מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- הומוזיגוטיות ל- MTHFRקטיה28/01/2010
האם קיום המוטציות ב- MTHFR יכול להשפיע על מהלך המחלה והטיפול ב- NSCLC?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר MTHFR
פרופ' חובב נחושתן01/02/2010נושא מענין שלא שמתי עליו את הדעת
אנסה בלי נדר לשאול את פרופ לוסוס שהוא מומחה לMTHFR במוסדינו
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן ריאות אנדיקרצינומה דרגה 4דורית21/01/2010
לום! לפני כחמישה חודשים בלוטות הלימפה של אחי גדלו, נעשתה לו ביופסיה ומסתבר שיש לו אנדקרצינומה בריאה. בימים האחרונים החל להקיא ומסתבר שיש לו גרורה במוח הוא לא התחיל טיפולים אף על פי שהיה מתוכנן. בתחילת השבוע הבא עושים לאחי ניתוח להוצאת הגידול מהראש.
הבנו שרק לאחר הניתוח יתחילו לבצע כימותרפיה של שלוש פעמים פעם בשלושה שבועות והתמקדות בסרטן הריאה.רציתי לשאול:
1. האם שהות הזמן לא עלול לגרום לנזק?
2. מה תוחלת החיים במקרים מסוג זה?
3. האם יש סיכויי הצלחה להפסקת התפתחות התאים הסרטניין והגדלת תוחלת החיים?
4. האם מזון מסוג מסויים כדוגמת סוכרים אינו מומלץ בזמן סרטן?
5. האם אתה יכל להמליץ לי על טיפול או רופא בעל שם טוב או שיטה מועדפת להתגברות על סרטן הריאות?
אשמח אם תענה לי בהקדם ,
תודה דורית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום דורית,
שירלי21/01/2010אני ממליצה ללכת לדר מיה גוטפריד ביח מאיר, אפשר ללכת אליה לייעוץ, אם אחיך לא עישן בעבר יתכן ויוכל לקבל טיפול ביולוגי אחרי טיפול כימי' מניסיון שיש לי עם אימי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסרטן ראה
פרופ' חובב נחושתן26/01/2010דורית שלום
ודאי שעדיף תמיד להתחיל טיפול מוקדם אבל יש סדר עדיפויות
אם המחשבה של הרופאים היא כי הגידול המוחי הוא המסוכן כרגע
(בדכ הגישה היא להתחיל קודם כל טיפןל בגידול מוחי )
אז יש חובה להתחיל בטיפול בגידול המוחי
לגבי הרופא העדיף
לא מדובר כאן ברופא שיש לו נסים בשרוול
אלא באיזה תרופות יש לאותו רופא להציע
וכאן לרוב הרופאים יש תרופות לפי הסל או שיש
נסיונות בתרופות חדשות - איני יודע על נסיון בארץ שמתאים לחולה כמו אחיך
חשוב מאד שיהיה קשר טוב עם הרופא ועם המחלקה המטפלת
אם יש מוטציה בקולטן ל EGFR(צריך לדבר עם הרפא שלכם על נושא זה)
יש טיפול במעכבי EGFR שיכול לעזור
לגבי תחזית - נראה כי עדיף לדון בכך עם רופא מטפל
ישנו שוני גדול בזמני השרדות של חולים שונים וודאי שאיני יכול לנבא
בהצלחה בטיפולים
חובב
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגרורת במח
פרופ' חובב נחושתן01/02/2010הטיפול בגידול המוחי הוא בעדיפות עליונה ולכן יש צורך לדחות את שאר הטיפולים
קשה להגיד על סיכויים כאשר איני מכיר כלל את המקרה
רופאים המטפלים היטב בסרטן ראה יש בכל מרכז רפואי גדול בו קיימת מחלקה אונקולוגית בארץ
איכות הטיפול קשורה לא רק לרפא כי אם לנוחיות שלכם להגיע למרכז הרפואי ו היחס במקום עצמו
לגבי מזון אין לנו אינפורמציבה בדוקה על סוגי מזון שמשפיעים באופן ניכר בסרטן ראה
בהצלחה בטיפוליים
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרביב20/01/2010
שלום,
אני סובל מזה כשנה מכאבים בצד מרכז-שמאל של החזה, איזור הלב. יש תקופות שכואב יותר ותקופות שפחות.
הכאב הנו חד ומתגבר, משמעותית, בשאיפה של אויר.
לציין שאני סובל מלחץ דם גבוה, שאינו מאוזן מאחר ולא מקפיד על לקיחת תרופות באופן קבוע (155/104 היום בבוקר).
לפני כחודשיים רופאת המשפחה שלחה אותי לאקג, שיצא תקין.
לעצתך, אודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רופא משפחה
פרופ' חובב נחושתן21/01/2010ממכתב כזה לא ניתן לדעת מה הבעיה
אם היית מעשן והינך מעל 50הייתי שוקל לבצע CT לסריה של המצב בחזה
בדיקה עם רמת קרינה נמוכה יחסית שיכולה לזהות גידולים מוקדם
דון בכך עם רופאת המשפחה
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוולביןשירלי12/01/2010
אימי עשתה כבר שני טיפולים בנוולבין ללא שום תופעת לוואי מלבד העובדה שהיא סובלת מעצירות ולותחושה לא נעימה ובגלל זה לחוסר תיאבון, האם זה קשור לתרופה? ואם כן מה אםשר לעשות כדי להקל על תופעה זו?
תודה מראש
רויטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר navelbine
פרופ' חובב נחושתן13/01/2010sory for the english iam out of home and donthave ivrit
navelbine can casue constipation - atzizrut and so can
other drugs soemtimes given with chemo such as zofran
one can take a meshalshel cmo mitz shzifim or stronger - lactulose to overcome this annoying problem
hovav* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Stage 4 lung cancer - long waitאנה07/01/2010
Hello,
I have not Hebrew fonts, but you can reply in Hebrew.
Thank you very much in advance
How long does it usually take for the lung cancer to progress from Stage1/2 to Stage 4?
My father was referred to a hospital about 3 months ago. Everything takes a lot of time. He was waiting for the first biopsy results for 2 weeks (came negative), for the second one for 3 weeks (coincided with the strike), was told that he only has a small tumor which could be operated ,then waited a couple of weeks for the Pet Scan results – has mets in kidneys and bones. Now he’s been waiting for 2 weeks for an appointment with an oncologist , don’t know how long will he have to wait for the chemo if needed. Is this normal?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זמן להתקדמות מחלה
פרופ' חובב נחושתן07/01/2010הצטערתי לשמוע על הזמן המרובה שהכל לקח
אני מבין את הלחץ
משתדל בדכ לראות חולים חדשים יחסית מהר
יחד עם זאת על השאלה מתי הגידול שולח גרורת אין לנו תשובה
יש כנראה חולים לא מעטים שהגידול שלהם בשלב ראשוני לא שולח גרורת שנים
ביחוד אם הוא קטן
אבל זה בפירוש לא תמיד המצב
ואנו בארף משתדלים להגיע להחלטות במשף זמן קצר יחסית
( באנגליה קראתי על סרטן שד שהגיעו למסקנה שעיכוב של מספר שבועות לא משפיע כלל על הפרוגנוזה - לדעתי צריך לנסות לעשות את הדברים מהר אבל פטולוגיה וביופסיות תמיד לקוחות זמן \
נקוה שאכן הגידול של אביך נשאר בשלב ראשוני
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גרורות הסרטןציפי05/01/2010
שלום ד"ר,
אבי אובחן הדבוע בסובל מסרטן בריאות.
נמצאה גרורה פעילה אחת וגרורות רבות רדומות.
האם הקרנות עוזרות בסרטן זה?
האם הטיפולים הכימותרפיים הרוגים את הגרורות הלא פעילות?
מה גורם לגרורות הלא פעילות להתעורר?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גרורות
פרופ' חובב נחושתן07/01/2010לא ברור לי מאין אנו יודעים שהגרורת רדומות
ההקרנה יכולה להשתלת על גידול באיזור ממוקם
אבל אם יש הרבה גרורת מחוץ לאותו איזור יש בעיה שכן ההקרנה לא משתלת גם עליהן ולא ניתן להקרין את כל הגוף
צריך לברר עם הרפא המטפל מה בדיוק המצלב ולמה מספר גרורת נקראות רדומות
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אסטמה וסרטן ריאותדן04/01/2010
הייצתי רוצה לברר האם יש קשר בין אסטמה לסרטן ריאות, כלומר האם למי שיש אסטמה יש סיכון גבוה יותר ללקות בסרטן ריאות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אסטמה
פרופ' חובב נחושתן05/01/2010אסטמה נפוצה יותר מסרטן ראות
איני מכיר קשר ישיר בין השנים
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהלימור31/12/2009
רציתי לדעת אם ידוע מתי אפשר יהיה לרכוש תרופות להפסקת עישון בקופת חולים במסגרת סל הבריאות? האם יש התקדמות בנושא זה?
תודה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עישון
פרופ' חובב נחושתן31/12/2009התרופות נכנסו לסל
תשאלי את רופא המשפחה
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיגריותדיקלה23/12/2009
שלום,
אני יודעת שיש קשר בין עישון לסרטן ריאות. האם קשר זה תקף גם למי שמעשן סיגריה אחת ליום?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיגריות
פרופ' חובב נחושתן23/12/2009עישון סיגריה אחת ליום הרבה פחות מסוכן
אבל כמו שמדגים המחקר שהתפרסם לאחרונה מדובר בסיבוב רולטה
סרור שהסיכו לחלות קטן בהרבה עם עישון מועט אבל
עדין עדיף בלי כלום !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוולביןשירלי17/12/2009
שלום ברצוני לדעת מה בעצם עושה הנוולבין לחולי סרטן ריאות גרורתי, והאם יש לו יתרונות על הטרסיבה?\ האם גם הנוולבין יכול להרוס תאים בריאים כמו כל כימוטרפיה?
מה בעצם עושה הטרסיבה, והאם אפשר לשרוד עם טיפול כזה הרבה זמן?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוולבין
פרופ' חובב נחושתן21/12/2009נוולבין היא כמוטראפיה שיכולה לעצור גידול של סרטן ראות או אפילו להקטין אות בחלק מהמקרים
כמו שאר הכמוטרפיות עובדת רק בחלק מהמקרים
במינונים המקובלים הסבילות לתרופה זו טובה יחסית
ולכן מרבים להתשמש בה בתרופה יחידה גם אצל מבוגרים
כן לצין כי ניתן לתת אותה בטיפול בכדורים
טרסיבה אינה כמו - היא מעקבת של רצפטור על פני תאים
יש לה תופעות לוואי אחרות מנוולבין - יותר פגיעה בעור ועיפות - שגם עליהן יש לנו כיום טיפולים טובים מבעבר
יעילה אצל חלק מהחולים ולעיתים חולים שלא יגיבו לטרסיבה יגיבו לנוולבין וההפך
בסל הבריאות טרסיבה ניתן כיום רק לאחר טיפול ראשוני בכמוטרפיה
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלוב טיפול כימוטרפי וביולוגי
שירלי24/12/2009האם היית ממליץ לשלב נוולבין וטרסיבה? או שזה חייב להיות אחד במקום השני\האם זה נכון שהטרסיבה עוזרת בטיםול סרטן ריאה גרורתי בקרב הלא מעשנים? או שחייבים לעשות בדיקת EGFR לפני כן? תודה מראש רויטל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשילובים
פרופ' חובב נחושתן25/12/2009הנסיונות הגדולים של שלוב טרסיבה עם כמוטרפיה לא עלו יפה ולכן זו אינה טקטיקה מקובלת כיום
יש הטוענים כי ניתן לשלב את הטרסיבה אם כמו עם מנותנים אותה בלוח זמנים אחר
תוצאות אלו הודגמו במספר קטן של חולים ולכן איננו בטוחים בהם
תקוותינו שניסויים גדולים יותר יוכלו לבדוק זאת בקרוב
עד אז רוב הרופאים בדכ לא משלבים טיפולים
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעשנת קלהרוית15/12/2009
שלום,
לפני כשלוש שנים הפסקתי לעשן (חפיסה ביום)
לפני שנה וחצי חזרתי לעשן בכמויות הרבה יותר קטנות (10-3 ביום)
לפני חצי שנה הפסקתי שוב ואני מעשנת כסיגריה בשבוע-חודש
האם אני נמצאת בקבוצת סיכון?
בת 37* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עישון קל....
פרופ' חובב נחושתן17/12/2009רוית שלום
אינני מומחה לאפידימיולוגיה
אבל
עצם העובדה כי עישנת מספיקה על מנת לגרום לכך שהסיכון לסרטן ראה אצלך גבוה באופן משמעותי לעומת לא מעשנים
יחד עם זאת הפסקת העישון גורמת לכך שהסיכון היחסי שלך לעומת מעשנים ילך ויפחת ככל שלא תעשני שנים רבות יותר
ישנו קשר ישיר בין כמות העישון לבין הסיכון לחלות בסרטן ראה
דוגמא בולטת לכך היא העליה הגדולה במספר חולות סרטן ראה בארהב שבנות הששים שנבעה בעיקר מעלית מספר המעשנות שהחלו לעשן במלחמת העולם השניה
כאמור אם תליחי לא לעשן הרי הסיכולי להופעת המחלה אצלך יקטן באופן יחסי למעשנים עם הגיל
ולכן חשוב מאד !!
שתצליחי להמשיך לא לעשן ולא לחזור באופן זוחל לעידון מלא
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיטות ניתוח לנוצאת גידול בריאהקרן10/12/2009
שלום רב,
קראתי מאמר שמתאר את שיטת הניתוח של בית חולים תל השומר להוצאת גידול מהריאה- שיטת "זעיר פולשנית" ללא פתיחה מלאה של בית החזה. הם שיטה זו מיושמת בבתי חולים נוספים בארץ ? ואם כן - מהם ? על יתרונות השיטה קראתי- אך מהם חסרונותיה ?
אשמח לתשובה בעניין. המון תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוחים
פרופ' חובב נחושתן11/12/2009איני מנתח לכן איני הסמכות לענות על השאלה
ובכל זאת כמה נקודות למחשבה
ניתוחים זעיר פולשנים מביאים להתאוששות יותר מהירה וטובה בעיקרון
השאלה הרצינית היא האם הם מאפשרים ביצוע הניתוח המלא
במקרה של סרטן
צריך לזכור כי במקרה של סרטן ראה ברוב המקרים נהוג לכרות אונה שלמה
מהראה וכן לכרות בלטות גם מהמיצר - האיזור בין שתי הראות
לכן יש לדון לעומק עם המנתח על יתרונות וחסרונות השיטה האם תאפשר ביצוע הניתוח המלא ?
במקרה של ניתוח לכריתת גידול ממאיר יש עקרונות ברורים שנקבעו בהנחיות של
איגודי רופאים בתחום
במקרה של סטיה מעקרונות אלו חשוב לדעת מחיר מול רווח אפשרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוות פתאומיי.ש.05/12/2009
שלום.
אבי נפטר לפני כשבועיים בצורה פתאומית.
לפתע פתאום היה לו קשה לנשום , הוא היה במצב ישיבה במיטתו וביקש שיביאו לו מאוורר,לאחר מכן ונטולין, כפית להקיא אבל שום דבר לא עזר הונטולין לא נתן לו כל תחושת הקלה הוא החל לנשום בצורה כבדה ולבסוף ראשו נשמט על המיטה כנראה בשל מחסור באויר. יש לציין רקע של גידול סרטני מסוג מיקס NSCL,SCL שהתגלה לפני שנתיים , טופל והיה במצב יציב.
אשמח לקבל תגובתך להשערה לסיבת המוות הפתאומי(לא בוצעה נתיחה לאחר המוות).
יש לציין כי הוא היה עצמאי ונראה טוב מלבד העובדה שטופל במחלות כרוניות כגון ל.ד. גבוה ולפעמים אנילציות לשיפור הנשימה בשל עישון כבד במשך שנים רבות.
אשמח לקבל תשובה לשאלה המדירה שינה מעיני.
בתודה מראש י.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוות פתאומי
פרופ' חובב נחושתן05/12/2009למרבה הצער חולי סרטן ראה עם מחלה מתקדמת נמצאים במצב מאד רגיש
אם יש ברקע עוד מחלות נוספות הרי המצב יכול להיות חמור יותר
מוות פתאוני קורה הרבה פעמים על רקע בעיה לבבית
אבל זו יכלה לנבוע מהגידול בעקיפין
כגון לחץ גידול על הלב וכו
יש עוד סיבות למוות פתאומי
כמו כן יש לזכור כי אם היו מחלות רקע רבות יתכן כי ללא קשר לסרטן סבל
מבעיה לבבית בדומה לרבים בגילו ונפטר מהמחלה
את ההשערה היותר מדוקת יכול כנראה לתת רופא מטפל שמכיר את פרטי המקרה טוב ממני
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת PET לאחר ניתוח להסרת גידולליאור04/12/2009
שלום
אבי עבר ניתוח לכריתת חלק מהריאה לפני שנה וחצי לאור גידול מסוג אנדוקרצינומה שהיה לו, כאשר לפני הניתוח עבר בדיקת PET שלא הראתה גרורות
לפני כחודש עבר ניתוח להסרת גידול שהתגלה בהיפופיזה, אשר התברר כגרורה. הוא נשלח לבדיקת PET שממצאיה היו:
נודולים ריאתיים מתחת לרזולוציית ה- PET אך חדשים בהשוואה לבדיקה קודמת, כיוון שחדשים אין לשלול את האפשרות של תהליך גרורתי
קליטה מוגברת של FDG בעוצמה בינונית בגוש רקמה חדש בבטן שמאל אחורית צמוד לדופן בקוטר 1.4 ס"מ, ממצא חשוד למוקד שאתי.
בין שרירי ה- INTERNAL OBLIQUE בדופן האחורית של הבטן השמאלית קיימת קליטה מוגברת בעוצמה בינונית, ללא שינויים מורפולוגיים ברורים במבנה השריר, לא ברורה המשמעות הקלינית.
תהליך בעל צפיפות נמוכה ממוקם אחורית לתעלה האנאלית בצמוד לחיבור של הלבטורים, נצפה גם בבדיקה קודמת בקוטר 4.5 ס"מ וכעת גדל ל- 5.1 ס"מ. מעלה אבחנה מבדלת בין ציסטה לאפשרות של תהליך גידולי שאינו קולט FDG במידה ניכרת.
האם תוכל לעזור לי לפענח את התוצאות, מאחר והביקור אצל הרופא המטפל נקבע לעוד שבוע בלבד? האם מקומות הקליטה של ה- FDG הנם גרורות? האם הנודולים בריאה הנם ככה"נ גרורות?
אם אכן כך, מה המשך הטיפול המקובל, כימותרפיה/הקרנות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביקור רפא
פרופ' חובב נחושתן05/12/2009ראשית חשוב מאד ביקור אל הרפא שיכול דם לראות התוצאות בעינו ולבדוק החולה 74
נודולות קטנות בראות יכולות להיות גרורות שכן פט לא קולט מתחת 0.7 סנ
יחד עם זאת חשוב בירור כללי של מצבו לדוגמא האם סבל מדלקת ראות
הסיפר של הגושים האחרים פחות ברור אם כי חשוד
גוש שגדל גם אם אינו קולט חשוד כגידול אבל יתכן שהרופא יחשוב אחרת
לא ברור אם יש צורך בביופסיה מהגוש
בגדול אם ורק אם אכן מדובר בגרורות הטיפול הוא כמעט תמיד כמותרפיה
אבל שוב הכל תלוי בשאלה מה יעשו עם הממצאים המתוארים שאינם האופייניים בסרטן ראות _ אם כי אכן יכולים ליצג גרורת של סרטן ראות ( \חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעולאריק03/12/2009
שלום דוקטור
אני בן 37 הפסקתי לעשן לפני 4 שנים לאחר 15 שנות עישון .
הייתי מעשן בין חצי קופסא לקופסא.
התחלתי לפני חודשיים להתאמן בחדר כושר לאחר 15 שנים של חוסר פעילות שאלתי היא כזאת.
האם זה נורמלי שבמאמץ גבוה של ריצה או ספינניג אני משתעל וגם שיעול שמופיע יום יומיים אחרי האימון האם זאת "מזכרת" מהעישון והאם זה יעבור באיזשהו שלב או שאוליי השיעול מופיע בכלל בגלל סיבות אחרות כגון זה שאני עדיין לא בכושר גופני גבוהה או שברקע גם אלרגיה ואסטמה קלה מה דעתך
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיעול
פרופ' חובב נחושתן05/12/2009יכול להיות שיש לך שאריות מימי העישון
אבל איני עוסק בנושא
אפשר לפנות לרופא ראות לבירור על פניו לא נראהליש קשור אלי
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

