מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שאלהרובי05/10/2008
היי, אתם יודעים במקרה אילו סוגי סרטן נחשבים לתורשתיים/גנטיים, ואילו לא? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גנטיקה
פרופ' חובב נחושתן05/10/2008זו שאלה מאד גדולה
למעשה סרטן הוא תוצאה של שילוב בין הגטיקה והתושרש של כל אדם ואדם לבין סביבתו עדין המדע עשוה את צעדין הראשונים בנשא ויתכן מאד כי תודות לטכנולוגיות החדשות הבנתו את גורמי הסרטן תעלה באופן מאד משמעותי
דוגמא לדגולים בהם השפעה גנטית מובהקת וידועה
סרטן שד ושחלה אצל נשאיות של המוטציות בגנים ל BRCA1 ו BRCA2
אבל גם אצלן אין מאה אחוזים של מחלה והמחלה מופיעה בגילים שונים ולכן אנו מאמינים כי מדובר בגנים נוספים שמשפיעים על הופעת המחלה וכן על השפעות סביבתיות
לעומת זאת סרטן ראות קרוה בעיקר אצל מעשנים אך ישנן משפחות אצלן הסרטן הזה נפוץ יותר - חלקן עקב תהליכים לא יעילים של פירוק רעלי הסיגריות
כך ששוב ישנו שילוב בין גנטיקה לסביבה אם כי במקרה זה נראה כי לסביבה תפקיד מכריע
חלק דגול מהגידולים אותם אנו מכירים יכולים להיות קשורים לגנטיקה
אם כי נראה כי עדין תפקיד הסביבה הוא המכריע לגבי רוב מקרי הסרטן
כל למשל לדור השני של יפנים שעברו להוואי כבר היו גדיולים סרטניים סתפוצה דומה יותר לאלו של
אנשי המערב מאשר ליפאנים ביפאן
לסיכום נושא מסובך ואם יש בעיה ספציפית עקב בעיה במשפחה היועצים צריהים להיות גנטיקאים העוזקים באונקוגנטיקה ויכולים לעצור בנושא ספציפי במשפחה מסוימת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מהי אטלקטזה ?עירית01/10/2008
בשבוע שעבר עשה בן זוגי צילום חזה . בתשובה שקיבל נכתב: אטלקטזה שטוחה בבסיס ריאה שמאלית , ללא תסנין תפליט או גודש, צל הלב בגודל תקין. הוא בגיל 48 מעשן מעל 30 שנה . ברקע: בעיות המטולוגיות - במעקב מכון המטולוגי בהדסה: המוגלובין נמוך , כדוריות הדם הלבנות נמוכות ועוד. אודה לתשובתך . חג שמח ושנה טובה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה למומחה ראות
פרופ' חובב נחושתן05/10/2008אטלקטזה היא תמת של חלק מראה
תשובה מפורטת יותר במקרה זה יש לקבל על ידי מומחה ראות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן ריאות גרורות למוחגולדי22/09/2008
אני בת 56 אובחנתי לפני כשנה בnsclc שלב 4.ישנם שני נגעים בראש שלא היה ברור אם אילו גרורות. לאחר מעקב של שנה הנגעים החלו לגדול. כרגע ,אין לי תופעות לואי .אני מטופלת בטרסבה מרגישה ומגיבה היטב. לגבי הנגעים במוח נאמר שהם פיזור לפטומנינגיאלי.האם תואיל להסביר לי מה זה ?מה הטיפול? הקרנות וטיפול תרופתי ?הקרנות ממוקדות או על כל הראש ומהן תופעות הלוואי המשמעותיות? תודה גולדי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גרורת מוחיות
פרופ' חובב נחושתן22/09/2008לגולדי שלום
השאלה שלך מורכבת וכדאי לדון בה עם רפא מטפל
הטיפול הרגיל בגרוות מוחיות או לפטומנינגיאליות הינו הקרנה לראש שגם אותה ניתן לתת באופן שונה לפי מצב החולה בדכ ב 10 הקרנות אך במיקרים מיוחדים ב 20 הקרנות
גם לטיפול בטרסיבה יש לפעמים הצלחה אצל חולים עם פיזור מנינגיאלי אבל אם המחלה אצלך התקדמה בראש תחת טרסיבה יכול להיות שיש לשקול כבר כעת הקרנות
אם אין לך סימפטומים רופא מטפל יכול להחליט על דחית הקרנה
ההחלטה בנושא מורכב כגון זה צריכה להעשות על ידי רופא מטפל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גרורותג.22/09/2008
שלום לאבי יש גרורות של סרטן המעי בריאה . לאחרונה הוא נשלח לבדיקת מיפוי עצמות . שאלתי היא האם קיימת בדיקת דם (סמן כל שהוא ) לזיהוי גרורות בעצמות או שהאפשרות היחידה היא הבדיקה הזו . בתודה מראש הבן המודאג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גרורות בעצמות
פרופ' חובב נחושתן22/09/2008ניתן לזהות גרורות בעצמות באמצעי הדמיה נוספים כגון CT או PET CT
אך אמצעי רגיש וזמין לבירור גרורת גרמיות הינו מיפוי עצמות ואנו משתמשים בו לעתים קרובות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן ריאה עם פלישה לצלעשושי ביתן16/09/2008
ביום 1/9/2008 עברה אימי בת ה- 70 בדיקת ביופסיה שגילתה כי מדובר בתאים ממאירים. בבדיקת pet התברר כי קיימת "קליטה פתולוגית בתהליך השאתי הראשוני בריאה השמאלית, יתכן מוקד ריאתי נוסף באותה ריאה, מוערבות נרחבת של הפלאורה, בלוטת לימפה בשומן האפיפרני וצלע 8 משמאל. הצלע איננה מעורבת בהמשכיות" . במילים פשוטות- מה הכוונה? עד כמה המצב חמור? איזה טיפול מומלץ במקרים אלו? ועד כמה הוא יעיל? האם המחלה בשלה התחלתי או מתקדם?יודגש כי לפני למעלה מחמש עשרה שנה אימי עברה כריתת כיליה שהתכווצה והיא סובלת מבעיות של לחץ דם גבוה שבשנים האחרונות מאוזן ע"י טיפול תרופתי. האם ישנו רופא מוכר ומומלץ במיוחד בתחום שיוכל לסייע בידנו? אנו אובדי עצות... תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פלישה לצלע
ד''ר אורי לקסר17/09/2008אם הבנתי נכון מדובר בגדול ראתי ראוני משמאל עם מעורבות פלאורלית ויתכן גרורה בצלע 8
סה'כ מדובר בגדול מפושט אשר איננו נתיח כעת
העובדה שאין המשכיות עם הצלע איננה טובה שכן כנראה מדובר בגרורה ולא בהתפשטות מקומית של הגדול
נראה שהמשך הטפול הוא אונקולוגי ולא נתוחי
יש לפנות לאונקולוג לצרך המשך ברור וטפול
כמובן ששאר המחלות אינן תורמות למצבה הכללי אך אינן קשורות ישירות לגדול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה אני עושה במקרה שנחשפתי לאזבסטroni10/09/2008
השאלה שלי היא כזואת עם יש אזה דרך לדעת עם נלשפתי לאזבסט בעבר עם יש אפשרות לעשות בידקות עם יש לי בגוף סיבי אזבסט תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אזבסט
פרופ' חובב נחושתן12/09/2008איני מכיר בדיקה שמזה האם ניתן לחזות לפי החשיפה שלך בעבר את הסיכון שלך לפתח סרטן ראה או סרטן של קרומי הראה
מזוטליומה
יחד עם זאת יש לצין כי הסיכוי של אנשים שנחשפו לאספבסט במיוחד אם גם עשנו לחלות בסרטן ראות או מזוטליומה גביוה יותר מזה של כלל האוכלוסיה
לכן אם גם עישנת ישנה אפשרות לביצוע CT לאבחון מוקדם של סרטן באופן כזה שרמת הקרינה ממנו תהיה נמוכה יחסית
יחד עם זאת יש לצין כי אין עדין הוכחות חד משעיות כי CT כזה אכן מאריך חים והנושא נמצא בויכוח ביון רופאים שונים
נטיתי האישות היא להמליץ לאנשים לבצע את הבדיקה במידה ו אכן הסיכוי שלהם לסרטן ראה מוגבר באופן משמעותי
ההוכחה לכך תגיע אנו מקוים רק עוד מספר שנים והבנתי את הספרות הקימת נכון להיום בנושא היא שאכן כדאי לבצע את הבדיקה
באופן שיהיה כרוך במינימום קרינה ( יש פרוטוקול מיוחד לנושא)
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוקי תודה ועוד שאלה
roni12/09/2008אני לא מעשן אז מה אתה ממליץ לי אבל לפחות פעם או פעמיי בשבוע אני נמצא בחברה של אנשים שמעשנים על ידי וחוץ מזה אין לי חשיפה של עישון פסיבי אישתי לא מעשנת בבית אלא רק בחוץ אז מה אתה ממליץ לי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאסבסט
ד''ר אורי לקסר17/09/2008תוספת לדר' נחושתן
מסכים לכל הנאמר ע'י הנ'ל
אך יש דרך לאשר החשיפה-לא לחזות העתיד
יש לכך משמעות משפטית
אם יש בCT חזה פלקים ומראה אופיני לחשיפה לאסבסט
מאשר החשיפה
אין בכך לנבא את העתיד לגבי תחלואה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נגעענת10/09/2008
שלום, במיפוי ריאה נצפתה הרחבה של PULMONARY TRUNK רוחבו המירבי כ- 3.8 ס"מ ושל העורקים הפולמונרים כביטוי ליתר לחץ פולמונרי. כמו כן, נגע פרניכמתי בסגמנט אפיקלי של RUL בקוטר של 9 מ"מ עם גבולות בלתי סדירים כוכביים וקשור לפלאורה. כמו כן הומלץ על FNA (ניקור) תחת CT וכן על ניתוח. 1. מדוע יש צורך בניקור אם בלאו הכי הולכים לניתוח? 2. האם הניקור תחת CT מסוכן? 3. על מה מצביע הממצא? 4. מה דרגת החומרה ? אודה לתשובה מהירה......
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיפור מסובך
פרופ' חובב נחושתן12/09/2008לא הייתי בארץ לכן רק כעת התגובה
אם מבצעים מיקור אז לא בטוח שחושבים על ניתוח בכל מקרה
נכון שבדכ מבצעים ביופסיה לפני ניתוח אך לעתים במקרה שהפיופסיה עלולה להיות בעיתית ( כגון לגרום לתופעה של חזה אויר)
והנגע מאד חשוד מבצעים מלכתחילה ניתוח אף ללא ביופסיה
אבל לפחות אצלנו אם הנגע חשוד מאד כסרטן ראות מבצעים לפני הניתוח בדיקה שנקרת PET CT
כדי לראות האם הגידול התפשט למקומות נוספים
חשוב מאד לדבר עם הרפא המטפל על כל הנושאים הללו
זה מצב מורכב ואיני יכול מהתיאור ככל שיהיה מפורט להגיד בדיוק מה הסכנות
יש לדבר עם הרפא הרדיולוג לפני ניקור לגבי דרגת הסכנה מדיקור
והאם ניתן לוותר על הדיקור ולפנות מלכתחילה לכיתה של הנגע
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאלון10/09/2008
לפני כ-4 חודשים לערך, עברתי אירוע של חזה אויר ספונטני בריאה השמאלית וטופלתי ללא התערבות כירורגית . לאחר שחרורי מאשפוז של ימים מספר, נאמר לי כי עלי להמנע מלבצע פעילות גופנית מאומצת וכמו כן להשתדל שלא לטוס בפרק זמן מסויים שלאחר המקרה. האם באפשרותי לטוס נוכח העובדה כי עברו מספר חודשים מאז וכן נוכח העובדה כי מאז לא חשתי כאבים או מקרה דומה? בתודה מראש,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חזה אויר
ד''ר אורי לקסר17/09/2008לא קשור לסרטן
בכל מקרה המגבלה היא זמנית
אתא מוזמן להיועץ ברופא בצורה אישית שכן לא נבדקתה על ידנו ואין בידי צלומים וכ'* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ד"ר חובב היקרגלית07/09/2008
אם תענה תשובותייך בעברית, יוכלו יותר אנשים להעזר בך. תודה על תשובותיך כאן, תהיה בריא. שאלתי : האם במחלת סרטן הריאות המרכיב הגנטי דומיננטי? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תורשה וסרטן
ד''ר אורי לקסר09/09/2008אין ספק שקיים גורם גנטי בסרטן ראה
לאו דוקא תורשתי
אין ספק שגורמים סביבתיים כמו עשון זהום אויר קרינה ועוד הינם גורמי סכון הרבה יותר משמעותיים מגנטיקה
יש סמנים גנטיים אשר מזוהים יותר עם סרטן וסרטן ראה בפרט
לא בודד גן לסרטן ראה ספציפי
המחלה אינה משפחתית ואין הורשה באפן מובהק
לכן היא ניתנת למניעה כל כך-פשוט להימנע מגורמי הסכון שפוטו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן בבית החזהטלי31/08/2008
אימי עברה ניתוח להוצאת גוש בבית החזה . אחרי בדיקה עדיין ישנם שאריות של הגידול carcinoid -mediastimum . רציתי לקבל המלצה על אונקולוג טוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר onclog
פרופ' חובב נחושתן01/09/2008this is exactly the kindof answers i ont think i should give in this forum
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן ריאותמייקל30/08/2008
שלום דוד שלי חולה בסרטן ריאות הגידול בריאה השמאלית , מדוע אין אפשרות לקריטה כאשר מאובר בריאה השמאלית ? תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר left lung
פרופ' חובב נחושתן30/08/2008the case is not clear
talk to his docgtor
sibot lo leteach - matzav chole shelo meafsher nituach
or hitpashtu machala meever leraa smalit
shuv tzarich ledaber im rofe metapel lhavin siba
hovav* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום ד"ר חובבמיקי25/08/2008
סרטן ריאות תאים קטנים: מה סיכויי ההחלמה עם גרורות ? אלו טיפולים כימוטרפיים מומלצים כקו ראשון ושני והאם יש יותר מכך ? האם יש תרופות שבתי חולים לא נותנים ואפשר לקנות ולשפר סיכויי החלמה/ריפוי ? מצטערת שאין לי פרטים נוספים לפרט, האבחנה נמסרה בשבוע שעבר.... תודה על תשובתך מיקי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן תאים קטנים
hovav25/08/2008כאשר גדול מסוג סרטן ראה של תאים קטנים מפושט קשה הרבה יותר לרפאו איני יודע בדיוק מה המצב אצל החולה אבל לגבי המסיכויים במחלה קשה זו רצוי להתיעץ עם רופא מטפל לגבי תרופות ברטן ראה של תאים קטנים לא נרשמה פריצת דרך משמעותית בשנים האחרונות הטיפול המקובל קרבופלאטין אטופוסיד טוב כנראה כמו הטיטפולים החדשניים יותר אם כי יש כאל שדווחו כי שלוב במקוןם אטופוסיד של CPT11 יותר מוצלח על תוצאות אלו חזרו בארהב במחקרים שבוצעו לאחרונה היתרון של שמוש ב CPT11 הינו שישנה פחות נשירת שער לגבי תרופות נוספות ביוקר ניתן לחלק מהחולים לנסות להציע קו שלישי המבוסס על תרופות כגון גמזר או טקסול העדות ליעילות קו טיפולי כזה עדין מעטות ולכן יש לדון על כך עם רפא מטפל בהתאם למצב החולה חובב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן ריאה גרורתיאשתו24/08/2008
שלום רב לפני כשניים התגלה גידול בריאה. כבר כריתת אונה ,טיפולי כימו לאחר כשנה התגלה במדיאסטינום עבר כ 36 הקרנות במקביל לטיפולי כימו. כיום אושפז בעיקבות תפליט פלאורלי גדול משמאל. התגלו גרורות בסקרום(טופל בהקרנה) תהליכים ליטיים קטנים בגוף D1-4 'C3 וכן הרס נרחב של C3 . עבר ניקור של התפליט ולאחר מכן הכנסת נקז. כרגע מתקשה מאוד בנשימה, משתעל וחש חולשה כללית בגוף. טופל בטרסיבה אך הפסיק בשל האישפוז וכן בארדיה אחת ל 4 שבועות האם אוכל לקבל תשובה כנה וישירה לגבי מצבו ? למה עלי לצפות? האם לא יכול שינוי במצבו בעקבות הטרסיבה (הגיב לכדורים בפריחה, כמצופה)? מה הן הסכנות בגרורות ב d1-4 ? לתשובתכם אודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן מפושט
hovav25/08/2008במצב כזה יש לשוחח עם הרפא המטפל במקרים רבים ניתן להשיג שליטה בגרורות ל D1-4 על ידי הקרנה לתקופה ממושכת לגבי סיכויי טרסיבה - איני מכיר את החולה ואיני יודע מה הסיבוי שלו מראש להגיש לתרופה זו החלטה של רפא מטפל שמכיר את החולה ויש להתיעץ עמו גם עם טרביה מקבלים לעתים תגובות מרשימות אך אצל חלק מהחולים ובמיוחד מעשנים פעילים הסיכוי לתגוה נמוך באופן משמעותי חובב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טרסיבהשמי20/08/2008
מזה כשבועים לוקח בעלי טרסיבה. מגלה עייפות ,חולשה, פצעים בפנים בחזה ובגב. שיעול שהחל מסוף השבוע השני ללקיחת התרופה. כמו כן באחד הימים היה לו חום . הוא מתקשה לנשום, ללכת ולתפקד. האם תופעות אלו יעלמו? האם יש לשנות את המינון? אלו בדיקות יש לעשות במצב זה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טרסיבה
פרופ' חובב נחושתן20/08/2008פצעים על הנים אופיניים לטרסיבה
חום ושיעול אפשריים אך לא קורים אצל רוב החולים
ממליץ עקב כך התיעצות עם רפא מטפל
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהניסים17/08/2008
שלום רב יש לי שאלה שמאוד מאוד מעניינת אותי: מה יותר מזיק לבריאות ועלול לגרום לסרטן ריאות: סיגריה אחת או גיונט מריחואנה אחד. תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מרימואנה וסרטן ראות
פרופ' חובב נחושתן18/08/2008בבירור באינרטרנט שערכתי עתה מצאתי תקציר של מאמר מניוזילנד שניסה להתיחב לנושא לאחר מחקר של מעשני מריחואנה ומעשנים סיגריות
בטענה היא כי עישון מריחואנה מעלה באופן ניכר את הסיכוי לחלות בסרטן ראות דם כאשר לוקחים בחשבון עישון רגיל
בהכ עליה של כמעט פי 6 לחלות בסרטן ראות
ההשואה המדויקת מול סיגריות היא בעיתית
כמה יש בכל גוינט וכו?
למשל יש טענה כי עישון שלסיגריה שמגולגלת ביד באופן עצמאי יותר מסוכנת מאשר עישון דיגריות קנויות ( כנראה יש שם יותר טבק)
בגיצור שני התחביבם הנל בהחלט לא בריאים
וכשנהנים מהם צריך לזכור כי לעיתים הם מסתימים בפגישה עם אונקולוג
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

