דימום וגילי בהריון -שאלה לפרופ' בידר

מנהל הפורום

פרופ` יעקב (ג`קי) אשכנזי
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי
לקביעת תור אצל פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי ללא פרסום בפורום
 
  • דימום וגילי בהריון -שאלה לפרופ' בידר
    לירון
    23/01/2024

    היי פרופ'
    רשמתי לך שאני בשבוע 37+3 ואתמות ניגשתי למיון בבית חולים אחרי שהאסלה הייתה מלאה בדם (דימום וגינלי). עשו לי מחניטור, אולטרסאונד שיצאו תקינים טפו טפו אבל שחררו אותי כי לפי בדיקת הספקולום הדימום לא היה פעיל. כשחזרתי הביתה, יצאה לי הפרשה ממש מוזרה שמזכירה את הפקק הרירי (צמיגית מאוד עם שרידי דם עליה) והיום בבוקר הדימום נפסק (יש קצת הכתמות חומות). ייעצתה לי לגשת על הבוקר לרופא אז ניגשתי לקופ"ח והרופא לא הבין למה שחררו אותי על דימום ואמר שאין לו מושג אם זה קשור להריון או לא. בנוסף, אני מרגישה תנועות טפו טפו אבל בגלל שהעובר מאוד היפראקטיבי, איכשהו מאז מה שקרה מרגישה פחות (לא יודעת אם זה קשור לאירוע או שזה בגלל הלחץ והחרדות. בכל מקרה המוניטור היום יצא תקין). הרופא אמר שבשילוב של שניהם ניתן גם ללדת בשבוע הזה ולא לחכות לזירוז לשבוע 39 אבל מאחר והוא לא הרופא שלי, הוא לא רוצה לקחת אחריות (הרופא הריון בסיכון אצלו אני מטופלת לא ממש התייחס לדימום ואמר לחזור למיון רק אם יש הפחתת תנועות)
    אני לא שקטה בכלל ובמיוחד שמדובר על הריון ראשון יקר ואני מתקרבת לגיל 40. הוא נתן לי הפניה למיון ואמר לי להגיע לבית חולים ושהם יחליטו מה לעשות (לאשפז/לזרז או לשחרר)
    אומנם הדימום כרגע לא פעיל אבל אני ממש בלחת ממה שקרה במיוחד לאור העובדה שבשבוע 13 היה לי דימון מסיבי עם קריישי דם והיה חשד להפלה מאיימת (הדימום נגרם משליית פתח שבינתיים הספיקה לעלות-יש לי שלייה אחורית)
    בנוסף, עברתי הריון מוץ לרחם והסרת חצוצרה שמאל ויש לי גם שרירן שעשה כאבי תופת בחודשים הראשונים להריון
    מהנייסיון שלך, מה אתה מציע? האם עדיף להתאשפז להשגחה עד לזירוז שנקבע לשבוע 39? האם עדיף להקדים את הזירוז לשבוע 38?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה

    פרופ` דוד בידר
    23/01/2024

    עקב גילך והריון ראשון שהגיע לשבוע זה, פלוס הדימום מציע לעשות זירוז בשבוע 38

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    לירון
    23/01/2024

    תודה
    האם יש חשיבות אם זה בתחילת השבוע או בסוף שבוע 38?
    בנוסף, קראתי שיצא מחקר מטריד שעדיף לזרז החל משבוע 39 כי לפני כן יש יותר סיכונים לעובר. רציתי לשאול עד כמה זה נכון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו