מה זה אומר שהמורפולוגיה יצא 2%?

מנהל הפורום

ד"ר אליעזר גירש
ד"ר אליעזר גירש
לקביעת תור אצל ד"ר אליעזר גירש ללא פרסום בפורום
 
  • מה זה אומר שהמורפולוגיה יצא 2%?
    ד``ר אליעזר גירש
    02/10/2012

    שלום רב!
    אשתי ואני מנסים להכנס להריון במשך שנה ללא הצלחה. לפי הבדיקות שלה הפרופיל ההורמונלי שלה תקין.
    אשמח אם תוכל לעזור לנו לפענח את בדיקת הזרע הנ"ל, מה זה אומר שהמורפולוגיה יצא 2%?
    האם התוצאות תקינות?
    האם יש קשר לכך שנטלתי פרופסיה במשך שנים (הפסקתי לפני 3 חודשים)
    תודה!


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה בפיענוח בדיקת זרע - תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    02/10/2012

    שלום,
    תוצאות הבדיקת הזרע בסדר. מורפולוגיה של 2% מראה על איכות נמוכה של זרעונים, אך אם להתחשב באלה שנמצאים על הגבול (5%) אזי יש סיכוי להכנס להריון גם עם הנתונים הללו. על מנת לשפר איכות הזרעונים ממליץ לקחת תוסף תזונה Vitamale המיועד למטרה זאת.
    נושא ירידת איכות הזרע עדיין לא הוכח חד משמעית בשימוש בפרופסיה, אך קיימות עדויות שאכן היא עלולה לגרום לכך. כמובן שאם האדם שנוטל את התרופה לא סובל מספירה נמוכה אזי השימוש כנראה לא יגרום נזק. מדובר על מצב שבו הספירה היא גבולית , ובמצב כזה מוטב לנהוג במשנה זהירות.
    בכל מקרה אם ישנה ירידה בספירה היא זמנית והפיכה ,לאחר הפסקה בנטילת התרופה.
    אפשר תמיד להתיעץ עם מרכז לייעוץ תרופתי, יש מספר מרכזים כאלו בארץ כולל זה של פרופ' אורנוי בירושלים.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו