עצות תזונה נכונה לעונת החורף

בחורף צריך להקפיד במיוחד על תזונה נכונה מאחר שבחורף בד"כ יושבים הרבה בבית, אוכלים הרבה ומבצעים פחות פעילות גופנית. להלן עצות תזונה נכונה שיתנו לכם להגיע אל הקיץ בשלום.
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 14/02/2010 |
צפיות: 5,145
עונת החורף מתאפיינת אצל רבים בדכדוך, רצון לאכול יותר (בעיקר פחמימות) ולבצע פחות פעילות גופנית. שעות האור המעטות במהלך היום גורמות לירידה בסרטונין, והצורך בתזונה הכוללת פחמימות וממתקים עולה. הקור בחוץ גורם לשהייה רבה יותר בתוך הבית, בשמיכות ומול הטלוויזיה הגורמים לנשנושים ואכילת יתר ולהוצאה אנרגטית פחותה מה שמוביל כמובן לעלייה במשקל. שירה נחושתן, דיאטנית קלינית במרכז הרפואי זיו, נותנת כללי תזונה נכונה לשמירה על המשקל בחורף:

פחמימות


בחורף, מומלץ לצרוך פחמימות מורכבות כמו: שיבולת שועל, אורז מלא, בורגול, פסטה, לחם מחיטה מלאה ועוד, שיעזרו למתן את התנודות ברמת הסוכר ויתרמו לתחושת שובע לטווח ארוך. פחות מומלץ לצרוך פחמימות פשוטות כמו: סוכר, דבש, ריבה, ממתקים וכו', הגורמות לעלייה מהירה ברמת הסוכר בדם אולם גם לירידה מהירה שמביאה שוב לרעב בתוך זמן קצר.

למידע נוסף בנושא תזונה נכונה ועוד, היכנסו לפורומים:
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה
פורום תזונה קלינית
פורום פוד קואצ'ינג, אימון להרזיה
פורום תמיכה בדיאטה

מרקים
כדאי להכין מרקים התורמים לתחושת שובע ו"מחממים" את הגוף בימות החורף הקרים. מומלץ להכין מרקים על בסיס ירקות, עוף וקטניות, רצוי להימנע משקדי מרק או קרוטונים העשירים בקלוריות.

ירקות
בחורף קיימת ירידה בתזונה הכוללת ירקות טריים וקרים, נחושתן ממליצה להכין תבשילי ירקות חמים.

שתיה
רבים נוטים לשתות פחות בחורף, נחושתן מסבירה כי חשוב מאוד להקפיד על שתיית מים לשמירת חילוף חומרים תקין ולמניעת אכילה כשאנו בעצם צמאים. בחורף אפשר לשתות מים חמים עם נענע, פלחי תפוז או לימון, תה צמחים או תה ירוק המחממים את הגוף ולשים לב לכמות הסוכר שמשתמשים להמתקה.

מאפים
דברי מאפה חמים כמו פיצות, בורקסים ומאפים מתוקים חביבים על רבים בחורף, יש לזכור כי מזונות אלה עתירי קלוריות ושומן רווי. לכן כדאי להעדיף טוסט מלחם מלא עם גבינות עד 5%, אבוקדו, טחינה או כל ממרח אחר.

למאמרים נוספים בנושא תזונה נכונה ועוד:
השמנת יתר בגיל הזהב: פעמיים כי רע
ניתוח הרזיה מעלה הסיכויים להריון תקין
מתכוני מרק לחורף חם ובריא
דיאטה: כך תערכי לאכול בעבודה
אכילת גזר יומיומית חיונית לבריאות

עצות לארוחת בוקר וערב
פיתרון מצוין ובריא לארוחת בוקר או ערב חמה ומרגיעה - דייסות שיבולת שועל, בורגול, קינואה, אורז מלא וכו' על בסיס מים וחלב בתוספת קינמון הנחשב בעל אפקט מחמם וממתן עלייה ברמות הסוכר בדם.

פירות יבשים
לאלה שמתחשק להם מתוק מומלץ לשלב שניים-שלושה פירות יבשים עם מעט אגוזים או שקדים שיעזרו למתן את העלייה ברמות הסוכר.

פעילות גופנית


פעילות גופנית משחררת אנדרופינים, שומרת על המטבוליזם של הגוף ועל מצב רוח טוב, לכן כדאי להמשיך ולעשות פעילות גופנית גם בחורף. מומלץ ללכת לחוגים, לחדר כושר, לצאת להליכה בימים יפים או לעשות ספורט בבית, קפיצה על חבל, קלטות ספורט, כפיפות בטן וכו'.

בישול בבית


החורף הינו הזדמנות מצוינת לבישול ביתי, מחמם ואיכותי יותר, עשיר בוויטמינים ובמינרלים. כדאי לזכור שאחריו מגיע הקיץ ומתחילים להשיל את הבגדים וחבל להישאר עם עודפים בבואנו ללבוש את הבגדים הקצרים ובגדי הים.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

יועצים בתחום

  • ד"ר מרים מייזל
    ד"ר מרים מייזל
    אורחות חיים, רפואת משפחה ד"ר מייזל היא מומחית ברפואת משפחה ובעלת רישיון לעסוק בהיפנוזה רפואית. דוגלת בתזונה בריאה. בשנת 2018, חיברה ד"ר מייזל פרק בספר לימוד לרופאים. פרק זה עוסק במחקרים שמביעים... קרא עוד
  • ד"ר אחיה אמיר
    ד"ר אחיה אמיר
    מומחה לגסטרו-ילדים מחלות כבד, תזונת ילדים ורפואת ילדים. תחומי טיפול: כאבי בטן כרוניים, עצירות כרונית, קרוהן, קוליטיס, צליאק, הליקובקטר פילור, מחלות רפלוקס ועוד. ... קרא עוד