מידע רפואי
פורומים
- סרטן (אונקולוגיה)
- רפואת עור משלימה
- אקנה-רוזציאה
- טרשת נפוצה
- אלימות בני נוער, סמים, אלכוהול
- טנטרה, מיניות
- קרטוקונוס, עדשות מגע
- קטרקט - ניתוח וטיפול
- מיאלומה נפוצה, המטולוגיה, לימפומה, קרישה ואנמיה
- פגיעה מינית, תקיפה מינית, הטרדה מינית
- שיער, עיצוב שיער, שיער יבש
- שיקום פציעות ספורט, שיקום אורטופדי
- הפרעות זיכרון, אלצהיימר ודמנציה
- מדרסים בהתאמה אישית | אורטוטיקה
- תזונת ילדים, השמנת ילדים
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
יפית כהן
מומחית ברוזציאה איבחון וטיפול קליני של העור. בעלים של `המרכז לטיפול ברוזציאה` - קליניקה המתמחה בטיפול ברוזציאה ושגשוג טפיל הדמודקס עם אוריינטציה בטיפול בעור הרגיש.טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.
- אוירה ביתית מרגיעה ומרפאת לילדים עם רגישות חושית ועל הספקטרוםציפורי דורון08/09/2023
אווירה ביתית לילדים בעלי רגישות חושית ועל הספקטרום:
ילדים הם גורי אדם אנושיים קטנים ורכים, והם זקוקים קודם כל לחום אהבה הגנה ויחס אישי של קרוב משפחה.
והם זקוקים לאווירה רגועה.
לכן, אם נסתכל רק על טובת הילד, אז טובת הילד היא לשחק עם ילדים במידה, ובעיקר לזכות בשקט שלו, ביכולת לשלוט על מתי הוא בחברה ומתי עם עצמו,
מתי עם גרויים ומתי בשקט,
מתי פעיל ומתי נח,
באופן שמתאים ליכולת הספיגה האישית שלו.
בבית זה מתאפשר באופן הטוב והבריא ביותר לילדים הרגישים במיוחד.
אם הורים יזהו את הרגישות החושית של הילד שלהם מגיל צעיר, אפילו מגיל הינקות, יהיו מוכנים ומסוגלים להעניק לו את האוירה המתימה עבורו, הם יוכלו לתת לו ילדות נפלאה, עשירה, בונה ושמחה, וכן למנוע קשיים רבים בהמשך הדרך, כגון קשיי קשב וריכוז, ADHD, התפרצויות, קשיים בהתארגנות, דכאוניות, קשיים חברתיים, הימצאות על הספקטרום האוטיסטי, ועוד.
כיצד נזהה רגישות חושית מגיל הינקות?
לא תמיד קל לזהות, אבל יש כמה סימנים :
1. תינוק לא שקט, בוכה הרבה, לא ממש נרגע על הידיים או מיניקה.
2. תינוק בוכה כאשר מפשיטים לו את הבגדים.
3. תינוק צורח במקלחת כאשר מים נכנסים לו לעיניים
4. תינוק עם עיניים פעורות באופן מיוחד
5. תינוק שנבהל מכל רעש קטן
ועוד.
חשוב מאד לדעת:
ילדים בעלי רגישות חושית
כולל ילדים על הספקטרום בעלי רגישות חושית
חשים ה-כל.
וכל דבר שהם חשים משפיע על תחושת הנינוחות שלהם באותו הרגע.
רעש, אור, צבע, מוזיקה, קול: כל דבר כזה יש לו השפעה מיוחדת על הילד בעל החושים הרגישים.
גם כאן, אנחנו כהורים ואנשי חינוך יכולים להשפיע המון, לשנות, להרגיע, ואפילו לרפא!
אנחנו בתכנית המעטפת מציעים שלושה מסלולים מרכזיים של ייעוץ בתחום זה:
1. ייעוץ צבע:
בבית, בכיתה, בלבוש שלנו, ובכל מקום בו צבע קיים בחייו של הילד.
בשבילנו זה רק צבע - אך עבורם זה עולם מלא!
אם ניצור שינויים מהותיים בעיצוב הבית, בצבעי הקירות, באופן ובצבע הלבוש שלנו הורים, נראה כיצד נוצרת השפעה מיידית מלאה וחזקה על הילד הרגיש.
זה חשוב לו ביותר!
באופן כללי היינו ממליצים על צבעים עדינים ופסטליים, כגון וורוד עדין, אפרסק, תכלת, לילך, וכדומה.
מומלץ להימנע מצבעים לא צבע כגון שמנת או לבן, וכן מצבעם כהים מדי כגון סגול כהה חום ירוק כהה אפור או שחור.
המדובר לא רק בחדר הילדים אלא על כל הסביבה העוטפת את הילד: צבעי הבית כולו, הריהוט, צבעי הלבוש של ההורים ושל הילד עצמו, ואם ניתן אז גם צבעי הגן.
2. ייעוץ מוזיקלי:
אנחנו מציעים פסי קול עדינים ורגועים, של קול בלבד, ללא מוזיקה, הכוללים שירי ילדים עשירים' של פעם, אשר מעבירים לילד את המימד האנושי, ללא רעש רקע אלקטרוני או מתכתי, שעלול ליצור מצוקה אצל הילד הרגיש.
בימים אלה עולים ליוטיוב שירים וסיפורים מאת "חן גרין: הקול האנושי". אלה שירים בקול אנושי, כמו קולה של אמא, וקולה בלבד, וכן סיפורים יפים, עמוקים, מהקלאסיקה של סיפורי הילדים בארץ ובעולם.
סיפורים אלה אינם חינוכיים, וגם אין להם מטרה טיפולית, אלא הם באים לתאר חוויות פשוטות, עמוקות, שהילד יכול להתחבר אליהן באופן הטוב ביותר.
בעתיד מתוכננים לעלות בע"ה גם סיפורים מרפאים עם ציפורי דורון למצבי קושי שכיחים שונים אצל ילדים.
תארו לעצמכם בית וכיתה,
עם צבעים רגועים,
כאשר ברקע מתנגנת מוזיקה נעימה, אנושית, עדינה ומעשירה!
זוהי ממש חוויה מרפאת, מכילה ומרגיעה עבור כל ילד - ומבוגר!- בעלי רגישות חושית.
מומלץ מאד!
3. ייעוץ תזונתי:
כל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - איך לספר לילד כמעט בן 13 שהוא על הספקטרום בצורה שלא תבהיל אותו?מאיה13/08/2023
שלום, נוכחתי בסוף השבוע האחרון במהלך מלט דאון בטיול סוף שבוע שהבן שלי כנראה על הספקטרום. הוא יהיה בן 13 בדצמבר ואני תוהה מה לעשות עכשיו שאני סוף סוף יודעת. האם הוא ירצה לדעת, איך הוא יקבל את זה, איך אומרים ואיך עוזרים לו עכשיו שאני יודעת שהוא כנראה מרגיש מאוד בודד בבית הספר בגלל זה, שזו הסיבה להרבה דברים בלתי מוסברים, עבורי לפחות.... האם מישהו כבר התמודד עם זה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - בן 36 על הספקטרוםסלע שרה20/09/2017
בני מאובחן pdd גר בהוסטל מקסים בקרית אתא
מחפשת עבורו מפגשים חברתיים באיזור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מפגשים חברתיים
דיטה הוד שיינבלט19/10/2017לצערי איני מכירה מסגרות כאלה. אני ממליצה לבדוק בעמותת אפי שפועלת לסיוע בנושא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אין ניתן להוציא אוטיסט מהבית?לא מסוגלת22/08/2017
מה אפשר לעשות במצב מאוד קשה שבו אח אוטיסט/אספרגר בן 40, אינו מאובחן ואינו מטופל?
בנוסף, הוא כלוא בבית ההורים וחולה בכמה מחלות שאמא שלי לא מסוגלת לטפל בהן, גם אם היא תגיד שהכל בסדר.
בתכלס, זה לא שההורים כולאים אותו ממש בתוך החדר, אבל מצד שני הוא לא יכול לעשות דבר. הוא לא יכול ליזום לעצמו בילוי או מפגש...ואפילו אם ינסה, אז ימנעו מבעדו.
הוא נטול חברים או כל סוג של תקשורת עם אנשים.
ובנוסף יש לו כיב כרוני (במצב קשה, עם רימות) ועוד בעיות שאינן מטופלות נכון. לפעמים אמא שלי נורא תשושה או חולה ולא יכולה לחבוש לו את הפצע.
התיאור הינו ממש מקוצר,
והשאלה - האם יש לי אפשרות להוציא אותו מהבית בניגוד לרצונו ורצון הוריו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעולה להוצאת בחור מביתו
דיטה הוד שיינבלט19/10/2017שלום, המקרה המתואר נשמע לא פשוט. חוק חסרי ישע הינו חוק לפיו כל אזרח שידוע על הזנחה או התעללות צריך על פי חוק לפנות לשירותי הרווחה לדיווח.
למוסדות המדינה ישנה אפשרות לבחון את הנושא מקרוב, ולבצע החלטה אם הבוגר מסוגל לבצע החלטות לגבי גורלו ואם הוריו כאפוטרופסים מתאימים לנושא או שיש למנות אפוטרופוס חיצוני. הם יכולים להורות על הוצאתו או לסייע להמשך החזקתו בתנאים מוצלחים ומותאמים יותר, על ידי מתן סיוע או הדרכות.
לגבי קיום מפגשים חברתיים - אני מניחה שחסר לפונה מידע וישנו ריחוק מסוים ממערך ההחלטות הכולל בבית. לעיתים אי קיום המפגשים החברתיים הינו מבחירת הבוגר ולא מבחינת האחראיים עליו. בכל מקרה ישנם ארגונים המסייעים לקיום מפגשים חברתיים, כגון עמותת אפי (אספרגר ישראל) וישנן מסגרות דיור ברמת עצמאות מגוונת, שניתן לרמוז להורים שיתכן וכדאי לבחון עבורו.
בכל מקרה, אני ממליצה להיות רגישים בפנייה למשפחה ולקחת בחשבון שיש דברים שלא רואים כשנמצאים מחוץ לבית...
בהצלחה,
דיטה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם תסמינים של אספרגראנונימית18/09/2017
אדם שיש לו קשיי הסתגלות למצבים חדשים , יש לו חוקים כמו כמה פעמים הוא נפגש עם אנשים , יש לו תחומי עניין מצומצמים , הוא מקובע לגבי דעתו כלפי אנשים אחרים , הוא יכול לדבר על נושא מסויים מבלי שיהיה לו אכפת עם הנושא מעניין את האחר והוא מגיב בקיצוניות במקרים מסויימים למשל צועק מתפרץ בפני כולם , האם יש לו אספרגר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם מדובר באספרגר?
דיטה הוד שיינבלט19/10/2017שלום,
סליחה על מענה באיחור.
ראשית, כיום כבר לא יאבחנו אספרגר, כיוון שספר התסמונות אינו מגדיר בנפרד את הלקות הזו. לגבי הספקטרום האוטיסטי, כעיקרון הסימפטומים מתאימים, אך לא מספיקים בהכרח. מאחר שמדובר בספקטרום נרחב, יכול להיות שמשתייך אליו ויכול להיות שמדבר בקשיים חברתיים ספציפיים מאוד או הפרעה אובססיבית כפייתית או קושי בניהול כעסים ולא בהכרח בהפרעה תקשורתית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חינוך בגיל 12- אוטיזםמירב23/07/2017
שלום רב
האחיין שלי אוטיסט בתפקוד נמוך, בן 10. כעת נמצא בבי"ס יסודי מיוחד המתאים לצרכיו (מסובסד).
מה קורה שנגמרת כיתה ו'? עוברים לחטיבה/תיכון מטעם משרד החינוך, או שהחינוך הופך להיות פרטי?
אמא שלו מתנגדת למוסד.
אשמח לדעת מה האופציות כאשר נגמר היסודי.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חינוך מגיל 12
דיטה הוד שיינבלט24/07/2017שלום מירב. החינוך המיוחד בחוק מספק כיתה והסעה עד לגיל 21. זה אומר לימודים עד שלוש או ארבע או חמש. תלוי בסוג הכיתה.
אם אין חטיבה שסמוכה למקום מגוריו, מערכת החינוך בעצמה ממליצה על העברה למסגרת המתאימה. אם ההורים בוחרים מסגרת שנראית להם יותר, הם יכולים לפנות לפיקוח המקומי, אגף החינוך המיוחד על מנת לבקשה. ההחלטות נעשות במסגרת ועדות שיבוץ סביב פסח. המלצת הצוות המקצועי גם נלקחת בחשבון וזו מועברת לרוב סביב חודש ינואר.
כל המסגרות הן של המדינה או מופעלות בהסדר עם המדינה, למשל לבית אקשטיין יש בתי ספר. כך שאין סיבה או חובה לעבור למסגרת פרטית או למוסד.
בהצלחה
דיטה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זקוקה עזרה בשלוש שאילותאימא07/05/2017
שלום,
יש לי כמה שאילות, אבל בשביל להקל גם לאיש מקצוע דיטה הוד שיינבלט ולעצמי, אני יחלק את השאילות.
הילד בן 10, לומד בחינוך מיוחד. בערך כי חודש בביה"ס יש שומר חדש. אנחנו מכירים את המשפחה של השומר ואת השומר עצמו. אחד מהדיירים (שכנים) שלנו, הוא אח של השומר.
השומר החדש, סיפר למשפחתו (לדיירים שלנו) שהוא עובד בחינוך מיוחד ושהילד שלי נמצא שם. ביום רביעי בבוקר, בכניסה לביה"ס, השומר שואל אותי "איך אתם שומעים טלוויזיה בבית? הוא לא מסוגל לשמוע רעש." למחרת, השומר אומר לי "אני חושב אתם צריכים פסיכיאטר לילד, הוא סובל מחרדות". הסיטואציה הזאת לא תשנה אותי על הילד שלי, כי רק אני מכירה את הילד שלי הכי טוב! אבל, שאילתי: מה הזכויות שלנו מול מערכת החינוך וחברת ביטחון במצב הזה? תודה וסליחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שומר בבית הספר שמטריד
דיטה הוד שיינבלט22/05/2017שלום, ניכר כי אתם חווים הטרדה מסוימת מצידו של השומר.
ראשית, הדיווח שלו לגבי הימצאותו של בנך בבית הספר לחינוך מיוחד מהווה של החיסיון. כנראה שלא הוסברה לו הרגישות בנדרשת בשמירה על בית ספר מיוחד.
הערותיו לגבי הרעש והפסיכיאטר מוגזמות גם הן.
לא הייתי פונה ישירות לחברת הביטחון אלא להנהלת בית הספר. מה שחשוב הוא שיפסיק את ההתנהגות, ורצוי גם שיתנצל. יכול להיות שהוא מטריד באופן כזה גם הורים או אולי ילדים אחרים. ויש להביא לידיעתו כי ההתנהגות מטרידה.
אני בטוחה שהנהלת בית הספר יבינו את הפנייה וידאגו ליחס רגיש והולם.
מקווה שהעניין יטופל בהקדם,
דיטה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשמך לשאילה שנייה
אימא22/05/2017שלום ותודה על תגובתך לשאילה הראשונה.
שאילה השנייה, הילד שלי עכשיו בכיתה ד'. קשה לו בכיתה בגלל איש הצוות שהוא לא אוהב בכיתה וילד אחד שצורח על הילד שלי בכיתה. כשאני דיברתי על זה עם המורה, הם אומרות אחרת (וזה להמרות שאני אישי ראיתי איך הילד שלי הרגיש מאוים מילד שבכיתה ואישי שמעתי איך אותו הילד צורח על הילד שלי). הביטחון של הילד שלי בירידה. אשמח לשמוע, אם אני יכולה לבקש לעביר את הילד שלי לכיתה בוגרת יותר לשנה הבא? במקום שיעלה לכיתה ה', שיעלה לכיתה ו'. לפי הגיל הוא כמעט בין 11. תודה וסליחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמעבר כיתה אפשרי
דיטה הוד שיינבלט24/05/2017שלום יוליה,
ילדים רבים על הספקטרום מתנהגים באופן שאינו נאות או נוח, לא תמיד חברתי.. ולכן, הסיכוי שימצא ילד שלא יהיו לבנך יחסים טובים איתו, קיים לצערי גם בכיתה אחרת.
השיקולים במעבר כיתה צריכים להיות בעיני גם ההתאמה ברמת הכיתה, כלומר פרטנרים אפשריים, גם אם לא כולם - שיש ביניהם התאמה ברמת הלמידה וברמה החברתית - תקשורתית - שפתית. כמו כן, ההיכרות עם הצוות , החום וההבנה שיש ביניהם. אם בנך מסתדר טוב עם הצוות או רב הצוות, מעבר כיתה יכול להיות מאוד מטלטל עבורו. גם העזיבה של החברים, מעבר למקום חדש.. הכיתה אינה רק השמה, היא סוג של בית שני, לאורך 4 שנים כבר, עם הכרות מעמיקה בין הסובבים בה. שינוי עלול להיות מפרק או מערער, יכול לגרום לירידה בביצועים.
אני משערת שהשלמה עם המצב אינה פתרון, קבלה של הלקות של האחר אולי תסייע מעט. כדאי לשבת עם המחנכת ולחשוב על תוכנית התנהגות שתסייע ליצירת ההפרדות בין השניים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צריכה המלצה למטפל רגשי (פרטני) לילד PDD (בן 11.2)יוליה קסינישין16/04/2017
ילד שלי לומד בבית ספר רגיל בכיתה של ילדי PDD (8 ילד) משולב כ12 שעות שבועיות בכיתה רגילה. לאחרונה גברו אמירות "אני לא שווה","עדיף שלא הייתי נולד" והתווסף יואם שיקפוץ מהגג/החלון ואמירות מסוג זה. בית הספר דרש הערכת סיכון של פסיכיאטר , בביקור הפסיכיאטר התרשמה שאין סכנה מיידית ואין צורך כרגע בטיפול תרופתי , אבל ציינה שטיפול רגשי פרטני הכרחי וזה חייב להיות מטפל/ת שעובד/ת עם ילדי הספקטרום ולא טיפול רגשי לילד רגיל (בבית הספר בני מקבל פעם בשבוע טיפול בפסיכודראמה עם 2 חברים נוספים). תוכלו בבקשה להמלץ על מטפל/ת מסוג זה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין אנחנו מחולון
יוליה קסינישין16/04/2017* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמלצה למטפל ריגשי
דיטה הוד שיינבלט22/05/2017שלום יוליה,
לצערי איני מכירה מטפלים בתחום. מאחר שאת מקבלת את הטיפול לו את זכאית בבית הספר, הייתי בודקת מול קופת החולים, דרך המושלם או המקבילות שלו, מהי רשימת המטפלים המוצעת.
בהחלט חשוב מאוד שהטיפול הריגשי יהיה על ידי מטפל/ת שמומחים בעבודה עם ילדים על הרצף. זו שאלה ראשונה שכדאי לשאול כשפונים למטפלים מן הרשימה.
בהצלחה,
דיטה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד שמתפרץ בצורה אלימה בכיתהחווה21/03/2017
שלום. אני אשת חינוך. יש לי בכיתה ילד בן 7 שמתפרץ בצורה אלימה כל פעם שאזכרה של אבא שלו מתקרב ובנוסף הוא עסוק כל הזמן במוות ושאלות על החיים ומתי צריכים להסתיים?
אשמח לשמוע תגובות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בנוגע להתפרצות לקראת אזכרה
דיטה הוד שיינבלט22/05/2017שלום חווה. סליחה על מענה מאוחר. זה נשמע נושא בהחלט רציני. השאלות של הילד נשמעות מגיעות מתוך הקשר, עיסוק במוות שנחווה במשפחה לאדם קרוב, בהחלט יכול להשאר עימו. אני משערת שזה נושא חשוב מאוד לעבודה עם המטפלת הריגשית של הילד ולוודא שכל הסובבים אותו ישיבו באופן דומה. בתוך סיטואציה לימודית, אין צורך לדכא את השאלות והעניין, אך יש צורך להתמקד ב'כאן ועכשיו' על פני מחשבות אלה. לכן, יש למצוא את המקום שבו יוכל לעסוק בנושאים הללו, ולהפנות אותו לזמן זה. כך למשל ניתן יהיה לומר "אתה נזכר... זה כואב לך/ לא נעים לך.... עכשיו כולנו לומדים, אז נחזור להתרכז בשיעור, ועל מה שמעניין אותך תוכל לדבר עם המטפלת ביום X".
לשאלות מסוג זה אין תשובה אחת נכונה. הנכון הוא לתת לו להגיד מה הוא חושב, לעצב, לסייע להבין.
לגבי ההתפרצות, שוב, אפשר להבין את הכאב. חשוב מאוד להכין אותו לקראת האזכרה (כנראה כבר לשנה הבאה..) , להראות תמונה, אולי לכתוב לו סיפור חברתי, לספר מה יעשו שם, את מי הוא עשוי לראות, מה הוא יעשה, מה קורה לפני ואחרי האזכרה. מומלץ בתקופה שבה הוא רגיש להציע יותר עזרה ומראש, במצבים שהם טריגרים לקושי ותסכול. יכול להיות שהקלות הניתנות בעקבות צעקות והתפרצות מלמדות אותו כי זוהי הדרך להשיג אותן. מומלץ להנחות אותו "אם קשה לך אז אתה יכול לבקש עזרה/ די.. אם אתה רוצה הפסקה אתה יכול לבקש לנוח... אם אתה מרגיש עצוב אתה יכול לבקש לשבת בצד ולהירגע..."
נקווה לטוב
דיטה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התלבטות להשאיר בגן או לעלות לכיתת תקשורתאינגה07/02/2017
שלום. בני בנובמבר יהיה בן 6. הוא עם PDD בתפקוד גבוהה. הקשיים היחידים שלו זה שפה- בית דו לשוני . והתנהגות. השנה הוא הגיע לגו חובה בגן חינוך מיוחד עם סל מורחב. לאחר 3 שבועות הוא התחיל לדבר כבר בעברית, עד כה דיבר רק רוסית לאמרות שהבין עברית טוב. נכון לעכשיו מתחיל להעדיף עברית. אוצר מילים טוב אך התנהגות עדיין לא בשמיים. לפי גיל הוא אמור לעלות לכיתה א. לפי IQ הוא לפני שנה קיבל 150. הוא רוצה לעלות אך בגן רוצים שישאר עוד שנה כי הן מאמינות שבשנתיים הוא יסגור פערי התנהגות . והילד רוצה לעלות לכיתה א ממש בוכה שלא עלה השנה עם אחותו. חשבתי לעלות אותו לכיתת תקשורת בגלל שהוא קטן ועלולים לעלות קשיים בגלל התנהגות. על מה אני צריכה להסתכל כדי להבין מה יותר נכון לו? איך להחליט מה עדיף גן או בית הספר? מה שכן, אם לא היה לו PDD בטוח הייתי מעלה אותו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגבי ההתלבטות
דיטה הוד שיינבלט07/02/2017אינגה יקרה,
נשמעת התלבטות משמעותית, ובימים אלה צוות הגן בטח מגבש את ההמלצה בטופס השאלון לקראת ועדת ההשמה. כדאי לקרוא אותו היטב לכשיגיע לידייך ולהבין את הטיעונים של הגן לעומק.
בארץ זה בהחלט מקובל שילדים לא עולים לכיתה א לפני גיל 6. אמנם מעלים אותם לועדה אבל הוא במרחק של חודש מלהיות כזה שלא מעלים. ילדים רבים שאני מכירה עלו בגיל 7 ואף אחריו לכיתה א, בשלים יותר ומוכנים יותר.
בעיות התנהגות לעיתים קשורות לשפה ולעיתים קשורות להבשלה. גן עם סל טיפולי מורחב יכול לתת מענה גם בתחום הלימודי, גם בתחום הריגשי וגם בשפה ותקשורת. עוד עניין הוא ניסיון להתנסות בשילוב, ואם יתחילו מעט השנה וירחיבו בשנה הבאה במסגרת הגן, אולי זה יוביל אפילו לשינוי ההשמה באופן מוחלט? ויומלץ על יציאה לשילוב יחידני בגיל בית הספר? אם זה הכיוון, כדאי לדעתי ליהנות מעוד שנה בגן. בבית הספר הסל הטיפולי מצטמצם משמעותית. והוא בגיל שזכותכם להמשיך וליהנות ממה שהמדינה נותנת...אני מקווה שזה יעזור.
דיטה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרהורים על שיבוץ לקראת שנה הבאהאמאלה16/09/2016
אמנם השנה הנוכחית רק התחילה, אבל הבן שלי אמור לעבור בסופה וועדת השמה ואני רוצה להשתדל להגיע מוכנה עם כל המידע. הבן שלי בן 9 לומד בכיתה רגשית קטנה ואובחן לפני כשנה על הרצף האוטיסטי. בכיתה הוא מקבל טיפול של קלינאית תקשורת בלבד ומשולב כשעה שבועית עם כיתה רגילה. הוא ילד אינטליגנטי בתפקוד גבוה עם ידע עולם רב. לצד כל זה הוא נוטה לפעמים להתפרצויות כעס וזעם קשות בגינם הוא נשלח הביתה מבית הספר במהלך יום הלימודים. מנהלת בית הספר רמזה שעדיף לו כיתת תקשורת. אני לא שוללת על הסף כיתת תקשורת אבל הייתי רוצה לדעת מה ההבדל בין כיתת תקשורת לכיתה קטנה רגשית, מבחינת הצוות, מה הילד מקבל, זכויות, רמה לימודית?
תודה לעונים :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרהורים על שיבוץ לקראת שנה הבאה - תגובה
דיטה הוד שיינבלט19/09/2016לצערי אני לא בקיאה בהבדלים בהרכב הצוות הטיפולים.
שתי המסגרות הינן של חינוך מיוחד, ואם אני לא טועה, סל הטיפולים יכול להיות מועשר בחלק מבתי הספר, עבור שני סוגי הכיתות.
מה שחשוב הוא הדגש של הקשיים המאפיינים את הלקות. בכל כיתה הדגש מושם במקום אחר. בכיתת תקשורת יש צוות מקצועי הבקיא בלקות וכל השיח הכיתה, לא רק בטיפול הפרטני, הוא כזה שמכוון לעבודה על קשר, חברתיות, הבנה חברתית, שפה ותקשורת. הקידום של ילדים חייב להתבצע לא רק בשעה / שעתיים/ שלוש שעות היחידניות, אלא בזמני הכיתה. אשמח לעוד משיבים, אם יש בעלי ניסיון. ואני בטוחה שבמערת החינוך ידעו להשיב לך.
חשוב לקחת בחשבון את השינוי שעוד צפוי השנה, נקווה שבנך יתקדם ויפגין מגמה חיובית.
לגבי העובדה שבעת התפרצות הוא נשלח הביתה, הייתי מציעה לשקול מחדש את ההתערבות. אם לא הופחתה, יתכן שהשליחה היתה אינה מהווה ענישה אמיתית או מספקת וכדאי לחשוב על דרכים להגביר מוטיבציה לאיפוק ודחיית סיפוקים או אסטרטגיות מתאימות להתמודדות עם קשיים.
בהצלחה,
דיטה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריבוי תלמידים בכיתת חינוך מיוחדהורים05/09/2016
שלום, הילדה שלי נמצאת בחינוך מיוחד (בה"ס לליקוי תקשורתי). תמיד היו בכיתה 8 ילדים. השנה לקחו כיתה מקבילים של הכיתה של הילדה ויכניסו לכיתה אחד 15 תלמידים בכיתה אחד. אמרו לי שזה רק לחלק מהדברים הם יהיו ביחד, הילדה מספרת לי שהם גם במפגשים וגם במשחקים ביחד. בכיתה השנייה ילדים בתפקוד נמוך, בוכים וצועקים. הילדה שלי מספרת שמענישים אותה, בגלל שקשה לה עם בכי וצעקות. מה אני עושה? אני לא יכולה לספר למחנכת שהילדה מספרת לי לא מה שהיא אמרה לי ולבעלי. היום הילדה דיברה בלי סוף לבד, מפחדת לבד בחדר ולפני שינה היא אמרה לי המורה הכניסה אותה לחדר לבד, כי היה לה קשה עם צעקות. מה אני עושה? למי לפנות? מי אחרי על השינויים במסגרת? מדובר רק על הכיתות של הילדה וכיתה שנייה מקבילית. כל הכיתות אחרות הם ללא בעיה, אפילו יש כיתות שיש 5 ילדים. אם זה נכון לעשות? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חינוך מיוחד
רוצה לעזור06/09/2016איפה את גרה? תבדקי באתר העירייה מי אחראי על חינוך מיוחד
קבעי פגישה עם המחנכת/מורה, אולי אם ידעו שבתך מספרת בבית מה קורה לה בבית ספר, היחס אליה ישתנה
זה מה שאני היתי עושה, לבחירתך דרכי פעולה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחינוך מיוחד - תגובה
דיטה הוד שיינבלט08/09/2016נושא מאוד מלחיץ ומטריד שאתם מעלים כאן.
אני לא הייתי עולה מיד לעיריה, אלא פונה מיידית למנהל/ת בית הספר.
יתכן שיש שיקולים, אולי באמת מספר השעות ביחד מצומצם. חשוב לשמוע מגורם שהוא יותר מערכתי מהמורה, אך לא מנותק או חיצוני כמו העיריה.
בהחלט יש מקום לספר בבית הספר מה הילדה סיפרה בבית ולדרוש הסברים, גם אם יגידו שהיא מעוותת את המציאות, עדיין יש להתייחס לתחושות שלה ולמצוקות שלה בכובד ראש.
באוכלוסיה מיוחדת, חשוב מאוד להכין ילדים לקראת שינוי. במקרה של שינוי מציף כזה, אם אכן כך הדברים, וללא עריכת הכנה מספקת, זהו מוקד קושי שיוצר מצוקה ומוריד ביצועים.
נשמע לי בעייתי להגיד לבית הספר לשלב ילדים עם החמישיה מכיתה אחרת במקום עם הכיתה הנוכחית. זה מעורר אנטגוניזם, וסביר שיש שם שיקול מערכתי שלא ידוע להורים. חבל ועצוב שלא משתפים הורים ואולי מנצלים את העובדה שילדים לא מדברים או לא נוהגים לשתף. אם גישה זו תתברר כנכונה, יש למחות עליה בקול רם, ואם התשובות שתקבלו מעידות על גישה זו, יש ליידע את הפיקוח בנושא.
בהצלחה,
אשמח לעדכון איך דברים מתקדמים.
דיטה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לשאלה
הורים09/09/2016שלום ותודה על תגובתכם,
היום הילדה שלי, כשיצאה מהכיתה עם המורה להסעה, המורה אמרה לי "הילדה, היום כל זמן נגעה "שם" ושהילדה אמרה לה, "כי נעים לה". בזמן שהמורה סיפרה, הילדה פשות עמה ורקדה מרוב שרצתה להתפנות. אגב, הילדה כבר יומיים גם בבית התחילה להתאפק + אתמול בערב ברח לה קצת פיפי והיום גם בכיתה (המורה לא אמרה לי זה). בסוף ילדה נכנסה לשירותים בביה"ס. כאשר שאלתי, ילדה בביתה, הילדה אמרה לי, שהיא החזיקה, כי סיבה ראשונה - לא היה לה זמן להתפנות,
סיבה שנייה - יש ילד נעול בשירותים, כי הוא הרביץ לילד אחר,
סיבה שלישית - לא רוצה שהילד הנעל אותה בשירותים.
בזמן כשדיברתי עם המורה, הילדה שאלה את המורה "למה כעסת עלי?" אותה שאלה שאלתי את הילדה, "למה המורה כעסה עליה?", הילדה אמרה "כי ברח לי הפיפי". ביקשתי מהילדה, לארות לי איך המורה כעסה, הילדה קמה + הלכה לארון בגדים + פתחה דלת של הארון + וניסתה לסגור את עצמאה. על שאלתי, "איפה זה קורה?", התשובה הייתה "שם הכיתה, שמקבילית בתוך הכיתה שלה והיא הייתה לבד".
על המפגשים ושיעורי ספורט, התחילה לספר שרק כיתה שלה. אולי משנים מערכת.
הייתי רוצה לציין, אני לא יכולה לספר מה שהילדה מספרת לנו, כי בביה"ס לא אוהבים כשמדברים. אשמח מאוד, אם יש איזה אתר, עם רשימה של מוסדות חינוך מיוחד.
תודה וסליחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לשאלה - תגובה
דיטה הוד שיינבלט19/09/2016שוב הדברים נשמעים מטרידים.
אני מבינה שעולות שאלות על התפקוד בכיתה ובבית הספר. לכל בית ספר יש מנהל/ת, יש מפקחת מעליה.
אני ממליצה לבדוק עם הצוות ולא לקפוץ למסקנות רק לפי דברי הילדה, למרות שזה מעורר חשדות בעייתיים מאוד.
בנוסף, זיכרו כי מעבר מסגרת אחרי שנים הינו צעד שיש לערוך לקראתו הכנה ולא לבצעו באופן מיידי ומלחיץ.
אני מקווה שהמערכת תהיה פתוחה לשמוע את התלונות שלכם ולהגיב ברצינות הראויה.
משרד החינוך מפעיל קו פניות ציבור. זו אפשרות לעלות הלאה עם הבירורים. הנושאים שאתם מביאים פחות נוגעים למימד הקליני, ולכן אני מוגבלת בסיוע.
הקו הפתוח לפניות תלמידים והורים עומד לרשותכם בימים א'-ה' בין השעות 08:00-15:00 . אני מקווה שתצליחו להעזר בזה
בהצלחה
דיטה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיטת TMS לטיפול באספרגר: האם מישהו מכיר אותה?ארנון01/08/2016
מישהו מכיר את השיטה. מהם הסיכויים והסיכונים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיטת TMS לטיפול באספרגר: האם מישהו מכיר אותה? - תגובה
דיטה הוד שיינבלט06/08/2016לצערי אני לא מכירה את הטיפול או מטופלים בו. מעניין שבמטפל המוכר בארץ מרבית ההמלצות הן מתחום ADHD ולא מתחום אוטיזם, אולי הטיפול כאן חדש יחסית?
לגבי מחקרים באינטרנט, ראיתי מחקר המתאר שיפור במתבגרת עם אוטיזם בעקבות הטיפול, אך לפי דיווחים עצמיים ולא תצפיות אובייקטיביות.
אולי מישהו מהקוראים מכיר מטופלים?
דיטה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אספרגר אחרי גיל 40שלומית24/06/2016
האם יתכן שגבר בגיל הזה, שמעולם לא אובחן, פיתח במשך השנים דרכים לפצות על הקשיים, כך שקשה מאוד-מאוד להבחין שיש לו בעיה? שלמעשה הוא מתפקד היטב ברוב תחומי החיים למעט זוגיות ואינטימיות? שבעצם רק מי שמקיימת איתו סוג של קשר זוגי תבחין בבעיה? מדובר בגבר מאוד-מאוד אינטליגנטי, כך שיכול להיות שהוא רכש ואימץ לעצמו התנהגויות שראה אצל אחרים. וכך רק התנהגויות שהוא למעשה לא יכול היה לתצפת, כי הן מתקיימות רק במצבים זוגיים, הוא לא רכש לעצמו.
האם יש אספרגרים עם חוש הומור טוב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אספרגר אחרי גיל 40 - תגובה
דיטה הוד שיינבלט26/06/2016שלום שלומית,
קשה לתת תשובה חד משמעית.
לא היכרתי מקרוב אספרגרים בגיל הזה. אשמח להשתתפות של קוראים אחרים.
מאחר שאנחנו מדברים על לקות שהיא על רצף, בהחלט יש מקום גם לקצוות.
יכול להיות שהקשיים שאת רואה נובעים מדברים אחרים, אולי ממזג ואולי מאופי? לא יודעת. יכול להיות שזו הלקות או שאריות ממנה.
יש בוגרים עם אוטיזם שמצליחים לפתח את תיאוריית המיינד - את היכולת להבין לפחות במידה מסוימת את כוונות, רצונות ומחשבות האחר. חוש הומור הוא בעיני המתבונן, לפעמים. אני משערת שמקרים של הצלחה בלהצחיק בהחלט סבירים ומתאימים גם עם הלקות.
זו קודם כל לקות התפתחותית. שאמורה להיות מאובחנת בילדות, כיום בכלל לא מאבחנים יותר אספרגרים אלא מי שמופיעים לו קוים אוטיסטיים נכנס לספקטרום. אם יש עניין לחקר, אולי כדאי שיעשה מול משפחתו, לשמוע איך נהג להסתדר בתור ילד, האם הבין בדיחות, האם הבין שפה לא ליטרלית (אירוניה, שקר לבן, מטאפורות וכד'). האם היו לו חברים ועוד.
מקווה שזה עוזר במעט, וכאמור, אני מקווה שקוראים אחרים ירצו לתת מניסיונם.
דיטה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה זה כיתת תקשורתית?אימא18/04/2015
שלום. רציתי להבין מה הבדל בין כיתת תקשורתית במסגרת רגילה ולכיתה שבביה"ס לאוטיסטים? כמה ילדים בכיתת תקשורתית שבמסגרת רגילה ואם הכיתה היא נפרדת משאר הכיתות? ומה הם התרונות והסרונות פה ושם? תודה וסליחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה זה כיתת תקשורתית? - תגובה
דיטה הוד שיינבלט26/04/2015שלום.
שתי ההשמות הינן של חינוך מיוחד, אולם מצויות במקום אחר ברצף. כיתת חינוך מיוחד בקצה האחד, שילוב יחידני בקצה השני. כיתה תקשורתית מצויה באמצע.
לכל ילד בכיתה נכתבת תוכנית לימודים אישית, אך רמת הלימודים עשויה להיות גבוהה מכפי שנלמד בכיתה של בית הספר המיוחד. לרוב בבית ספר מיוחד, הרכב הילדים בכיתה יהיה נמוך - בינוני ברמתם, בעוד בכיתת תקשורת יכולים להיות בתפקוד גבוה. גם שם לא מובטחת הומוגניות.
בכיתת תקשורת לומדים את כל המקצועות של השכבה במערכת. ילדים מקבלים לכיתה מורים למתמטיקה, מדעים ומולדת, שאינם בהכרח מבינים בלקויות בתקשורת או בהתמודדות עם הפרעות התנהגות, וזה עלול ליצור קשיים. בבית ספר חינוך מיוחד אין מקצועות לימוד מסוג זה, כל המערכת מותאמת לעבודה עם הלקות, וכל מי שבא במגע בעל רקע בנושא.
לגבי הטיפולים מעבר למורה וסייעות - זה תלוי סל והקצאה בית סיפרית, אין אחידות. יש ילדים שמקבלים טיפול ריגשי או קלינאית וכאלה שלא. ממש תלוי בבית הספר, החלטת המנהלת, כמות כיתות התקשורת בבית הספר (למשל אם פתחו כיתה בכל שכבה, לבית הספר תהיה הקצאת משאבים גדולה יותר, לרוב.
כמות הילדים בין 5 ל8, בשני סוגי הכיתות. נפרדות ושילוב תלויים בחזון הבית סיפרי ויכולות המורה. לרבו יש פעילויות העשרה משותפות עם כיתות השכבה. ואפילו לפעמים משלבים חלק מהילדים שילוב יחידני למספר שעות שבועיות, מתוך כיתת התקשורת.
אם כל השמה היא יתרון או חסרון - תלוי בפרופיל של בנך/ בתך, ברמה, ביכולות, בקשיים שהוא/ היא מפגינים.
אוכל לחשוב איתך יותר אם תפרטי מעט יותר.
בהצלחה,
דיטה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתלבטות בין כיתה א תקשורתית לליקוי
שאול עבדו03/05/2016דיטה שלום רב יש לנו התלבטות קשה בין כיתה א תקשורתית לבין כיתה עם ליקוי למידה עברנו השבוע ועדת השמה לגבי ביננו דויד 6.4 חודשים דויד הספקטרום מאובחן מגיל 2.5 asd היה בגן אלוטף שנתים ומשם המליצו לנו לגן שפתי ושנתים הוא בגן שפתי הוועדה הייתה חלוקה חלק אמרו כיתה תקשורת וחלק ליקוי למידה מה ההבדל בינהם ומה את ממליצה לנו אנחנו בצומת דרכים מאד משמעותית וההחלטה קשה לנו מאד בתודה ההורים של דויד הנסיך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכיתת תקשורת או לקויי למידה
דיטה הוד03/05/2016שלום להורים של הנסיך,
שאלה קשה והחלטה קשה. קודם כל נסו לבקר בבית הספר המיועד, לפגוש את המחנכת, היועצת. לשמוע על הרכב הכיתה הצפוי, על פעילות בית הספר להכלה ושילוב של הילדים.
לפעמים בכיתת ליקויי למידה יש "רב בעייתיים" כלומר קשיים התנהגותיים רגשיים בנוסף ללקות הלמידה. אז מצד אחד עשויים להיות שם פרטנרים עם יכולות תקשורת ומשחק טובות (טובות יותר מאלה של ילדים על הספקטרום), מצד שני, חשיפה לבעיות התנהגות, התמקדות בסוג קשיים שונה מזה הייחודי לספקטרום האוטיסטי ופחות התמחות בבנייה של תלא מדיוק ומותאם.
בכיתת ASD, רצוי לבדוק מה צפוי להיות ההרכב מבחינת רמת הילדים. לפעמים הרכב הכיתה הוא לכיוון הגבוהים ממש, גאוני מחשבים, לקות שממוקדת בחברתיות ואז רמת הלמידה (חומרים אקדמיים) יחסית גבוהה בכיתה, אני לא יודעת אם זה חסרון או יתרון עבורכם. מה שבטוח הוא שהצוות מבין את הלקות ומאפייניה הייחודיים, יודע איך להתמודד ולקדם שילוב חברתי, לכל הרמות, בתוך הכיתה ואל ילדי השכבה, והלמידה תהיה מותאמת. אני חושבת שגם בכיתה הטרוגנית עם ילדים גבוהים ובתפקוד בינוני נניח, תמיד ימצאו פרטנרים שאפשר לשחק איתם, להתקדם איתם.
אבל באמת, חשוב שתראו את הדמויות שהולכות לעטוף אתכם ואת דוד פוטנציאלית בשנה הקרובה, ותנו לזה להיות פקטור חשוב, מי יהיו המורה, היועצת והמנהלת, מהי רוח בית הספר ביחס לילדי החינוך המיוחד שמשולבים בו. כל זה חשוב מאוד למה שתכלול השנה הזו עבורו ועבורכם. בהצלחה, ואשמח אם תשתפו במסקנות.
דיטה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדיטה תודה רבה
שאול עבדו03/05/2016דיטה תודה רבה על התשובה המהירה אני ואשתי חלוקים היא חושבת על כיתת תקשורת מפני שסל הטיפולים מאד רכב והחשש מכיתת ליקוי למידה מילדים אם הפרעות התנהגות קשות ואלימות ואני חושב על כיתת ליקוי למידה מבחינת שהוא יוכל יותר לתקשר חברתית ולמידה מילדים רגלים כי הוא מאד אוהב לחקות וללמוד דברים חדשים כי הוא מאד צמה לחברים ומבקש תמיד לשחק איתם .שבקשנו בוועדה לדעת באיזה בית ספר או מה ההרכב התלמידים הם לא מוכנים להגיד ולשתף אותנו כי לפי תשובתם זה חסוי ורב לנו הנסתר על הגלוי האם אפשר להתעקש ולבקש מהם שיגידו לנו ? ומה את אומרת שוב על ההתלבטות שלנו ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהרבה ערים
אמא23/05/2016ילדי כיתת התקשורת משולבים הרבה עם ילדי הכיתה הרגילה.
אנחנו ירושלמים וכאן יש הרבה שילוב.
למעשה היום הבן שלי לומד בעיקר בכיתה הרגילה.
יש לו גם חברים שם.
החיסרון: מאוד רחוק מהבית ואין לחברים איך להגיע אלינו...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם רומנטיים?