למה התזונה שלנו לא בריאה בחופשות?

ישראלים אוכלים הרבה פחות בריא בחופשה. לפי סקר חדש, 40% מהישראלים חושבים שהאוכל הוא המרכיב החשוב בחופשה ו-33.2% טוענים שהאוכל במלון טעים יותר מבבית. אז איך לא זוללים בחדר האוכל במלון?
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 22/01/2008 |
צפיות: 4,359
יוצאים לנופש? סופ"ש בבית מלון? מי מכם לא מפנטז על ארוחת הבוקר העשירה המוגשת ברוב מלונות ארצנו?

גם אחרי לילה מתיש ועמוס אתם ממהרים בעיניים חצי עצומות לחדר האוכל, שלא לפספס חס וחלילה את ארוחת הבוקר, הצהריים, או הערב למרות שאתם לא ממש רעבים.

סקר שערכה רשת המלונות "פתאל", המשיקה תוכנית מזון בריא, מוצא כי האוכל היא המרכיב החשוב ביותר לישראלים בחופשה (40% מהנשאלים).

רוב הישראלים (33.2%) חושבים שהאוכל במלון טעים יותר מאשר בבית ו-50% מהם מודים כי הם אוכלים יותר באופן משמעותי בחופשה.

למידע בריאותי נוסף היכנסו לפורומים:
פורום תזונה ודיאטה
פורום תזונת ספורט
פורום בישול בריאות
פורום תזונה, הרזיה טבעית
פורום תזונה קלינית

41.9% מהנשאלים ציינו כי הם אוכלים הרבה פחות בריא במהלך החופשה, ו-53% אמרו שהם רואים חשיבות רבה באפשרות לאכול יותר מנות דלות קלוריות במהלך החופשה.

לאור נתונים אלו, החליטה רשת מלונות פתאל לשפר את נושא המזון במלונות העממיים, בעזרת הדיאטנית הקלינית, נאוה רונזפלד.

לדברי רוזנפלד: "אוכל מהווה אחת מהנאות החיים הבסיסיות, ולכן רבים מרשים לעצמם בחופשה לאכול הכול ויותר, שלא לומר יותר מדי. לא פעם הדבר מלווה בנקיפות מצפון כבר בהזמנת החופשה, במהלכה ואחריה.

אם אתם יוצאים לחופשה ומפחדים להתפתות ולא להתעלם נוכח המבחר העצום והריחות הנעימים, אמצו מספר חוקים בסיסיים בנוגע לאכילה בבית המלון.

לכתבות נוספות בנושא תזונה ודיאטה:
השמנת יתר אצל ילדים - ההורים אשמים!
תזונה נכונה, למניעת הזדקנות העור
הורים זהירות, דגני בוקר לילדים
דיאטה לא שוברים, אפילו במסיבה
מה אתם אוכלים שם בחוץ?

החופש לרזות - 10 טיפים לתזונה נכונה בחופשה. רחל גרנות, מנהלת סדנאות לירידה במשקל בבית החולים "הרצליה מדיקל סנטר", מציגה 10 דרכים לשמירה על המשקל:

1. בחדר אוכל, בדקו קודם את המבחר - ללא צלחת, ורק אחר כך החליטו מה תרצו לאכול.

2. החליטו מראש כמה פעמים תקומו למזנון.

3. נצלו את שפע הירקות שהמזנון מציע, לא יזיק להעשיר את הארוחה בויטמינים ובסיבים תזונתיים.

4. קחו דוגמה משכניכם לשולחן, חבל שדווקא השולחן שלנו יראה כמו אחרי סופת טורנדו.

5. השתדלו לא להגיע לארוחה רעבים מדי, רעב גורם לנו לאבד שליטה ולאכול יותר ממה שתכננו.

6. היזהרו מהרטבים, הם מוסיפים המון קלוריות.

7. העדיפו מים - כדי להימנע ממיצי פירות, הם מכילים המון קלוריות (כ-150 לכוס), ורובם ממותקים, כך שאינם בריאים כלל.

8. גלידה היא קינוח אולטימטיבי – גם מתאים לימי הקיץ החמים, וגם מכיל מעט קלוריות יחסית לקינוח (90 קלוריות לכדור).

9. את המיני בר במלון רצוי לא לפתוח, חבל על הכסף ועל הקלוריות המיותרות, שיכנסו לגופכם.

10. השתדלו לעשות פעילות גופנית - לשחות בבריכה, לעשות ספורט ימי, או ללכת לטיולים על שפת הים.

אולי אחרי הטיפים האלו, במקום לטפח בטן, לפני שאתם מעמיסים על הצלחת מכל טוב חישבו אם אתם באמת כל כך רעבים, האם תאכלו את מה ששמתם על הצלחת ולא על העובדה המצערת למשל, שיש רק חמש סוגי עוגות...

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

יועצים בתחום

  • ד"ר אחיה אמיר
    ד"ר אחיה אמיר
    מומחה לגסטרו-ילדים מחלות כבד, תזונת ילדים ורפואת ילדים. תחומי טיפול: כאבי בטן כרוניים, עצירות כרונית, קרוהן, קוליטיס, צליאק, הליקובקטר פילור, מחלות רפלוקס ועוד. ... קרא עוד
  • ד"ר מרים מייזל
    ד"ר מרים מייזל
    אורחות חיים, רפואת משפחה ד"ר מייזל היא מומחית ברפואת משפחה ובעלת רישיון לעסוק בהיפנוזה רפואית. דוגלת בתזונה בריאה. בשנת 2018, חיברה ד"ר מייזל פרק בספר לימוד לרופאים. פרק זה עוסק במחקרים שמביעים... קרא עוד

אולי יעניין אותך גם

ניתוחים בריאטריים: טיפול אפקטיבי בהשמנת יתר
ד"ר אסנת רזיאל
| 15/08/2019 |
צפיות: 362
במדינת ישראל חיים מעל 200,000 שסובלים מהשמנת יתר חולנית וחשופים לעלייה בשכיחות הופעת מחלות נילוות להשמנה שעלולות לסכן את בריאותם. כיצד מסייעים ניתוחים בריאטריים בהליך הורדת המשקל ושמירתו לאורך טווח? מהי השיטה הלפרוסקופית? ומהם שיעורי ההצלחה של ניתוחים אלו?
קרא עוד
יוגה: לגוף, לנשמה ולמניעת השמנה
ד"ר אסנת רזיאל
| 01/08/2019 |
צפיות: 863
יוגה היא שיטת אימון שפועלת על המישור הפיזי וכן המישור הנפשי של האדם. אדם שמחובר לכל מישוריו ומודע למצב גופו, ירצה להיטיב איתו וישתדל להימנע מהכנסת מזון שעלול לגרום נזק למערכותיו
קרא עוד
כיצד להתמודד עם השמנת יתר?
ד"ר אסנת רזיאל
| 13/06/2019 |
צפיות: 1,038
מחקר חדש מראה כי קיים צורך להבנה מעמיקה של נושא ההשמנה על כל רבדיו, וכמו כן, יש לשפר את ההכשרה אודות הגרעין הפיזיולוגי של תופעה זו ולשנות את צורת ההתנהלות עם המטופלים הסובלים מהשמנה
קרא עוד
כיצד שיאצו מסייע לירידה במשקל?
ד"ר אסנת רזיאל
| 15/05/2019 |
צפיות: 779
שיאצו הוא שילוב בין יוגה לעיסוי. הטכניקה המצליחה מבוססת על הישענות הגורמת ללחץ טבעי, תמיכה ושחרור לחצים מחלקי הגוף השונים באמצעות האגודלים, הברכיים, האצבעות וכפות הידיים. אלו צרכים בסיסיים של האדם מסופקים באמצעות השיאצו? וכיצד מסייעים טיפולי השיאצו להליך ההרזיה?
קרא עוד
מדוע התנזרות לא טובה להרזייה שלכם?
טליה לביא
| 23/04/2019 |
צפיות: 1,825
רבים חושבים שהדרך לרזות מחייבת הימנעות ממאכלים מתוקים ומסוכר, מלחם או מפחמימות, או כל הימנעות שנתפסת ככזו שתביא לשינוי דרמטי בהרגלים, וכתוצאה מכך – בגוף. אולי זה אפקטיבי לטווח הקצר. אך לאורך זמן, כל הליך קיצוני לא יחזיק מעמד. הגוף שלנו, ויותר מכך הנפש שלנו, מחפשים איזון. אז מהי הדרך המדויקת והנכונה להרזייה? איזה מעגל פנימי חייב להישבר? ומדוע התת-מודע הוא המפתח לכל זה?
קרא עוד
קשיבות: הסוף לאכילה רגשית
ד"ר אסנת רזיאל
| 02/04/2019 |
צפיות: 1,233
האם קיימים מאכלים מהם אתם נמנעים? האם אתם מנשנשים ללא תחושת רעב? רבים עונים לשאלות אלו בחיוב כי איבדו את הדרך להקשיב לצרכי הגוף והנפש. שיטת הקשיבות מראה לנו את הדרך להקשיב לממד הפיזי והרגשי גם יחד, ומביאה לתחושת סיפוק ושובע, תוך התבססות על חמשת החושים, במטרה להגיע להנאה צרופה
קרא עוד
דיאטה נורדית: להורדה במשקל ולשמירה על הבריאות
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 20/03/2019 |
צפיות: 630
דיאטה נורדית אינה מתאימה רק לוויקינגים, היא מסייעת להוריד במשקל בצורה מסודרת ומאוזנת וכן היא מחזקת את בריאות הלב וכלי הדם
קרא עוד
כיצד לטפל בהשמנת יתר באמצעות מדיטציה?
ד"ר אסנת רזיאל
| 17/03/2019 |
צפיות: 698
העולם המודרני והקצב המהיר הקיים בו לא עושים חסד עם אורח החיים שלנו, והופכים את הטיפול בגופנו ללקוי. ברחבי העולם, ההשמנה הפכה כבר מזמן למגיפה של ממש, ואף אחד לא עוצר לשנייה לסדר את התפריט היומי שלו, וכן, גם לנשום. אבל ממש לנשום. האם מדיטציה עשויה להיות הפתרון להשמנת יתר?
קרא עוד
הקשר בין השמנה להפרעות קשב וריכוז
ד"ר אסנת רזיאל
| 14/03/2019 |
צפיות: 583
לא מעט אנשים עם הפרעות קשב וריכוז סובלים גם מעודף משקל, אך בעזרת כמה כללים אפשר להפוך את החיסרון שבהפרעה ליתרון להצלחה בשמירה על משקל תקין
קרא עוד
פחמימות: לא מורכב כמו שחשבתם
ד"ר אסנת רזיאל
| 07/03/2019 |
צפיות: 857
בעולם שבו הרזון חשוב יותר מכל דבר, תפסה הפחמימה את תפקיד ה'ילד הרע', זה שאף אחד לא מעוניין להתעסק איתו. כולם רודפים אחר מודל הגוף החיצוני המושלם, אך לא באמת מבינים את מה שמתחולל בתוכו. תפקידה החשוב של הפחמימה בשרשרת המזון נשכח, ואנחנו כאן להזכיר לכם אותו. וכן, גם לנפץ לכם כמה מיתוסים בדרך
קרא עוד