יוגה וטבעונות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • יוגה וטבעונות
    ליהי
    12/06/2013

    רציתי לדעת מה היחס של יוגה לטבעונות? מאחר ועד כמה שידוע לי היוגה מדברת על המנעות ממזונות מסוימים אך לאו דווקא מכל מה שהטבעונים נמנעים. ביוגה מומלץ לאכול מוצרי חלב מסוימים, בעוד שהטבעונות נמנעת ממזונות אלו. היוגיסטים דווקא נמענים משום בצל ופטריות, מזונות שדווקא הטבעונים ממליצים עליהם.
    מעניין אותי במיוחד לדעת את היחס של היוגיסטים למוצרי חלב, שהיום יש נטייה מאוד חזקה לשלול אותם מטעמי בריאות, ומדוע דווקא לשלול בצל ושום שידועים בסגולותיהם הבריאותיות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יוגה וטבעונות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מצטרפת לשאלה!

    מור
    11/07/2013

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יוגה וטבעונות - תגובה

    תמי ליאור-אהרוני
    11/07/2013

    הי ענת.אין לי ידע ע רב בנושא תזונה,מעבר לניסיוני האישי ולמה שאני מכניסה לגופי.ממה שאני יודעת באירוודה מחממים את החלב ומוסיפים לו תבלינים

    מחממים על מנת למנוע את ה"קירור"של הגוף.מי שרוצה לתקן אותי מוזמן!מ
    דעתי האישיית בנושא תזונה ויוגה היא שיוגה מלמדת אותנו להקשיב לגופינו.היא מעדנת את ההקשבה פנימה ומחדדת ומדייקת את התחושות העולות.לכן גם תזונה היא מאוד אישית.תזונה מרפא בעיניי היא תזונה שמחזקת אותנו,ממלאה אותנו באנרגיה ופראנה ומוסיפה חיות ושמחה לחיינו.לכן כל תזונה שמתאימה לך טובה.מבחינת סוגי תזוני וגישות שונות.יש לזכור את הקונטקסט שהיוגים חיו בו בעבר:חיים בטבע,לעיתים בקור או בחום עז יכול להיות שלחלב הייתה מטרה ספציפית ב. .מאו.תם תנאים.מעניין לחקור.אשמח לתגובות ממביני עיניין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה למיטב הבנתי

    נטע
    06/08/2013

    החלב שהיוגים ממליצים עליו הוא אינו כלל החלב התעשייתי המוכר לנו היום. מדובר בחלב ש"נותנות" פרות שגדלות באופן חופשי ולא כחלק מתעשייה ושקודם כל העגל יונק ורק אחר כך מה שאמור להשאר לפרה, זה מה שאנחנו אמורים להשתמש בו, על פי היוגה.
    אני כותבת על קצה המזלג כי כטבעונית אני באמת לא מבינה אם העגל יונק איך יישאר לפרה חלב "בשבילנו" אלא אם כן מדובר בפרה שעברה השבחה גנטית והיא מייצרת כמויות מטורפות של חלב שלא באופן טבעי ואז זה לא שונה בהרבה מהפרות בתעשייה. בכל אופן היוגה לא דוגלת בהתעללות ובהרג מיותר של בעלי חיים.

    לגבי בצל, שום ופטריות, היוגים לא שוללים את העובדה שהם בריאים לגוף אבל היוגה מתייחסת להשפעה המנטלית/רוחנית של המזונות על הגוף ולאו דווקא להשפעה הפיזית שלהם על הגוף. היוגים טוענים שבצל, שום ופטריות גורמים להכרה להיות סוערת, לחוסר שקט מנטלי ומכיוון שמדיטציה היא התרגול החשוב ביותר ביוגה ואף אחד לא רוצה חוסר שקט במדיטציה, מומלץ להמנע ממזונות אלו, על פי היוגה.

    בכל אופן אפשר בהחלט לתרגל יוגה ולהיות טבעונים. ההמלצות התזונתיות הוטבעו בזמנים אחרים כשלא היה את השפע שיש היום, כשגם החלב שהיה אז הוא לא החלב התעשייתי של היום.
    היום, כאשר יש הרבה שפע בתזונה צמחית אין צורך לדעתי לקחת מאחרים (קרי: פרות או כל בעל חיים אחר) ואפשר להנות מבריאות פיזית ומנטלית גם בתזונה צמחית בלבד כאמור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה למיטב הבנתי - תגובה

    תמי ליאור-אהרוני
    07/08/2013

    יפה.תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חלב פרה בהכרח התעללות?

    ליהי
    08/08/2013

    בעיקרון, הרבה ספרים ביוגה מחשיבים את מוצרי החלב כ"סטווי" כלומר טהורים, ולא עושים את ההבחנה בין החלב של היום לזה של פעם. גם במרכזים שונים בהודו ונפאל מגישים עדיין מוצרי חלב כחלק מהריטריט.
    מעבר לכך, אם את טוענת שפרה צריכה לעבור השבחה גנטית בשביל להעניק חלב גם לאדם, הריי שברור שאז הם לא עסקו בהשבחות גנטיות, ועדיין השתמשו בחלב של הפרה ולא ראו בכך פסול.
    מה שמעניין אותי הוא שלמרות שכל העוסקים ביוגה הם צמחוניים מטעמי מוסר, הם לא מוצאים פסול מוסרי באכילת מוצרי חלב. אני בטוחה שבמידה והם יבינו שמתעללים בחיות כדיי לצרוך את החלב הם היו מתנגדים, אבל מזה נובע שלא כל צריכה של חלב פוגעת פרות. האם אין משק של פרות, למשל משק אורגני, שכמו שיש בו ביצי חופש, שלא מתעללים בתרנגולות, כך לא מתעללים בפרות עצמן?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אין תעשייה בלי התעללות

    נטע
    10/08/2013

    גם במשקי החלב האורגני מכניסים את הפרות להריון בכוח, דרך הזרעה מלאכותית וסליחה על התיאור, דחיפת היד לרקטום של הפרה כדי לעבר אותה. באופן טבעי פרה אמורה להיכנס להריון מהזכר אבל בתעשייה אין זכרים כי שוחטים אותם כבר בזמן שהם עגלים, שחלילה לא ישתו את החלב "שלנו". זה קורה גם במשק האורגני.

    ואין דבר כזה "ביצי חופש". ההבדל בין ביצי סוללה ל"ביצי חופש" הוא שב"ביצי חופש" בתעשייה הכלובים הם מעט יותר גדולים. התרנגולות חיות בצפיפות, רק עם עוד איזה 2 ס"מ נוספים. ממש נהדר.
    וגם ב"ביצי חופש" הזכרים מושלכים לפח או נגרסים במכונות כי אין בהם תועלת כלכלית והנקבות עוברות קיטום של המקור.

    מצער לומר זאת אבל אי אפשר לייצר כמויות "מזון" תעשייתיות בלי להתעלל בבעלי חיים. מי שחושב ככה משלה את עצמו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום