שאלה לפרופ' בידר

מנהל הפורום

פרופ` יעקב (ג`קי) אשכנזי
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי
לקביעת תור אצל פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה לפרופ' בידר
    אני
    18/01/2024

    היי פרופ'
    אני בשבוע 36 ומתקרבת לגיל 40 (הריון ראשון יקר). בהתחלה שקלתי קיסרי אלקטיבי וגם קבעתי תור אבל לאחר שהתייעצתי עם מספר רופאים כולל פרופסורים בכירים הם אמרו לי שכל עוד אין סיבה רפואית, הם ממליצים להימנע מניתוח ולשקול אופציה של זירוז (סלון/פרופס) בהתחלה ולאחר מכן פיטוצין. ביטלתי את התור לניתוח וקעתי תור לזירוז בשבוע 39 פלוס 1 (המשוער זה שבוע 39 פלוס 6). הם אמרו שבשנים האחרונות נעשו מחקרים שמראים שאין טעם למשו הריון מעבר לשבוע 40 כי השלייה מזדקנת וכל עוד העובר סיים את התפתחותו, השבועות האידיאליים לצירים זה 38-40. אישה שמושכת מעבר לשבוע 40 ומגיעה לשבוע 41, 42, בסיכון גבוה יותר לעבור קיסרי כי הזירוזים לא יעזרו לה כבר
    יש לי מספר שאלות
    1. האם אתה מכיר את המחקר הזה והאם זה נכון שעדיף להתחיל זירוז בשבוע 39 וא לחכות? אני קצת חוששת כי הבנתי שזירוזים עושים כאבי תופת הרבה יותר מצירי לידה טבעיים
    2. האם יש חלילה סכנה לעובר בשימוש בזירוזים כמו פרופס/בלון/פיטוצין? כבר שמעתי שזה יכול לגרום לירידות דופק וחלילה למצוקה
    3.מהמחקרים, האם עדיף פרופס או בלון? האם שניהם יעילים באותה המידה ומכאיבים באותה דרגת כאב?
    4. אם חלילה הלידה לא מתפתחת, האם עדיף להגיע לקיסרי חירום או לעבור לידת מלקחיים או וואקןם?
    5. האם השבוע שנקבע לי לזירוז בסדר? הכוונה שאני אמורה להתחיל זירוז מספר ימים לפני תאריך הלידה המשוער אז לכן תוהה האם עדיף לחכות עוד כמה ימים אן פשוט להתחיל עם זה
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה לפרופ' בידר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה

    פרופ` דוד בידר
    18/01/2024

    1. מעל שבוע 38!העובר לא מרויח משהיה ברחם ומצבך זירוז זו אופציה מקובלת.
    זריזים לא עושים יותר כאב .
    מחקרים יש הרבה ומצבך את צריכה להחליט על זירוז לעומת ניתוח ויש דעות לכאן ולכאן.
    2.אין נזק לעובר בזאוס.
    3שניהם אותה מידה.
    4.לא להגיע ללידת טרום או מלקחיים.
    5.התאריך לזרוס בסדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    אני
    19/01/2024

    תודה
    אמרת לא להגיע ללידת טרום. מה זה לידת טרום? אם חלילה הזירוז מסתבך להגיע מיד לניתוח?
    לגבי זירוזים שאמרת שלא עושים נזק, למה שמעתי מבנות שאמרו שאמרו שהעובר לאחר מכן נכנס למצוקה? האם זה קשור לזה שעדו זירוז בשבועות מאוחרים יותר?
    כנל לגבי כאבים שמעתי שזה יותר כואב מצירים אמיתיים האם זה נכון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקפיצה

    אני
    21/01/2024

    ....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נראה שאת חייבת חהיוועץ ברופא המטפל שלך בראש ובראשונה לקבל את מלוא המידע כדי חעשות החלטה מושכלת על אופן היילוד היתרונות והחסרונות בכל דרך של לידה-ניתוח או זירוז,בכל מקרה עלייך לקחת בחשבון שלא ניתן לצפות מראש את כל ההתפתחויות והסיבוכים האפשריים במהלך הלידה

    פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי
    22/01/2024

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו