מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תרגילי נשימה וגוףמנחם05/04/2012
שלום רב,
אפשר להמליץ על נשימות יוגיות ואסאנות שכדאי להתחיל איתם את הבוקר
בכדי להעלות את רמת האנרגיה?
ובנוסף - נשימות ותרגילים לזמן שלפני בשינה כדי להבטיח שינה טובה?
תודה רבה וחג שמח,
מנחם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרגילי נשימה וגוף - תגובה
תמי ליאור-אהרוני05/04/2012שלום מנחם.
אתן כמה תרגילים,אך חשוב לי לדעת אם יש לך שיעור קבוע אליו אתה הולך.בעיניי משמעותי מאוד לתרגל לפחות פעם בשבוע אצל מורה שמכיר אותך, מתבונן בך ויכול לדייק אותך.תרגילי הנשימה והאסנות מחייבות למידה מעמיקה כדי שלא תהיה פגיעה בגופך ובנפשך.עדיף לשאול את המורה במקרה כזה ולבקש ממנו תרגול-בהתאם לגופך, ליכולות שלך ולצרכים שלך
התרגול שאני נותנת כאן הוא אך ורק! אם אתה כבר מתרגל ומכיר את התרגילים והתנוחות.
הייתי מחלקת תרגול ערב ובוקר לשניים:
בוקר תרגול ברהמנה-מעורר:
פראנימה- קפלבהטי,אודיאנות:מעורר,מחזק, מנקה ומבהיר מחשבה.
ברכות שמש-אפשר להתחיל לאט ולחמם את הגוף בהתאם לקצב שלך בבוקר.
תנחות עמידה:לוחמים,טריקונאסנה,שיווי משקל.
הפוכות-ושוב אשמח לדעת מה אתה מתרגל.
מתיחות,שחרורים
מדיטציה או הרפיה.
מבחינת זמן:תתחום לך זמן שאתה יודע שאתה יכול לעמוד בו.גם 10 ד' כל יום זה יוגה.
כמובן להתחיל לפני האוכל,(כדאי לשתות כמובן מיים לפני)
ערב:לנגנה-תרגול מרגיע.בעיקר נשימות מרגיעות:
לספור אורך שאיפה ולהאריך את הנשיפה.למשל 4 שאיפה 8 נשיפה או 3 -6.
חשוב לחוש נינוח ורפוי במהלך הנשימה -ללא מאמץ.
אפשר לכפוף לפנים ולהמשיך את הנשימה האיטית בעיניים עצומות בכוונת הרגעה ומנוחה.
במיטה:לנשום לכל איבר ולהרפות בנשיפה, כך לעבור על כל הגוף עד ההרדמות המתוקה..
אשמח לשמוע תגובה לשאלתי אודות מורה,
תהנה וחג שמח
תמי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיוגה לבוקר ולערב
מנחם05/04/2012רוב תודות לך!
אסיר תודה על התשובה המפורטת. איישם את המלצותייך.
אני מתרגל יוגה כחמש שנים - לצערי בהפסקות. לא מצאתי עדיין כנראה
משהו שמתאים לי מכל הבחינות.(ואולי צריך להודות שאין כזה...)
אני מרגיש שהכי נכון לי תירגול פרטני (ועשיתי גם זאת ) אלא שכלכלית זה בלתי
אפשרי לאורך זמן.
בכל אופן תירגולי האסאנות והנשימות מוכרים לי.
שוב תודה (גם על הרצינות והדאגה - אגב אפשר להזיק גם לנפש?)
חג שמח,
מנחם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיוגה לבוקר ולערב - תגובה
תמי ליאור-אהרוני06/04/2012הי מנחם,
במבנה נפשי מסויים, אני חושבת שכן.
אם אתה מעוניין תכתוב לי איפה אתה גר ואנסה למצוא לך מורה מתאים,
חג שמח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)


.jpg)
