תרופות סבתא: דם וכולסטרול

יתר לחץ דם היא מחלה המופיעה ללא סימנים מוקדמים, ואם אינה מטופלת כראוי היא עלולה להיות קטלנית. ניתן למנוע התפתחות של לחץ דם והפחתת כולסטרול באמצעות שינויים קלים באורח החיים ובתזונה נכונה
לחץ דם גבוה מסוכן ביותר ומהווה גורם סיכון משמעותי לתחלואה ותמותה עקב מחלות לב וכלי דם, שבץ מוחי, התקף לב וסיבוכים נוספים. רמות גבוהות של כולסטרול עלולות לגרום למחלות לב וכלי דם, ואף נמצא קשר ישיר בין הירידה ברמות הכולסטרול לבין הירידה בסיכון למחלות לב וכלי דם.

כדי לשמור על הבריאות חשוב לאזן את לחץ הדם באמצעות טיפול תרופתי על פי המלצת רופא, וחשוב מאד לשמור על רמות כולסטרול תקינות ולצמצם את הכולסטרול הרע בגוף. בנוסף לתרופות קיימות דרכים טבעיות המסייעות בהורדת לחץ הדם ואיזונו, ובמקרים רבים מאפשרות הפסקה או הפחתה בתרופות להורדת לחץ דם.

שינוי באורח החיים, הכולל פעילות גופנית, תזונה נכונה, שמירה על משקל תקין, שתייה מרובה של מים והימנעות מעישון עשויים לתרום משמעותית לירידה ברמות הכולסטרול הרע ולטיפול בלחץ דם גבוה, וכן תרופות סבתא כמו תה עם עלי זית, שיבולת שועל, דבש, פלפל ושתיית מיץ לימון טרי בבוקר.

איך להיפטר מכולסטרול רע?

רצוי להפחית את השומנים המזיקים בתפריט היומי, ולהימנע ממוצרי מזון כמו: בורקס, ג'חנון, קרואסון ומאפים אחרים העשויים מחמאה ומרגרינה ועשירים בשומן רווי ושומן טראנס, אשר מעלים את רמות הכולסטרול הרע. יחד עם זאת חשוב לשלב בתפריט שומנים בריאים ממקור צמחי כגון: שמן זית, אבוקדו, טחינה, אגוזי מלך ועוד.

לאכול יותר סיבים תזונתיים

מומלץ להתחיל לאכול יותר סיבים תזונתיים הנמצאים בפירות, ירקות, קטניות ודגנים מלאים. להורדת רמת הכולסטרול בדם אפשר להוסיף לתפריט היומי כמות נדיבה של שיבולת שועל, ניתן להוסיף גם כף של דבש, המסייע להורדת כולסטרול ואף מסייע במניעת מחלות לב. בכל פעם שיש חשק להכניס לפה משהו מתוק, כדאי לאכול כפית דבש במקום שוקולד, סוכריות או ממתקים אחרים.

חשוב לשלב בתפריט גם מנת חלבון, כמו עוף, הודו, חלקי בקר רזים או דג, ועדיף להימנע מטיגון בשמן ולהימנע מאכילת איברים פנימיים, בשר מעובד ועור. ביצים רצוי לאכול עד שלוש או ארבע בשבוע, ורצוי לצרוך רק מוצרי חלב דלים בשומן.

מה כדאי להוסיף לתפריט?

לחיזוק פעילות הלב מומלץ לאכול פלפל שעוזר לניקוי הדם. תמרים מסייעים למצבים של אנמיה. ארטישוק מסדיר את לחץ הדם ומתאים לאנשים שסובלים מלחץ דם נמוך. שתיית מיץ לימון טבעי טרי באופן קבוע, יכולה להוריד את לחץ הדם, ואף מומלץ לשתות בכל בוקר מיץ לימון סחוט בתוך כוס מים פושרים, לפני ארוחת בוקר. דרך נוספת להפחתת לחץ דם היא הוספת עלי זית כתושים לתוך תה צמחים או תה ירוק. ניתן לחתוך את עלי הזית לחתיכות קטנות ולערבב עם האוכל.

להשרות את הרגליים במים עם סודה לשתייה

הגוף מגיב למצבי מתח בהפרשה מוגברת של הורמונים כמו קורטיזול ואדרנלין, אשר גורמים להתכווצות כלי הדם. חשוב להקפיד על פעילות גופנית קבועה, שיכולה להיות אפילו חצי שעה של הליכה ביום, או פעילות אירובית בשילוב יוגה או מדיטציה. כדי להוריד לחץ דם גבוה, אפשר להשרות את כפות הרגליים לאחר הפעילות במים חמים המעורבבים עם סודה לשתייה.

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

המומחים שלנו בתחום:

ד"ר מוחמד מסארוה
צפיות: 1433
15 שנות ותק
השח"ל 79 ירושלים