איך לעבור את החופש הגדול בשלום

החופש הגדול הגיע ואיתו סכנות לילדינו, מתאונות ועד השמנה. אז במהלך החופש הגדול דאגו שלא ישרפו בשמש, לא ירכבו על אופניים ללא קסדה, וכן יעשו פעילות גופנית. רוצים לדעת עוד? בבקשה
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 25/06/2008 |
צפיות: 6,243
בחודשי הקיץ, עם סיום שנת הלימודים ותחילתו של החופש הגדול, קיימת עליה חדה בפגיעות בקרב ילדים ובני נוער, בעיקר מטביעות, נפילות מגובה, מאופניים וקורקינט.

כמו כן, בחודשי החופש הגדול ילדים רבים מעלים במשקל. עבורכם ועבור ילדיכם, מומחי מרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת הכללית יוצאים בהמלצות כיצד לעבור את החופש הגדול בשלום, בזהירות, וללא תוספת במשקל.

ד"ר יחזקאל ויסמן, מנהל היחידה לרפואה דחופה במרכז שניידר, מציין כי חשוב להקפיד על הגנה מפני השמש, לשמור על כללי בטיחות בפעילויות המאפיינות את החופש הגדול, ולנקוט באמצעי זהירות על מנת למנוע את האפשרות לפגיעה.

חשיפה לשמש. בכל יציאה לים, לבריכה, או לטיול בטבע, יש להקפיד על חבישת כובע למניעת מכת שמש ולהשתמש באמצעי הגנה על העור, כמו קרם הגנה ושרוולים ארוכים.

רצוי מאד שלא להיחשף לשמש בין 10:00 בבוקר ל-17:00 בערב, מכיוון שבשעות אלה עוצמת הקרינה היא מרבית. יש להקפיד על שתיה מרובה של מים, מחשש להתייבשות.

למידע נוסף בנושא, היכנסו לפורומים:
פורום כושר גופני לילדים
פורום תזונה ודיאטה לילדים, השמנה בילדים
פורום סרטן העור, מלנומה, נקודות חן
פורום רפואת ילדים
פורום התפתחות הילד
פורום רפואת משפחה

רכיבה על אופניים וקורקינטים. בכל יציאה לרכיבה על אופניים, קורקינט ורולרבליידס, יש להקפיד לחבוש קסדה ומגני מרפקים וברכיים. הקסדה היא האמצעי היעיל ביותר למניעת פגיעות ראש.

סכנת טביעה. יש להקפיד על השגחה צמודה על ילדים עד גיל 5, כאשר מבלים בים ובבריכה, וכן להקפיד על שימוש במצופים גם בגילאים הגדולים יותר. חשוב מאד לשמור על קשר עין עם הילד.

יש לגדר בריכות שחיה בבתים פרטיים, בהם עשויים לשהות ילדים קטנים, על מנת למנוע מקרי טביעה. שחיה היא מיומנות חשובה לילדים, מומלץ להתחיל בלימודי השחיה החל מגיל 5.

נפילות מגובה. כדאי להרחיק מחלונות רהיטים כמו ספות, מיטות ושידות, ולא לאפשר לילדים לשחק על גגות ומרפסות, אלא בהשגחת מבוגר. כמו כן, מומלץ להתקין סורגים בחלונות בקומות גבוהות.

דפנה זיו בוסאני, דיאטנית קלינית ביחידה לתזונה ולדיאטה במרכז שניידר, מציינת כי בחופש הגדול ילדים ובני נוער רבים מבלים את זמנם מול הטלוויזיה והמחשב, ועלולים להשמין בשל אכילה מתוך שעמום ומיעוט פעילות גופנית.

על כן מומלץ לתכנן את החופשה מבחינת אוכל ופעילות: מומלץ להכין מערכת אכילה מסודרת יחד עם הילד ולתכנן את הארוחות השבועיות שלו על פי העדפותיו, תוך הגבלת מאכלים מסוימים כגון: צ'יפס, נקניקיות וחטיפים, וכן לעודד אכילה מרובה יותר של ירקות.

כבר בתחילת החופש חשוב לשוחח עם הילד ולקבוע כללים וגבולות לגבי אכילה ובטיחות בבית. מומלץ לקבוע שאכילה תהיה ליד שולחן בצורה מסודרת ולא ליד הטלוויזיה או המחשב.

לכתבות נוספות בנושא בטיחות ילדים:
חג הנפנופים. איך לעבור אותו בשלום?
תשמרו על העיניים שלכם בחג
נוסיף חזייה למדורה?
לשרוד את הפיקניק בשלום
עזרה ראשונה בחג העצמאות

להקפיד על פעילות גופנית. היות שבדרך כלל הזמן הפנוי עם הילדים הוא בערב, יש לקבוע תוכנית פעילות יומית שכוללת שחיה או הליכה רגלית או רכיבה על אופנים.

במידה ותהיה מסגרת קבועה, יהיה קל יותר לילד לבצע פעילות גופנית תוך בילוי זמן איכות עם ההורה. לבוגרים יותר אפשר להציע עבודה בחופשה, בתשלום או התנדבות, וכך מצמצמים את שעות השעמום בבית ואת האכילה מתוך שעמום.

להכין צידה לדרך. כשיוצאים אם הילדים לטיולים, ים וכו' לא להתפתות לעצור בדרך ולקנות מזון מוכן, להתארגן מראש עם פירות קרים, אם על ידי מצע של קרח או על ידי קרחומים (מיכלי פלסטיק לקירור) שישמרו את הפירות קרים וטעימים.

להכין שתיה שהיא חשובה שבעתיים בימים חמים. להכין כריכים רצוי מלחם מחיטה מלאה, עם תוספת של ירקות.
שתיה.

חשוב מאד לשתות, והשתיה המרווה ביותר והמומלצת ביותר היא מים. אל לנו לשכוח שבכל בקבוק שתיה של משקה קל אנו מקבלים תוספת קלורית של 200 קלוריות שזה ערכו הקלורי של כריך שיכול לשמש כארוחת ביניים.

משקאות ממותקים הם בעצם קלוריות ריקות אשר אינן תורמות לגוף נוטריאנטים חיוניים ולכן עדיף לוותר על שתיה מתוקה ולהתייחס אליה כאל ממתק.

נופש פעיל. אם בבריכה, בחוף הים או במלון, אפשר למצוא את הפעילות המתאימה להזיז את הגוף, ולא לשכב על כסא הנוח או על המחצלת. תרגישו קלים יותר אם תהיו פעילים יותר.

לאתר המרכז הרפואי שניידר

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר