מצב הזרע לאחר תיקון וריקוצלה

מנהל הפורום

ד"ר אליעזר גירש
ד"ר אליעזר גירש
לקביעת תור אצל ד"ר אליעזר גירש ללא פרסום בפורום
 
  • מצב הזרע לאחר תיקון וריקוצלה
    דנה
    10/09/2011

    שלום,

    בעלי בן 29, עבר לפני 5 חודשים תיקון וריקוצלה בצנתור. לפני כשבוע עבר בדיקת זרע. הריכוז נשאר ללא שינוי- לפני הצנתור היו ערכים של 1-2 מליון, עכשיו יצא 1.7 מליון למ"ל. גם המורפולוגיה ללא שינוי של ממש- לפני כן יצא 10 בבדיקה אחת ו-7 בבדיקה אחרת, הפעם 8. אבל התנועתיות שהיתה בבדיקות קודמות פעם 26% ופעם 13%, הפעם יצאה 58% שזה כידוע כבר ממש בגדר הנורמה. השאלה היא, האם יש בכלל יש משמעות לשיפור הזה? עכשיו ה- Total motile count הוא 4 מליון לעומת לפני כן שהיה בערך 1 מליון, וזה עדיין נמוך מאוד. האם יש עוד סיכוי ששאר המדדים ישתפרו? הבדיקה בוצעה כ-4.5 חודשים לאחר הצנתור ונאמר לנו ששיפור צריך להופיע תוך 3-5 חודשים. האם בכל זאת מומלץ לעשות IVF כפי שהומלץ לנו לפני הצנתור? אני בת 28 והבירור שלי היה תקין, אנחנו מנסים להכנס להריון כשנתיים.
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מצב הזרע לאחר תיקון וריקוצלה - תגובה

    ד''ר שי שפי
    11/09/2011

    יש לבדוק שהצנתור הצליח, ולא מדובר בחזרה של וריקוצלה.
    "לפי הספר", מדדי הזרע כעת עדיין דורשים IVF, אך יש להתייעץ עם מומחה לפוריות האשה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו