מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בדיקת PGS ומשמעותה?גיא28/09/2023
היי
אני עשינו בדיקת PGS לאחר תרומת ביציות.
מתוך 9 עוברים רק 3 תקינים.
בעובר אחד יצא כרומוזום 22-3 (הבנתי שזה מאד מאד נדיר)
עובר אחר נפסל על כרומוזום של תסמונת דאון וכן הלאה וכן הלאה.
אחד העוברים התקינים שעבר PGS נפל בשבוע 7
שאלתי הינה כזו:
א. האם אחוז העוברים שנפסל ב ivf באמת כזה גבוהה ? זה תקין ?
ב. במצב כזה, שנשארו 2 עוברים תקינים, אחרי הפלה + פסילה של רוב העוברים, האם כדאי להמשיך עם אותם עוברים, התקינים, או שעדיף לנסות להחליף תורמת?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה
פרופ` דוד בידר28/09/2023הבדיקה הזו בודקת כרומוזומים בלבד,- והוא חלק קטן מהבדיקה הגנטית של העובר.
התוצאות במבדק זה הן בעייתיות היות והתאים הם בשלב התפתחות כך שיתכן שגם עוברים שסומנו כלא תקינים יש כאילו שהם תקינים.
אומנם מתייחסים לאילו שהבדיקה מוצלחת אך זה לא אומרת שזה עובר תקין לחלוטין.
אין צורך להחליף תורמת אלא להמשיך להחזיר.
עצם ההפלה אומרת שיתכן שמשהוא לא תקין בעובר או בעיה אצלך הגורמת להפלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאז רק כדי להבין
גיא28/09/2023עובר שיצא לו בבדיקת PGS כרומוזום 21 עם ערך לא תקין ( רשום P1) -
יש סיכוי שיוולד תקין? מה הסיכוי שעובר כזה יתפתח תקין? הכרומזום הנ"ל אחראי על תסמונת דאון - מה הסיכוי שזה מה שנקבל? עד כמה המשמעות של הבדיקה רצינית? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
פרופ` דוד בידר29/09/2023המצב לא לגמרי ברור ואנחנו מתייחסים לזה כעובר שלא כדאי להחזירו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה אחרונה בנושא
גיא29/09/2023יצא בדוח שרשום
Mosaic 21 del 35%
לפי זה יצא שכרומוזום 21 שאחראי על תסמונת דאון הוא בצורה נמוכה. במקרה כזה למה זה בעצם לא מומלץ? הרי תיאורטית חסר אפילו הכרומוזום הזה. זה אמור להיות הכי בטוח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
פרופ` דוד בידר30/09/2023כי התמונה לא מאה אחוז ברורה ולכן אין המלצה להחזרה פן יולד עם בעיה ואז יגידו למה החזרת עובר שלא במאה אחוז יצא תקין בבדיקה זו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמבדיקה שערכתי קצת יותר לעומק .
גיא30/09/2023רשום ככה
Chromosome 21-p
Moisac 21Q 35%.
לפי מה שרשום כאן בעצם יש מויזאק נמוך בזרוע של הכרומוזום בלבד.
הבנתי שמהתוצאה הנ"ל פחות סביר לקבל תסמונת דאון אבל יכולות להיווצר בעיות אחרות? יש סיכוי לדפקטים אחרים בגלל התוצאה הנ"ל? או שבגלל שזה רק באופן חלקי נמוך זה נראה תקין?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
פרופ` דוד בידר01/10/2023מוזאיקה יכולה להיות תקינה ויש להיזיר, לפי התוויות נכון הגנטי עוברים שמסומנים להחזרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערכים בדם לבדיקה בבקשה
הריונות כימיים חוזרים אחרי לידה
זקיקים שגדלו אחרי אוביטרול
יש כדור לחיזוק הזרע
נקלחה ביופסיה מרירית הרחם
מנגל עשן פגיעה בהיריון
בדיקת nipt בהריון מומלצת?
שק חלמון - עזרה בבקשה
הריון מולארי-בטא ירדה והחלה לעלות חזרה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)


.jpg)


.jpg)
.jpg)

