וריקוצלה פוגעת בזרע? בלבידו?

מנהל הפורום

ד"ר אליעזר גירש
ד"ר אליעזר גירש
לקביעת תור אצל ד"ר אליעזר גירש ללא פרסום בפורום
 
  • וריקוצלה פוגעת בזרע? בלבידו?
    אבי
    05/12/2013

    שלום רב.

    מצ"ב תוצאות בדיקת אולטרה סאונד ותוצאת בדיקת זרע. נמצא וירקוצלה ואני מניח גם שבבדיקת הזרע מספר התאים התקינים הוא לא תקין? כמה שאלות?

    1.האם ניתוח וריקוצלה יחזיר את המצב לקדמותו ולאחר ניתוח בדיקת הזרע תהיה תקינה? או שמא המצב בלתי הפיך?!
    אם לא מובטח שאחוז תקינות התאים יגדל אז באיזה סבירות? מה במקרה שלי?
    2.האם נדרש ניתוח במקרה הנ"ל?
    3.אני נוטל ציפרלקס- האם יכול להיות שגם השפיע? יש לי פגיעה בלבידו אולי זה בעצם מהוריקוצלה ולא מהציפרלקס?

    4.באיזה דרגה הוריקוצלה שלי? האם דחוף?

    יש לציין שאני חש כאבים באשך שמאל זה תקופה ארוכה(שנה שנתיים...) וכמות הזרע קטנה ודלילה מבעבר -גם יוצא באיטיות מהפין בשפיכה(אולי בגלל הציפרלקס אולי בגלל הוריקוצלה?)

    אשמח להתייחסות לכל הנקודות

    תודה מראש
    אבי


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • וריקוצלה פוגעת בזרע? בלבידו? - תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    07/12/2013

    שלום אבי
    חסרים כמה פרטים: גילך, מצב משפחתי, ילדים (יש או אין).
    לפי תוצאות בדיקת הזרע, רוב הנתונים תקינים חוץ ממבנה תאי הזרע. בהחלט זה יכול לנבוע ממצב הואריקוצלה, אך לא בהחרך.
    ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור תאי זרע. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
    ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך.
    אני ממליץ על שני דברים: 1) להיות במעקב אצל רופא אורולוג, לבצע בדיקות אשכים תקופתית כולל בדיקת זרע ולפי חומרת המצב להחליט לגבי ניתוח. 2) אפשרות נוספת זה לתת מנה או שתי מנות זרע במצב טוב ולשמור מנות אלה בבנק זרע (בית חולים או בנק זרע פרטי) כגיבוי לעתיד. במנות אלה יהיה אפשר להשתמש (במידה ומצבך מבחינת הפוריות ידרדר) גם לאחר מספר שנים.
    שיטות הטיפול הנפוצות בארץ הן צינטור, אמבוליזציה של ורידי אשך וטיפול בשיטת גת וגורן (סוג של אמבוליזציה). גם בשיטת אמבוליזציה יש שיטות שונות, כמו אמבוליזציה ע"י קפיצים (מתחתיים או מפלסתיק) ואמבוליזציה ע"י ג'ל המתקשה וסותם את הורידים.
    התיקון המיקרוכירורגי הוא האפשרות המודרנית והיעילה ביותר, כפי שמקובל במרכזי פוריות הגבר המובילים בעולם.
    בהצתחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגבי הפרטים, ועוד שאלה

    אבי
    08/12/2013

    שלום ד"ר
    תודה על המענה
    לשאלתך- אני בן 29 רווק ללא ילדים.

    אכן המענה שנתת רחב, אך 2 דברים :
    1.מה לגבי הכאב? אני אמור פשוט להמשיך לחיות איתו? זה כואב.
    2.ז"א שהסיכוי שלי להחלים לגמרי אחרי ניתוח ושזה לא יחזור שנית הוא שליש?

    ומה לגבי הלבידו? משפיע על חשק המיני?

    תודה מראש
    ערב טוב
    אבי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגבי הפרטים, ועוד שאלה - תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    10/12/2013

    שלום אבי,
    לגבי הכאבים יש להתיעץ עם אורולוג. ניתוח ואריקוצלה אמור להוריד את הכאב אם הכאב נובע מסיבה הזאת.
    לגבי הליבידו: אם ישנה פגיעה ברקמת האשך וייצור הורמון הזכרי, טסטוסטרון, יורד אז יתכן וליבידו יפגע. שוב, ממליץ להתיעץ עם רופא אורולוג המומחה בפריון הגבר.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הייתי היום אצל אורולג

    אבי
    12/12/2013

    היי שוב ד"ר ותודה.
    הייתי היום אצל פרופסור לאורולוגיה.
    ע"פ הבדיקות המצורפות ובדיקה פיסית הוא אמר שאיו וריקוצלה
    וגם בדיקת הזרע תקינה לחלוטין כי 1 אחוז תאים תקינים לא אומר כלום מכיוון שזה תלוי בעין של הבודק ומכיוון שכל שאר הבדיקה תקינה אפשר להגיד שהשורה התחתונה תקינה.
    האם מסכים? לגבי הכאב הוא אמר לי שזה לא וריקוצלה ולא מצדיק ניתוח ואם כואב ללכת למרפאת כאב...
    האם מסכים?

    תודה מראש
    אבי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו