בדיקת זרע

מנהל הפורום

ד"ר אליעזר גירש
ד"ר אליעזר גירש
לקביעת תור אצל ד"ר אליעזר גירש ללא פרסום בפורום
 
  • בדיקת זרע
    אור
    30/05/2012

    שלום רב,

    רצ"ב תוצאות של ב2 דיקת זרע אחת מלפני שנתיים ואחת מעכשיו :
    בסוגריים התוצאות מלפני שנתיים
    נפח - 2 מ"ל (3.5)
    צמיגות - תקינה
    (7.2 )PH - 7.6
    אגלוטינציה - אין
    ריכוז - 6^10*65 (6^10*120 )
    מס' זרעונים כללי - 6^10*130 (6^10*420)
    תנועה %-49 (50): טובה - 18 (15), בינונית - 21 (20), איטית -10(15)
    מורפולוגיה - 7% (15%)
    תאי דם לבנים - 6^10*3 (אין)

    קודם כל איך ייתכן כזאת הדרדרות אצל גבר צעיר(30) שלא מעשן ולא שותה ?
    מה זה אומר - הימצאות של תאי דם לבנים ? האם זה מחייב טיפול רפואי ?
    האם נתוני נמורפולוגיה לא תקינים ? מה חומרת המצב ?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת זרע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת זרע - תגובה

    פרופ` בנימין ברטוב
    04/07/2012

    אור שלום,
    לדעתי, אין הבדל מהותי הקשור לפוריות בהשוואה ל 2 הבדיקות שעשית.
    בשניהם הפרמטרים השונים של איכות תאי הזרע הם תקינים למעט המורפולוגיה שהיא מעט נמוכה (בתנאי שהמורפולוגיה בוצעה לפי שיטת WHO).
    נוכחות של תאי דם לבנים בזירמה מעלה את החשד לזיהום חיידקי.
    לאור הנתונים הללו, מומלץ שתבצע תרבית זירמה כדי לברר נוכחות אפשרית של זיהום חיידקי, ובאם התרבית שלילית, תוכל לשפר את פוטנציאל הפוריות של הזירמה על ידי השבחתו של הזרע על גבי מפל צפיפות לשם הזרעה תוך רחמית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו