כזאת.

    האם זה נורמלי שבמאמץ גבוה של ריצה או ספינניג אני משתעל וגם שיעול שמופיע יום יומיים אחרי האימון האם זאת "מזכרת" מהעישון והאם זה יעבור באיזשהו שלב או שאוליי השיעול מופיע בכלל בגלל סיבות אחרות כגון זה שאני עדיין לא בכושר גופני גבוהה או שברקע גם אלרגיה ואסטמה קלה מה דעתך

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שיעול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיעול

    פרופ' חובב נחושתן
    05/12/2009

    יכול להיות שיש לך שאריות מימי העישון
    אבל איני עוסק בנושא
    אפשר לפנות לרופא ראות לבירור על פניו לא נראהליש קשור אלי
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום