ארוחה טבעונית: קציצות כרישה ללא ביצה

קציצות כרישה אפויות ללא ביצה וקישואים ממולאים בפריקי יוצרים יחד ארוחה טבעוניות בריאה וקלה להכנה. נחשו, איך מכינים קציצות ללא ביצה?
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 01/01/2013 |
צפיות: 17,601
לפני שנפתור את החידה כיצד מכינים קציצות ללא ביצים, נספר לכם על הרכיב המיוחד שמרכיב את המנה השנייה בארוחה הטבעונית שלנו – פריקי. פריקי או בשמותיה הנרדפים פריקה, כרמל, קלי ואלה, היא חיטה ירוקה ומעושנת שמגיעה אלינו מהמטבח הסורי הלבנוני והמצרי. הפריקי נקצרת לפני הבשלתה ולכן היא עשירה יותר בערכים התזונתיים ומכילה יותר סיבים תזונתיים, חלבונים, ויטמינים ומינרלים מכל שאר הדגנים. עוד יתרון בפריקי הוא שהיא מכילה מעט מאוד גלוטן. ועכשיו אחרי שהכרנו את פריקי קצת יותר לעומק נעבור לפתור את החידה: איך מכינים קציצות ללא ביצה?

למידע נוסף בנושא מתכוני בריאות היכנסו לפורומים:
פורום בישול בריאות, מתכוני בריאות
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום תזונה בהריון
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה
פורום תזונה קלינית

קציצות כרישה אפויות ללא ביצה


מנות: לפי הצורך
משך זמן ההכנה: שעה וחצי

רכיבים:
כרישה
ברוקולי מאודה
כרובית מאודה
1 כף שמן זית
חצי כפית מלח
2 כפות קמח כוסמין מלא או כל קמח אחר
1 כף טחינה גולמית משומשום מונבט (לא חובה, אפשר גם טחינה גולמית רגילה).

אופן ההכנה:
חותכים את הכרישה לפרוסות, מעבירים לווק ומוסיפים כף אחת של שמן זית.

מאדים את הכרישה עם שמן הזית על אש גבוהה עד שהיא מזהיבה. אם הכרישה נשרפת מעט אפשר להוסיף 1-2 כפות מים.

קוצצים את הברוקולי המאודה (או ירקות מאודים אחרים).

קוצצים את הכרובית המאודה אותה לא כדאי להחליף בירקות אחרים מפני שהיא זאת שאוגדת את העיסה ונותנת את המבנה לקציצות.

לאחר שקוצצים את הברוקולי והכרובית יש לחלק את המנה לשני חצאים. חצי אחד טוחנים בבלנדר כדי לקבל עיסה שתאגד את כל היסה יחד וכך לא נצטרך להשתמש בביצים.

לאחר מכן מערבבים את שני החצאים יחד ומוסיפים לתערובת את הכרישה שהזהיבה.

מוסיפים חצי כפית מלח ושתי כפות קמח כוסמין מלא או קמח מלא אחר וכף אחת של טחינה גולמית.

מערביים היטב בעזרת כף ולאחר מכן לשים עם הידיים.

אם יש צורך ניתן להוסיף עוד קצת טחינה או קמח.

לאחר הכנת הקציצות מכניסים אותם לתנור ב 200 מעלות לשעה.


קישואים ממולאים בפריקי


מנות: לפי כמות הקישואים
משך זמן ההכנה: שעתיים וחצי

רכיבים:
קישואים
פלפל שחור טחון
ציפורן טחון
קינמון טחון
פלפל אנגלי טחון
משמשים מיובשים אורגנים
פריקי – חיטה ירוקה מעושנת, אפשר להשתמש במקומה בבורגול גס
רכז תמרים
מים רותחים
מיץ מחצי לימון

אופן ההכנה:
משרים את הפריקי במי ברז למשך שעתיים בתוך קערה ומסננים.

מוסיפים את התבלינים הטחונים שיחד יוצרים את התבלין הידוע "בהרט" שניתן להשתמש גם בו אם לא רוצים להשתמש בתבלינים בנפרד.

גוזרים את המשמשים באמצעות מספריים לפיסות ומרפדים באמצעותם את התבנית עליה נניח את הקישואים.

באמצעות תפוחן מוציאים את החלק הפנימי של הקישואים. חשוב לעשות זאת בתנועות סיבוביות ועדינות. את ההוראות המדויקות כיצד לעשות זאת ניתן לראות בסרטון הוידאו המצורף לכתבה.

לאחר שהוצאנו את החלקים הפנימים של הקישואים קוצצים אותם ומוסיפים לתבנית עם המשמשים.

לכתבות נוספות בנושא מתכוני בריאות:
מתכונים של חורף עם ארטישוק ירושלמי
שדות תות לנצח: מתכונים קלים עם תותים
לא רק מעמולים - קינוחים עם תמרים
ליהנות ממאכלי חנוכה ולשמור על המשקל
קרפים עם מרמלדת קלמנטינה וסלט הדרים

את הקישואים החלולים ממלאים בתערובת של הפריקי והתבלינים.

מניחים את הקישואים הממולאים בתבנית על גבי המשמשים ומכינים את הרוטב.

להכנת הרוטב מדללים רכז תמרים עם מים רותחים ומיץ מחצי לימון ושופכים על הקישואים שבתוך התבנית.

מכסים את התבנית בנייר אפיה ומכניסים לתנור בחום בינוני 180של מעלות לשעתיים.

את הקישואים מגישים יחד עם קציצות הכרישה ומקבלים מנה משביעה, טבעונית וטעימה עד מאוד.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

כריכים טעימים לקראת החזרה ללימודים
מאת נעמה בן דוד טרבלסי
| 28/08/2014 |
צפיות: 27,082
שבוע הבא מתחילים הלימודים וזה הזמן לרענן את מגוון הסנדוויצ'ים שאנו שולחים עם ילדינו להפסקת העשר. לפניכם כל הפרטים על הסנדוויצ'ים המומלצים יותר ופחות וכמה הצעות טעימות ובריאות
קרא עוד
ארוחה חושנית ובריאה לט"ו באב
מאת מחלקת הדיאטה של סטודיו סי
| 11/08/2014 |
צפיות: 26,652
היום אנו חוגגים את חג האהבה העברי, סיבה מצויינת לשלב אהבה עם אוכל טוב ובריא. לפניכם כל המזונות הטובלים בחושניות שכדאי לשלב בארוחת החג והצעות למתכונים מפתים. מוגש באהבה!
קרא עוד
מזונות טרנדיים ומתכונים בריאים וטעימים
מאת נעמה בן דוד טרבלסי
| 24/07/2014 |
צפיות: 35,758
חברת השפע עסוקה במציאת מזונות חדשים ובצירופים מעניינים כדי לאתגר את הסקרנות של הצרכנים ולהגדיל את המכירות בענף המזון. מה מהם באמת מזין ובריא ומהו סתם טרנד? תשובות לכל השאלות ומתכונים טרנדיים ובריאים בכתבה שלפניכם
קרא עוד
יש לי גלידה הכי טובה!
מאת שרה בר אשר
| 17/07/2014 |
צפיות: 33,084
בואו נשחק לרגע במשחק האסוציאציות. אנו נאמר את המילה קיץ ואתם תאמרו מה עולה על דעתכם. אנו בטוחים שאחת המילים תהיה גלידה. לצורך הכתבה הטעימה הזו שרה בר אשר יצאה לסיור במפעל גלידות. מותר לקנא. הממצאים לפניכם
קרא עוד
מתכונים בריאים זה פיקניק!
מאת נעמה בן דוד טרבלסי
| 26/06/2014 |
צפיות: 32,941
הקיץ הוכרז רשמית ומזג האוויר מזמין לצאת מהבית. זה הזמן להתחיל לטייל, ומה יותר כיף מפיקניק בחיק הטבע? לפניכם מתכונים מומלצים לפיקניק קליל, טעים ובריא
קרא עוד
אננס - מתוק, בריא ועסיסי
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 19/06/2014 |
צפיות: 33,705
אננס הוא אחד הפירות הטעימים שקיימים, בעבר נחשב למעדן נדיר שאפשר להשיג בעיקר בחו"ל, אך היום ניתן למצוא אננס גם במכולת השכונתית. האננס הטרי טעים להפליא, אך ניתן גם להשתמש בו בבישול וצלייה
קרא עוד
אפטר פרטי לבן - מתכונים לאחרי החג
מאת נעמה בן דוד טרבלסי
| 05/06/2014 |
צפיות: 32,084
חג השבועות הסוגר את עונת החגים בלוח השנה העברי, הוא אכן אקורד הסיום הקולינרי. עתה כשהוא מאחורינו ובידינו נותרו גבינות ומוצרי חלב לרוב, לפניכם מתכונים בריאים וטעימים לארוחת אפטר חג
קרא עוד
מתכוני בריאות לחג שבועות טעים ומזין
מאת נעמה בן דוד טרבלסי
| 29/05/2014 |
צפיות: 32,649
אבותינו דאגו לנו שבכל חג נתבסם במזון ובמאכלים המיוחדים לו. חג השבועות מאופיין במטעמים המכילים שפע של מוצרי חלב, מאפים ועוגות. בכתבה הבאה המלצות לצליחת החג הטעים הזה בשלום ומתכונים בריאים ומזינים
קרא עוד
שבועות בריא ולא משמין וגם מתכון מנצח
מאת רעות טל
| 15/05/2014 |
צפיות: 35,291
חג שבועות הוא נקודת זמן מצוינת, לעצור את המגמה של האכילה המוגברת שליוותה אותנו בחגים ולעשות את המעבר הזה ל"מצב קיץ", הכולל תחושת קלילות והתחדשות, גם בנושא של האוכל. לפניכם עצות לחג שבועות בריא ומתכון נהדר למאפינס ירקות וגבינות
קרא עוד
מתכוני פסטה בריאים וטעימים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 26/04/2014 |
צפיות: 37,303
החמץ מאחורינו והבצק שוב כאן. פסטה נתפסת בעיני רבים כמשמינה וכרכיב שיש להוציא מהדיאטה. אך רבים לא יודעים כי פסטה עשירה בסיבים תזונתיים ונוגדי חמצון. לפניכם שני מתכונים בריאים וטעימים של פסטה שיעשו לכם חשק לעוד
קרא עוד