ארוחה טבעונית: קציצות כרישה ללא ביצה

קציצות כרישה אפויות ללא ביצה וקישואים ממולאים בפריקי יוצרים יחד ארוחה טבעוניות בריאה וקלה להכנה. נחשו, איך מכינים קציצות ללא ביצה?
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 01/01/2013 |
צפיות: 18,245
לפני שנפתור את החידה כיצד מכינים קציצות ללא ביצים, נספר לכם על הרכיב המיוחד שמרכיב את המנה השנייה בארוחה הטבעונית שלנו – פריקי. פריקי או בשמותיה הנרדפים פריקה, כרמל, קלי ואלה, היא חיטה ירוקה ומעושנת שמגיעה אלינו מהמטבח הסורי הלבנוני והמצרי. הפריקי נקצרת לפני הבשלתה ולכן היא עשירה יותר בערכים התזונתיים ומכילה יותר סיבים תזונתיים, חלבונים, ויטמינים ומינרלים מכל שאר הדגנים. עוד יתרון בפריקי הוא שהיא מכילה מעט מאוד גלוטן. ועכשיו אחרי שהכרנו את פריקי קצת יותר לעומק נעבור לפתור את החידה: איך מכינים קציצות ללא ביצה?

למידע נוסף בנושא מתכוני בריאות היכנסו לפורומים:
פורום בישול בריאות, מתכוני בריאות
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום תזונה בהריון
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה
פורום תזונה קלינית

קציצות כרישה אפויות ללא ביצה


מנות: לפי הצורך
משך זמן ההכנה: שעה וחצי

רכיבים:
כרישה
ברוקולי מאודה
כרובית מאודה
1 כף שמן זית
חצי כפית מלח
2 כפות קמח כוסמין מלא או כל קמח אחר
1 כף טחינה גולמית משומשום מונבט (לא חובה, אפשר גם טחינה גולמית רגילה).

אופן ההכנה:
חותכים את הכרישה לפרוסות, מעבירים לווק ומוסיפים כף אחת של שמן זית.

מאדים את הכרישה עם שמן הזית על אש גבוהה עד שהיא מזהיבה. אם הכרישה נשרפת מעט אפשר להוסיף 1-2 כפות מים.

קוצצים את הברוקולי המאודה (או ירקות מאודים אחרים).

קוצצים את הכרובית המאודה אותה לא כדאי להחליף בירקות אחרים מפני שהיא זאת שאוגדת את העיסה ונותנת את המבנה לקציצות.

לאחר שקוצצים את הברוקולי והכרובית יש לחלק את המנה לשני חצאים. חצי אחד טוחנים בבלנדר כדי לקבל עיסה שתאגד את כל היסה יחד וכך לא נצטרך להשתמש בביצים.

לאחר מכן מערבבים את שני החצאים יחד ומוסיפים לתערובת את הכרישה שהזהיבה.

מוסיפים חצי כפית מלח ושתי כפות קמח כוסמין מלא או קמח מלא אחר וכף אחת של טחינה גולמית.

מערביים היטב בעזרת כף ולאחר מכן לשים עם הידיים.

אם יש צורך ניתן להוסיף עוד קצת טחינה או קמח.

לאחר הכנת הקציצות מכניסים אותם לתנור ב 200 מעלות לשעה.


קישואים ממולאים בפריקי


מנות: לפי כמות הקישואים
משך זמן ההכנה: שעתיים וחצי

רכיבים:
קישואים
פלפל שחור טחון
ציפורן טחון
קינמון טחון
פלפל אנגלי טחון
משמשים מיובשים אורגנים
פריקי – חיטה ירוקה מעושנת, אפשר להשתמש במקומה בבורגול גס
רכז תמרים
מים רותחים
מיץ מחצי לימון

אופן ההכנה:
משרים את הפריקי במי ברז למשך שעתיים בתוך קערה ומסננים.

מוסיפים את התבלינים הטחונים שיחד יוצרים את התבלין הידוע "בהרט" שניתן להשתמש גם בו אם לא רוצים להשתמש בתבלינים בנפרד.

גוזרים את המשמשים באמצעות מספריים לפיסות ומרפדים באמצעותם את התבנית עליה נניח את הקישואים.

באמצעות תפוחן מוציאים את החלק הפנימי של הקישואים. חשוב לעשות זאת בתנועות סיבוביות ועדינות. את ההוראות המדויקות כיצד לעשות זאת ניתן לראות בסרטון הוידאו המצורף לכתבה.

לאחר שהוצאנו את החלקים הפנימים של הקישואים קוצצים אותם ומוסיפים לתבנית עם המשמשים.

לכתבות נוספות בנושא מתכוני בריאות:
מתכונים של חורף עם ארטישוק ירושלמי
שדות תות לנצח: מתכונים קלים עם תותים
לא רק מעמולים - קינוחים עם תמרים
ליהנות ממאכלי חנוכה ולשמור על המשקל
קרפים עם מרמלדת קלמנטינה וסלט הדרים

את הקישואים החלולים ממלאים בתערובת של הפריקי והתבלינים.

מניחים את הקישואים הממולאים בתבנית על גבי המשמשים ומכינים את הרוטב.

להכנת הרוטב מדללים רכז תמרים עם מים רותחים ומיץ מחצי לימון ושופכים על הקישואים שבתוך התבנית.

מכסים את התבנית בנייר אפיה ומכניסים לתנור בחום בינוני 180של מעלות לשעתיים.

את הקישואים מגישים יחד עם קציצות הכרישה ומקבלים מנה משביעה, טבעונית וטעימה עד מאוד.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר