יערה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • יערה
    שיר
    14/05/2012

    האם יערה יכול להתאים לילדה בכורה שכל הזמן רוצה לשחק במשחק שהיא תינוקת קטנה ואני האמא? המשחק חוזר על עצמו ולא משתנה כל כך.
    (ויש לה אח קטן שכבר גדל בינתים בן יותר משנה, והיה לה מאוד מאוד קשה אחרי לידתו. ועד היום היא מציקה לו ומקנאה בו)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יערה

    הוספת תגובה

     
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יערה - תגובה

    אלינור אגם
    14/05/2012

    שלום שיר,
    honeysuckle מיועדת לכאלה החיים ומתעסקים עיסוק יתר בעבר, מתרפקים על זיכרונות וממענים ליצור חדשים.
    מה שאת מתארת נשמע לי כמו חוויה תקינה וטבעית שילדתך חווה.
    באמצעות משחק דימיון בריא היא מעבדת את החוויות שלה מתוך מקום של חזרה לבסיס מוגן ומוכל, לתקופה שבה לא הייתה צריכה לדבר בכדי שיבינו אותה, שיאכילו אותה, יחבקו אותה ויוקסמו ממנה. (לא ציינת בת כמה הילדה וחסרים עוד פרטים) אבל לדעתי גם אם זה נראה לך אובססיבי- זיכרי שזו ההסתכלות שלך ויתכן כי הילדה עוברת תהליך עצמי של ריפוי. אם הילדה ממשיכה לעבד כך את הדברים, כנראה יש לה משהו שצריך להגיע שם לידי מיצוי. לאו דווקא הייתי מחפשת לפתור ולהכחיד את זה עבורה. (אבל שוב, חסרים עוד פרטים אודות הילדה).
    אני מניחה בתיאורך כי את בעצם שואלת איזו תמצית מתאימה ביותר לטיפול ברגשות קנאה של ילד בכור- בעיקרון holly אמורה לעשות את העבודה אבל יש ל"רפד" אותה בתמציות "מלטפות" כמו larch, ולא בטוח שהייתי מתחילה לתת אותה כתמצית ראשונה.
    בברכת לילה טוב ואמונה בתהליכים עצמיים,
    אלינור אגם
    מטפלת מוסמכת בפרחי באך ומנהלת הפורום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זה יוצא מגבולות המשחק

    שיר
    14/05/2012

    היא רוצה שיאכילו אותה כי היא 'קטנה קטנה'. ורוצה שירימו אותה.
    וזוחלת לעתים קרובות מאוד על הרצפה ומשמיעה קולות של תינוקת. ומדברת כמו תינוקת.
    ואם המשחק לא מתאים באותו ברגע בגלל עניינים טכניים, ואני אומרת לה שאמא לא יכולה לשחק עכשו היא תגיד: "אני באמת תינוקת. לא במשחק."

    כך שזה לא מוגבל רק למשחק. הרבה שעות ביום היא יכולה להתנהג כך.
    בת 4.

    עוד פרטים:
    .
    מתלוננת שבגן אין לה עם מי לשחק. (כשאני נמצאת איתה ועם ילדים נוספים מהגן הם משחקים יפה, והיא נראית אהודה וחברתית).
    הרבה פעמים נשכבת על הרצפה כשלא מקבלת מה שרוצה.
    עדיין מרטיבה אם זה קשור. לא יודעת.
    יכולה גם להרביץ לאחיה כשמתרגזת. ולהציק לו סתם כך. קשה להשאיר אותם לבד לרגע אחד (וללכת לשירותים לדוגמא) כי מיד הם רבים. היא מציקה והוא בוכה/מרביץ/חוטף.

    אני רוצה לחזק אותה ולתת לה הרגשה טובה. ושהיא יכולה להיות גדולה ועדיין אהובה. אז חשבתי שיערה קשור פה. נראה לך קשור למכלול שכתבתי?



    למה הצעת LARH פשוט כדי להקל על תמצית HOLLY?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להחזיר את המשחק לגבולות

    אלינור אגם
    14/05/2012

    שיר יקרה,
    אני שומעת ומבינה את הקושי בהתנהלות שביתך רתמה אותך אליה.
    לפני ארחיב בנושא התמציות יש לזכור כי העבודה החשובה היא בשינוי ההתנהלות. במקרה של עבודה עם הילדים- האחריות היא עלינו ההורים, ואפשר וכדאי להיעזר בתמציות להורים כדי להביא לשינוי.
    אני פותחת בפנייך מספר דרכי חשיבה שיכולות לעזור, כמובן שיש עוד דרכים כמספר סגנונות ההורות ובהתאם לכל ילד- הרעיון הוא לגרות את המחשבה למציאת פיתרון.
    אפשרות אחת שאני יכולה להציע היא להחזיר את המשחק לגבולות. הילדה כבר גדולה והתנסתה במסגרות עם כללים- להגדיר כמו זמן של חוג שמחויבים אליו שבכל יום בשעה X זה משחק שבו היא קובעת את הכללים (בהתאם לכללים גדולים יותר של הבית) כדאי שזה יהיה בזמן נוח לך שאת יכולה להכיל אותה בו. זמן אמבטיה/ זמן שינה/ אחה"צ. הגבולות יתנו לך כוח לשחק את המשחק ולאחריהן לחזור למציאות. הגבולות צריכים להיות מאוד ברורים ובשלב ראשוני לא דיפוזיים. יש שעה מסומנת על השעון שבמהלכה אין מגבלות ולקראת סופה להחזיר את המציאות אט אט. בשלב מאוחר יותר של המשחק אפשר יהיה לשלב את האח כתינוק אולי- הצעה שצריך לבדוק אם היא מתאימה לילדה.
    אפשרות נוספת לחזק אצלה את המקום של היותה אחות גדולה- לרתום אותה למשימות כיפיות של טיפול באח הקטן - לתת לו דבר חדש לאכול ולראות את הפרצופים המצחיקים שהוא עושה- לייצר עבורה חוויות נעימות איתו, או לחילופין לתת לה לנהל משימות שקשורות בו כמו מילוי אמבטיה/ החלפת חיתול- לשלב צחוק ובילבולים.
    דבר נוסף שאני חושבת עליו הוא יצירת חוויות בלעדיות שלכן בזמן שהקטן נשאר בבית. קולנוע/ גלידה/ פארק רק את והיא תוך שיח על כך שהסיטואציה מתאפשרת הודות לכך שהיא גדולה וכמה כיף איתה.
    לדבר עם הילדה- לברר מה יותר כיף אחרי סיטואציה כיפית שבה היא התנהגה כ"גדולה"- לא בציניות אלא באמת לשאול מה היא חושבת יותר כיף להיות- קטנה או גדולה, ולברר מה הכי כיף בלהיות קטנה? אולי תגלו שאפשר מוטיבים כיפיים להעביר לפורמט של גדולים.
    לגבי התמציות- larch היא תמצית לחוסר ביטחון, לילדים ואנשים שמרגישים שאין להם ממש מקום או זכות קיום כפי שהם עצמם בעולם- היא די תמצית תומכת ומתאימה כמעט לכל אדם בשלב כזה או אחר אבל בהחלט מתאימה בסיפור של ביתך.
    holly- היא המתאימה ביותר לסיטואציה אבל צריך לבדוק מתי להכניסה
    הייתי מנסה גם את chicory.
    מילה לסיכום- זה לא קל, אבל השתדלי לא להיסחף במערבולת של כעס על ההתנהגות הלא מוסברת לכאורה של הילדה, בכוחך לתת לה יד ולעזור לה לבחור את התפקיד שלה.
    בברכה,
    אלינור אגם
    מטפלת מוסמכת בפרחי באך ומנהלת הפורום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו