מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- אזוספרמיה- אשמח למענהשלי20/07/2011
בו זוגי עבר מספר בדיקות זרע בהן לא נמצא זרע כלל. לאחר המלצה הוא עבר ניתוח מיקרו טסה שגם בו לא נמצא זרע. האם יש פיתרון נוסף? האם שיטת ברטוב יכולה להביא לפתרון במצב כזה? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אזוספרמיה- אשמח למענה - תגובה
ד''ר שי שפי20/07/2011הכלל הוא שבמקרה שלא נמצא זרע ב-microTESE, זהו סוף פסוק מבחינת ניסיונות להפקת זרע כירורגית.
עם זאת, בחלק מהמקרים שראיתי לא בוצע באמת microTESE, ובנוסף, יש יוצאים מן הכלל.
כל ניסיון להפקת זרע כירורגית אמור להתבצע רק לאחר שלא נמצא זרע בבדיקת זרע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאזוספרמיה- אשמח למענה - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב27/07/2011חיפוש תאי זרע בזירמה, במיוחד לאחר ימי נזירות מרובים, משקף את התוצרת של סדנאות יצור זרע שלא בהכרח מתגלות בהוצאת זרע ע"י כירורגיה של האשכים. ולכן לדעתי יש טעם לנסות לבצע חיפוש תאי זרע בזירמה במיקרוסקופ בהגדלה גדולה גם לאחר כשלון מציאת תאי זרע בכירורגיה של האשכים.
אך גם ההפך נכון: חוסר מציאת תאי זרע בזירמה לא בהכרח משקף כישלון במציאת זרע ע"י כירורגית אשכים, מאחר ובכירורגיה ניגשים למקור ייצירת הזרע ואילו בזירמה הזרע צריך לעבור מסלול ארוך עד ליציאתו החוצה ויכולים להיות עיכובים במעברים האלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאזוספרמיה- אשמח למענה - תגובה - תגובה
ד''ר שי שפי27/07/2011בהתאם לספרות, הפקה כירורגית של זרע כגון microTESE, מתבצעת לאחר כשלון במציאת זרע בזירמה, ולא להיפך. כלומר: אין לבצע ניתוח כזה, אלא אם כן לא נמצא זרע בבדיקת זרע במעבדה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקות זרע רגילות וטעויות באבחון
דן12/08/2011מניסיון אישי, לאחר מספר בדיקות זרע רגילות שלא נמצא בהם זרע, אובחנתי כאזוספרמי ואז הוחלט על TESE. לא נמצא כלום גם בTESE חוץ מכמה תאים לא מפותחים, אבל בבדיקה מקיפה שעשיתי במעבדה פרטית לאחר ה TESE נמצאו מספר תאים מתים. בעיניי זה גם תקווה אבל בעיקר טעות אבחנתית בתהליך קבלת ההחלטות וניצול לא נכון של טכנולוגיה מודרנית שלא נמצאת בבתי החולים וקופות החולים. בשורה תחתונה לא לרוץ לניתוח פולשני לפני שבדקתם את כל האפשרויות האחרות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקות זרע רגילות וטעויות באבחון - תגובה
ד''ר שי שפי12/08/20111. אצל גברים הסובלים מאזואוספרמיה לא-חסימתית, אין זה נדיר לאבחן אוסצילציה (תנודתיות) מעל לקו האפס. כלומר: לעתים ניתן למצוא גם אצלם תאי זרע בודדים. תאים אלה ימצאו גם במעבדה "טובה "רגילה", שבה מחפשים זרע בהתאם להנחיות הקפדניות של WHO (ארגון הבריאות העולמי).
2. במקרה הפרטי שלך, לא היה הבדל משמעותי בין תוצאות TESE לתוצאות "בדיקה מקיפה". לעומת זאת, סביר להניח שהבדל כזה כן היה נמצא, וכמובן לטובת הניתוח, לו היית עובר microTESE.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהMICRO TESE
דן12/08/2011אני לא מסכים, זה עדיין ניתוח כמו TESE גם אם הסיכויים שלו יותר טובים יש למיקרו טסה גם חסרונות כמו חתך רחב יותר. בכל אופן לדעתי השימוש בניתוח צריך להיות רק לאחר שרמת האבחון היא מעבר ל80% לפחות אחרת זה מיותר וגם מבחינה סטטיסטית זה רק מקטין את אחוזי ההצלחה של השיטה וייפגע בה בעתיד. אם היום טוענים ל-50% הצלחה זה בוודאי ירד עם השנים ככל שיבוצעו ניתוחים מיותרים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהMICRO TESE - תגובה
ד''ר שי שפי12/08/2011מקריאת תגובתך נראה כי אינך בקיא בפרטי הניתוח, כמו גם בממצאים הסטטיסטיים העומדים בבסיסו.
על אילו מחקרים אתה מתבסס בקביעתך לדיוק של 80% באבחנה? מהו החסרון של חתך נרחב במעטפת האשך? מהו ההבדל בחתך בעור בין microTESE ל-TESE? מהם ההבדלים בטכניקה בין שני הניתוחים?
ברפואה של ימינו אין מקום לאמירות כגון "לדעתי". הכל צריך להיות מבוסס על מחקרים, ובדיקה מדעית חוזרת ונשנית של הממצאים שהעלו. אין מקום (או צורך) "להמציא את הגלגל מחדש" ולנסות לקדם הליכים שיעילותם לא הוכחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי שלי-אשמח לעזרתך
שני28/10/2011היי שלי,
גם אנחנו באתה הסירה,אשמח לקבל ממך את המייל שלך בכדי שאוכל לדבר איתך,
תודה רבה,חסוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

