מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- עובר יום 3 או יום 5אורית04/10/2023
שלום,
אני בת 32, יש לי ילד ללא טיפולים, עברתי אתמול שאיבה. באולטרסאונד ראו 10 זקיקים אך בפועל הרופא שאב 5 ביציות. בעבר עשיתי ivf שהצליח בטיפול ראשון של החזרת עובר יום 5 אך עברתי גרידה בשבוע מתקדם. מאז עשיתי 2 שאיבות שבהן הוחזר כל פעם עובר יום 5 שנכשלו (חלקן היו הריון כימי).
1.אשמח לדעת לפני ההחזרה הקרובה האם מומלץ לנסות להחזיר עובר יום 3 או שתמיד עדיף יום 5?
2. האם כדאי להחזיר עובר אחד או שניים? (אני בחורה רזה)
3.דבר נוסף, האם הגיוני שמתוך עשרה זקיקים נשאבו 5? זה עוד לא קרה לי בשאיבות הקודמות. ( קיבלתי 7 ימים גונאל 200 אחכ ארבעה ימים מנופור 187.5 ואורגלוטרן ו36 שעות לפני השאיבה אוביטרל.
ערכי ההורמונים יומיים לפני השאיבה:
Estradiol- 8834
Progesterone- 2.6
Lh- 0.7* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עובר
פרופ` דוד בידר04/10/20231.לנסות יום 3.
2.להחזיר אחד.
3.הכל יתכן, היות ואין כל הגיליון והמעקב אז מה שיצא יצא ויכול להיות כך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשמח אם תוכל להסביר
אורית04/10/2023קודם כל תודה רבה רבה על המענה פרופסור!
אני אשמח אם תוכל להסביר לי את החשיבה מאחורי מה שכתבת שלנסות להחזיר עובר יום 3? הרופא שלי בטיפולים הקודמים תמיד התעקש על יום 5 שהפוטנציאל הצלחה גבוה יותר אבל תמיד גם או שלא היו קפואים או שהיו מעט מאוד.
כרגע אני עוד לא יודעת את מספר ההפריות ולכן טרם יודעת את עמדתו בנושא אבל תחושתי אומרת ששוב יגיד יום 5 ולכן אשמח לדעת מדוע אתה חושב אחרת.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחייבת את עצתכם בדחיפות!!
אורית04/10/2023אם חשבתי שהופתעתי מנתוני השאיבה אז נודע לי שהיו 0 הפריות!!
איך דבר כזה קורה??
בכל אחת מהשאיבות אחוזי ההפריה היו 75-80 אחוז. מה זה אומר ואיך ממשיכים עם כל האכזבות האלה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחייבת
פרופ` דוד בידר04/10/2023קשה לתת צשובה כאשר לא ברור מה בדיוק קרה בפרוטוקול, בשאיבה ובמעבדה.
ככה שאין מה לתת עיצה מחכימה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
פרופ` דוד בידר04/10/2023יש רופאים שמעדיפים יום 5 ויש שמעדיפים יום 3.
אני די מצודד ביום 3 כי לדעתי ברחם יותר טוב מאשר במעבדה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחייבת עצתכם המשך
אורית04/10/2023מצרפת את הפרוטוקול. לגבי השאיבה, עשה אותה רופא שהוא לא הרופא שלי כי שלי לא היה יכול. לגבי המעבדה אין לי מושג מה היה רק יודעת שכן היו הרבה זרעים סביב הביציות ובכל זאת לא הייתה הפרייה. זרע תקין לגמרי מעל 70 מליון ונפח תקין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
פרופ` דוד בידר04/10/2023אם הזרע לא חדר לביצית אזי הביציות שנשאבו לא היו תקינות ויש לנסות שוב טיפול חוזר. מצב כזה יכול לקרות אך לרוב במחזור חוזר זה יסתדר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחייבת עצתכם המשך
אורית04/10/2023פרופסור אני ממש מעריכה את המענה המהיר!! תודה רבה!!
דבר אחרון- האם ביציות לא תקינות יכולות להיגרם משאיבה לא תקינה או שמשהו בפרוטוקול? האם צריך לקחת עכשיו הפסקה מטיפולים ולתת לשחלות לנוח ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
פרופ` דוד בידר05/10/2023הפסקה בין טיפול לטיפול הוא דילוג על מחזור חודשי אחד.לפעמים יוצא חודש עם ביציות פחות טובות אך יש לקבל תשובות מהמעבדה לגבי טיפול עתידי כדי לדעת האם לכשות שיטה של מיקרומניפולציה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערכים בדם לבדיקה בבקשה
הריונות כימיים חוזרים אחרי לידה
זקיקים שגדלו אחרי אוביטרול
יש כדור לחיזוק הזרע
נקלחה ביופסיה מרירית הרחם
מנגל עשן פגיעה בהיריון
בדיקת nipt בהריון מומלצת?
שק חלמון - עזרה בבקשה
הריון מולארי-בטא ירדה והחלה לעלות חזרה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

