מחקר: נשים מכורות לשופינג, זה גנטי

החבר/בעל מתעצבן כשאת חוזרת מעוד מסע שופינג? תסבירי לו שאת בסך הכל פועלת לפי הגנטיקה שלך. כן, התשוקה הבלתי נשלטת לשופינג, והעובדה שנשים כל כך הרבה יותר טובות בזה מגברים היא שריד לימים בהן אימהותיך הקדמוניות היו נשים פראיות שעשו כמיטב יכולתן לשרוד בטבע האכזר. ממש כמוך במכירת סוף עונה
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 26/08/2007 |
צפיות: 5,138
בפעם הבאה שאת שולחת אותו לעשות קניות עם רשימה יפה ומסודרת שהכנת והוא חוזר עם חצי מכמות הפריטים שרשמת ועם טעויות "קלות" (כמו להביא שישית בירות במקום מלפפונים), אל תכעסי.

תביני, זאת לא אשמתו, גם אם חייו היו תלויים בזה, הוא לא היה מצליח למצוא גם את הגזר וגם את הגמבה לפני שהסופר נסגר (גם אם הוא היה מגיע אליו עם הפתיחה) - זה גנטי.

מחקר חדש שנערך באוניברסיטת קליפורניה מגלה כי לנשים יש גן הגורם להן לרצות לעשות קניות, ולעשות את זה הרבה יותר טוב מגברים.

במחקר נמצא כי נשים טובות יותר מגברים הן במציאת דרכן בחנויות והן בזכירה היכן המוצרים מאוכסנים.

פורומים שיעניינו אתכן:
פורום בנות
פורום הגנה עצמית
פורום פילאטיס
פורום איפור וטיפוח

לדברי החוקרים, הסיבה לכך היא אבולוציונית. במהלך ההיסטוריה, נשים פיתחו את היכולת למצוא את הירקות והפירות הטובים ביותר וכמובן, את ה"דילים" הטובים ביותר.

כחלק מהמחקר, החוקרים ביקשו מ-86 גברים ונשים ללכת לשוק חקלאי. כל הנבדקים קיבלו רשימה של מזונות שעליהם למצוא.

לאחר השלמת המשימה, הם התבקשו לומר כמה הם מחבבים את המזונות שהם מצאו, והתבקשו למפות את הדוכנים בהם ביקרו.

עוד מחקרים פסיכולוגים על גברים ונשים:
תפסיק להיות גבר, גבר
זהירות - שיחת בנות
אי-מייל בעבודה? איזה לחץ!
נשים באמת לובשות את המכנסיים בבית
למה הפכים באמת נמשכים?

החוקרים מצאו כי נשים היו זכרו טוב יותר מגברים את מיקום הדוכנים וזיכרונן לא הושפע מהמידה בה המזון היה טעים בעיניהן, אלא מערכו הקלורי - הן זכרו טוב יותר מזונות עם ערך קלורי גבוה.

החוקרים רואים תוצאות אלו כחיזוק של ההסבר האבולוציוני, היות ואבותינו הקדומים נאלצו לזכור את מיקום המזון שייתן להם את כמות האנרגיה הגדולה ביותר.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר