בעיות ארגונומיות בעבודה עם עכבר

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בעיות ארגונומיות בעבודה עם עכבר
    בר
    22/03/2009

    האם יש קשר ישיר בין עבודה או אי עבודה עם עכבר המחשב לבעיות ארגונומיות לכף היד האוחזת בעכבר ? או אוליי בעיות שמקרינות לגוף כולו ? השאלה נובעת כי במקום עבודתי החליטו שיש להימנע ככל האפשר מעבודה עם עכבר ולא משנה מאיזה סוג ובמקום זאת לעבור לעבודה עם מקלדת עם קיצורי מקשים במקום פעולות העכבר מה דעתכם ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עכבר ארגונומי

    גיל בן טובים
    22/03/2009

    בר שלום
    עבודה עם עכבר בצורה לא נכונה יכולה לגרום להרבה מאוד בעיות אורטופדיות בכף היד, הדרך לצמצם נזקים היא:

    א- סידור נכון של מנח הישיבה (גובה ישיבה וצורת ישיבה), מנח נכון של אמת היד, מיקום וגובה נכון של הצוואר, שולחן בעל עומק יותר מ-80 ס"מ, סילוק הפרעות לעכבר בשולחן העבודה , כבל ארוך של העכבר ועוד.
    ב-הדרכה נכונה לגבי עבודת העכבר, כגון תנועה המתחילה מהכתף ללא שבירות בכף היד וטווחי תנועה גדולים.
    ג-שימוש בעכבר ארגונומי אנכי וזאת רק אם בוצעו שני השלבים הראשונים.
    ד-עבודת מקלדת במקום עכבר.

    אם סעיפים א-ג לא מיושמים בצורה נכונה, גם עבודת מקלדת עלולה להזיק לכפות הידיים.
    אני הייתי מציע למקום העבודה לא לצאת בהצהרות מרחיקות לכת ולהתייעץ עם יועץ ארגונומי לפני הכל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו