למה התזונה שלנו לא בריאה בחופשות?

ישראלים אוכלים הרבה פחות בריא בחופשה. לפי סקר חדש, 40% מהישראלים חושבים שהאוכל הוא המרכיב החשוב בחופשה ו-33.2% טוענים שהאוכל במלון טעים יותר מבבית. אז איך לא זוללים בחדר האוכל במלון?
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 22/01/2008 |
צפיות: 4,454
יוצאים לנופש? סופ"ש בבית מלון? מי מכם לא מפנטז על ארוחת הבוקר העשירה המוגשת ברוב מלונות ארצנו?

גם אחרי לילה מתיש ועמוס אתם ממהרים בעיניים חצי עצומות לחדר האוכל, שלא לפספס חס וחלילה את ארוחת הבוקר, הצהריים, או הערב למרות שאתם לא ממש רעבים.

סקר שערכה רשת המלונות "פתאל", המשיקה תוכנית מזון בריא, מוצא כי האוכל היא המרכיב החשוב ביותר לישראלים בחופשה (40% מהנשאלים).

רוב הישראלים (33.2%) חושבים שהאוכל במלון טעים יותר מאשר בבית ו-50% מהם מודים כי הם אוכלים יותר באופן משמעותי בחופשה.

למידע בריאותי נוסף היכנסו לפורומים:
פורום תזונה ודיאטה
פורום תזונת ספורט
פורום בישול בריאות
פורום תזונה, הרזיה טבעית
פורום תזונה קלינית

41.9% מהנשאלים ציינו כי הם אוכלים הרבה פחות בריא במהלך החופשה, ו-53% אמרו שהם רואים חשיבות רבה באפשרות לאכול יותר מנות דלות קלוריות במהלך החופשה.

לאור נתונים אלו, החליטה רשת מלונות פתאל לשפר את נושא המזון במלונות העממיים, בעזרת הדיאטנית הקלינית, נאוה רונזפלד.

לדברי רוזנפלד: "אוכל מהווה אחת מהנאות החיים הבסיסיות, ולכן רבים מרשים לעצמם בחופשה לאכול הכול ויותר, שלא לומר יותר מדי. לא פעם הדבר מלווה בנקיפות מצפון כבר בהזמנת החופשה, במהלכה ואחריה.

אם אתם יוצאים לחופשה ומפחדים להתפתות ולא להתעלם נוכח המבחר העצום והריחות הנעימים, אמצו מספר חוקים בסיסיים בנוגע לאכילה בבית המלון.

לכתבות נוספות בנושא תזונה ודיאטה:
השמנת יתר אצל ילדים - ההורים אשמים!
תזונה נכונה, למניעת הזדקנות העור
הורים זהירות, דגני בוקר לילדים
דיאטה לא שוברים, אפילו במסיבה
מה אתם אוכלים שם בחוץ?

החופש לרזות - 10 טיפים לתזונה נכונה בחופשה. רחל גרנות, מנהלת סדנאות לירידה במשקל בבית החולים "הרצליה מדיקל סנטר", מציגה 10 דרכים לשמירה על המשקל:

1. בחדר אוכל, בדקו קודם את המבחר - ללא צלחת, ורק אחר כך החליטו מה תרצו לאכול.

2. החליטו מראש כמה פעמים תקומו למזנון.

3. נצלו את שפע הירקות שהמזנון מציע, לא יזיק להעשיר את הארוחה בויטמינים ובסיבים תזונתיים.

4. קחו דוגמה משכניכם לשולחן, חבל שדווקא השולחן שלנו יראה כמו אחרי סופת טורנדו.

5. השתדלו לא להגיע לארוחה רעבים מדי, רעב גורם לנו לאבד שליטה ולאכול יותר ממה שתכננו.

6. היזהרו מהרטבים, הם מוסיפים המון קלוריות.

7. העדיפו מים - כדי להימנע ממיצי פירות, הם מכילים המון קלוריות (כ-150 לכוס), ורובם ממותקים, כך שאינם בריאים כלל.

8. גלידה היא קינוח אולטימטיבי – גם מתאים לימי הקיץ החמים, וגם מכיל מעט קלוריות יחסית לקינוח (90 קלוריות לכדור).

9. את המיני בר במלון רצוי לא לפתוח, חבל על הכסף ועל הקלוריות המיותרות, שיכנסו לגופכם.

10. השתדלו לעשות פעילות גופנית - לשחות בבריכה, לעשות ספורט ימי, או ללכת לטיולים על שפת הים.

אולי אחרי הטיפים האלו, במקום לטפח בטן, לפני שאתם מעמיסים על הצלחת מכל טוב חישבו אם אתם באמת כל כך רעבים, האם תאכלו את מה ששמתם על הצלחת ולא על העובדה המצערת למשל, שיש רק חמש סוגי עוגות...

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

יועצים בתחום

  • ד"ר מרים מייזל
    ד"ר מרים מייזל
    אורחות חיים, רפואת משפחה ד"ר מייזל היא מומחית ברפואת משפחה ובעלת רישיון לעסוק בהיפנוזה רפואית. דוגלת בתזונה בריאה. בשנת 2018, חיברה ד"ר מייזל פרק בספר לימוד לרופאים. פרק זה עוסק במחקרים שמביעים... קרא עוד
  • ד"ר אחיה אמיר
    ד"ר אחיה אמיר
    מומחה לגסטרו-ילדים מחלות כבד, תזונת ילדים ורפואת ילדים. תחומי טיפול: כאבי בטן כרוניים, עצירות כרונית, קרוהן, קוליטיס, צליאק, הליקובקטר פילור, מחלות רפלוקס ועוד. ... קרא עוד