תזונה נכונה בקיץ: כל הטיפים

תזונה נכונה בעונת הקיץ כוללת שתייה רבה, אכילת פירות וירקות, שתיית מיצי פירות ו... גלידות! בנוסף, בקיץ רבים נוסעים לחופשות בחו"ל וכדאי לזכור ששמירה על תזונה נכונה הכרחית גם בארצות הניכר.
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 29/06/2009 |
צפיות: 9,528
כאשר חושבים על הקיץ מההיבט התזונתי שלו, רובנו נזכרים בעיקר במאכלים ומזונות שאינם נחשבים ל"בריאים" במיוחד, כגון גלידות, ארטיקים, ממתקים, שתייה ממותקת ועוד. למרות שאנו לא ניזונים רק מממתקים בכל הקיץ, כדאי ומומלץ לדעת כיצד להצליח לעבור את הקיץ בשלום בכל הקשור לדיאטה, תזונה נכונה וכושר גופני. שיהיה לבריאות!

חשוב לשתות (לא רק מים)

כולנו יודעים שחשוב להרבות בשתייה בקיץ. לאוהבי המים אין כל בעיה, אך מה עושה מי שאינו אוהב לשתות מים? אפשר לנסות לשפר את טעם המים על ידי הוספת עלי נענע טריים ופלחי לימון, אפשר לשתות תה קר ללא סוכר (רצוי תה צמחים ללא קפאין) או מי סודה (אפשר בליווי תרכיז דיאט) ואפשר בהחלט לשתות גם משקאות דיאט (מומלץ משקה קל דיאט ולא נקטר דיאט ). ההמלצה הבריאה בקיץ היא להגיע לפחות ל-12 כוסות שתייה ביום.

למידע נוסף על תזונה נכונה, היכנסו לפורומים:
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום תזונה קלינית
פורום תזונת ספורט
פורום תזונה, הרזיה טבעית
פורום תזונה ודיאטה לילדים, השמנה בילדים

שתו מיצי פירות (רק לא יותר מדי)

מיצי פירות הם מקור מעולה לויטמינים ומינרלים (בטה-קרוטן, ויטמין C ואשלגן). על מנת לנצל את מירב היתרונות, כדאי לצרוך אותם מיד לאחר שהמיץ הוכן, מכיוון שכאשר משאירים אותם חשופים לחמצן הם מאבדים חלק נכבד מהוויטמין C. יתרון נוסף של מיצי הפירות הנו שהם משמרים את הפיטוכימיקלים, רכיבים צמחיים המונעים סוגים מסוימים של סרטן, הפרעות לב והפרעות מוחיות.

יש לזכור כי מיצי פירות מכילים כמות קלוריות ככמות הפירות שהשתמשנו, דהיינו כששותים מיץ פירות יש לחשב אותו כמספר מנות הפרי שנסחטו. החיסרון במיצי פירות הוא שבזמן הסחיטה הם מאבדים את הסיבים שהפירות מכילים. כמו כן, אנו מפסידים את אפקט השובע והסיפוק שבנגיסה ובלעיסת הפירות.

אכלו פירות (לא במקום שתייה)

פירות הקיץ הם עסיסיים ומאד מפתים. חשוב לצרוך אותם אך גם לא להגזים, שכן יש בהם כמות סוכר לא מבוטלת. גם פירות עשירים במים, כגון אבטיח או מלון, מכילים כמות גדולה של סוכר. לאדם הבריא מומלץ לאכול לפחות שלוש מנות פרי ביום.

לכל המעוניינים לרדת במשקל או לשמור עליו, מומלץ להקפיד שלא לעבור מכסה זו. לאנשים הסובלים מסוכרת או מרמות גבוהות של טריגליצרידים נקבעת מכסה יומית על ידי איש מקצוע.

להלן הגדרת 1 מנה של פירות הקיץ:

אבטיח: 1 כוס קוביות.
מלון: 1 כוס קוביות.
ענבים: 12 יחידות.
אפרסק: 1 יחידה.
משמש: 3 יחידות.
נקטרינה: 1 יחידה.
שזיף: 2 יחידות.

לתשומת ליבכם, לא פעם אנו לוקחים פרי כיוון שאנו חשים מיובשים ומחפשים משהו עסיסי ש"ירטיב את הגרון". זה סימן שאנו צמאים ושתייה תספק את הצורך. אל לנו לאכול במקום לשתות.

פלפל, גזר, עגבניות (ושאר ירקות)

בקיץ הירקות הטריים יכולים לרענן ולכן מומלץ להיעזר בירקות כחטיף, למשל מקלות גזר, עגבניות שרי, מלפפון, מקלות סלרי, פלפל ירוק או אדום, או לאכול אותם כסלט ירקות טרי ומרענן.

לקקו גלידות (כי בכל זאת, זה קיץ)

בשוק קיימים סוגים רבים של גלידות, שלגונים וקרטיבים דיאט (ללא שומן וללא סוכר) המיוצרים בטעמים רבים ומגוונים. מומלץ להעדיף תמיד את השלגון או הקרטיב על פני גלידה באריזה משפחתית, זאת כדי להצליח לעמוד בכמות המומלצת ולא להתפתות ליותר. להזכירכם, "גלידה קלה" אינה מכילה שומן אך מכילה סוכר ולכן לא מומלצת לשומרים על הדיאטה.

בצעו פעילות גופנית (והיזהרו מהתייבשות)

בימים החמים, אנשים העושים פעילות גופנית עלולים להתייבש אם הם לא שותים כמות מספקת של מים. התייבשות מתרחשת כאשר הגוף מאבד כמות גדולה של נוזלים ואחת הבעיות היא שתחושת הצמא אינה תמיד מונעת את ההתייבשות, היות ובדרך כלל היא מופיעה ו"מודיעה" על חוסר נוזלים כאשר הגוף כבר מתקרב לסכנה.

על מנת למנוע התייבשות בימי הקיץ החמים, מומלץ לעמוד בתנאים הבאים:

1. לבצע פעילות גופנית מוקדם בבוקר או מאוחר בערב.

למאמרים נוספים על תזונה נכונה:
יום החופה: תזונה נכונה וקלה עבור הכלה
תזונה נכונה ובריאה עם חמוציות
מותר נישנושים? תזונה נכונה במקום העבודה
תזונה נכונה מקלה על דלקת מפרקים שגרונית
על הקשר שבין תזונה ופעילות גופנית

2. כשעתיים לפני הפעילות כדאי לשתות שתיים-שלוש כוסות מים.

3. יש לקחת בקבוק מים ולשתות במהלך ביצוע הפעילות.

4. לאחר סיום הפעילות כדאי לשתות 2 כוסות מים (1/2 ליטר).

5. אם יש שמש, מומלץ למרוח קרם הגנה ולחבוש כובע היות והשמש בארץ חזקה מאוד.

6. כדאי ללבוש בגדים קלים ולא סינטטיים.

חופשות ונופש (כי גם בחו"ל שומרים על המשקל)

גם בחופשה אנו צריכים לזכור את מטרתנו - ירידה במשקל, או לפחות שמירה עליו. בכל בית מלון יש מבחר עצום של מאכלים ועלינו להפעיל שיקול דעת בבחירת המזונות שלנו. זו לא בושה לשאול ולהתעניין איזה אחוז שומן מכיל המזון, כיצד בושל וכדומה.

הקפידו לאכול מספר פעמים ביום ולא שתי ארוחות גדולות ומוגזמות, דאגו לארוחות ביניים (פירות, מעדני חלב דיאט, שלגונים דיאט) ונצלו את ביקורכם במקומות חדשים ולא שגרתיים עבורכם - צעדו ברגל ונצלו ים או בריכה אם יש בנמצא.

* המידע באדיבות חברת "דיאטה קלאב". לכניסה לאתר של דיאטה קלאב לחצו כאן.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

יועצים בתחום

  • ד"ר מרים מייזל
    ד"ר מרים מייזל
    אורחות חיים, רפואת משפחה ד"ר מייזל היא מומחית ברפואת משפחה ובעלת רישיון לעסוק בהיפנוזה רפואית. דוגלת בתזונה בריאה. בשנת 2018, חיברה ד"ר מייזל פרק בספר לימוד לרופאים. פרק זה עוסק במחקרים שמביעים... קרא עוד