הקפאת עוברים עם זרע לא תקין

מנהל הפורום

ד"ר אליעזר גירש
ד"ר אליעזר גירש
לקביעת תור אצל ד"ר אליעזר גירש ללא פרסום בפורום
 
  • הקפאת עוברים עם זרע לא תקין
    סימה מ
    29/11/2022

    שלום,
    ניגשנו לקופח להתחיל תהליך של הקפאת עוברים.
    הבעל נשלח לבדיקת זרע שיצאה לא תקינה במיוחד.
    חזרנו לרופא הפריון. הסתכל על הבדיקה ואמר שהוא רואה פרמטרים לא תקינים אבל מבחינתו זה לא משפיע כי עושים הפריה חוץ גופית.
    עברנו את התהליך והקפאנו 10 עוברים.

    בן הזוג החליט לעבור שוב בדיקת זרע על מנת לראות אם יש שיפור בתוצאות, אך התוצאות היו כמעט זהות למעט הערה שלא הופיעה קודם: יש לגשת לרופא המטפל.
    הוא הגיע לאורולוג שהיה בהלם. אמר שהוא רואה זיהום ושרואים אותו בבירור גם בבדיקה הראשונה. לגבי ההפריה הוא אמר שלא נראה לו הגיוני לבצע הפנייה בכזה מצב ושלדעתו העוברים לא תקינים. בקריאה באינטרנט הבנתי שמצב כזה עלול לגרום למומים מרובים והפלות ושתאי הדם הלבנים פוגעים בdna של הזרע.
    האם באמת צריך להשמיד את העובדים שכבר הקפאנו ולהתחיל הכל מחדש?:( רופא הפריון לא אמור היה לזהות את זה? האם יש משהו שאנחנו היינו אמורים לעשות אחרת? רופא הפריון שלח אותנו לבדיקה הראשונית ולכן חזרנו אליו בהתחלה.
    מצרפת את התוצאות העיקריות:
    Liquefaction תקין
    Viscosity 4
    Color תקין
    Ph 7.2
    Volume 4.8
    Concentration 24
    Total con 115
    % of mobile 25
    Total motile28.8
    Normal form 3
    Wbc ריבוי תאים לבנים (בקודם היה 7)
    מסקנה - בעיה בתנועתיות ובמורפולוגיה

    אודה לעזרתך. אני אובדת עצות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני מרגיש מאוד לא נוח עם תשובת מעבדה שכותבת משפט

    ד``ר אליעזר גירש
    29/11/2022

    שלום סימה,
    אני מרגיש מאוד לא נוח עם תשובת מעבדה שכותבת משפט כגון: ריבוי תאים לבנים. איגוד בריאות העולמי קבע מזמן, שלא ניתן להבדיל בבדיקת זרע רגילה בין תאי זרע צעירים לבין תאי דם לבנים כי שניהם נראים אותו הדבר - תאים עגולים. על מנת לקבוע שמדובר בתאי דם לבנים, המעידים על דלקת, יש לעשות בדיקה מיוחדת עם צביעות מיוחדות המכוונות לתאי דם לבנים, דבר שלא מתבצע בדרך כלל במעבדות זרע. בהחלט יתכן שמדובר בתאי דם לבנים ובדלקת, איני פוסל את האפשרות, אבל קודם כל יש לאמת ולהוכיח את זה.
    מורפולוגיה של תא זרע אינה מושפעת מדלקת, אך תנועתיות כן.
    נניח שישנה דלקת, עדיין אנחנו לא יודעים אם תאי הזרע נפגעו ממנה. בכל מקרה, בספרות המדעית אין עדויות שדלקת בדרכי מין של גבר גורמת להיוולדות תינוקות פגומים או בעלי מומים. בדרך כלל, אם ישנה פגיעה ב-DNA (חומר הגנטי) של תא זרע, ונוצר עובר מתא זרע שנפגע, עובר פגום אינו נותן הריון תקין והריון זה מסתיים בשלבים המוקדמים שלו. ספרות המדעית כן מצביעה שעוברים שנוצרים מהורים, שלאחד מהם ישנה דלקת בדרכי המין, סיכוי להריון יורד. מדובר לא רק בחיידקים אלא גם בוירוסים כמו וירוס הרפס למשל או אפילו קורונהוירוס (הנפוץ היום) או וירוסים של שפעת (אין הסכמה מלאה בין רופאים).
    להשליח מזה לכך, שעוברים שלכם, שהקפיאו, אינם תקינים - זאת אמירה מרחיקת לכת. לא מקובל להשמיד עוברים שהוקפאו, אדרבה אף אחד אינו יודע בוודאות שהם לא תקינים.
    בכל מקרה, אם אתם ממשיכים בתהליך ומעונינים בהקפאה נוספת של עוברים, ממליץ, לפני סיבוב נוסף, לעשות תרבית זרע לחיידקים, אפשר גם לעבור מספר סבבים של טיפול אנטיביוטי (לשניכם כי במידה ויש דלקת אצלו, אזי קיים סיכוי גבוה שבן זוגך מדביק גם אותך ואת מדביקה אותו בחזרה). יש לקחת בחשבון שמעבר של תרופה אנטיביוטית בתוך רקמת אשך ודרכי מין היא קשה יותר ביחס ליתר אברי הגוף ומקובל לעשות מספר סבבים של טיפול אנטיביותי.
    בכל מקרה ממליץ להישתמש בתוסף תזונתי Vitamale שהוא קומפלקס של נוגדי חמצון (אנטיאוקסידנטים) ברמה גבוהה, ויש לקחת אותו בין שלושה חודשים לחצי שנה לפחות, כי מחזור ייווצרות הזרע הוא כ-3 חודשים ורואים הטבה כחצי שנה מתחילת השימוש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות שתן כולל STD ותרבית יצאו שליליות

    סימה מ
    05/12/2022

    תודה על המענה המפורט!
    בדיקות שתן כולל std ותרבית יצאו שליליות. בתרבית זרע התשובה היחידה שהתקבלה היא: צמיחה מעורבת של קוקים גרם חיובי.
    זה אומר שיש דלקת? איך אפשר להבין ממה היא נגרמת?

    לפי מה שאני מבינה מצה שכתבת, במידה וצריך טיפול אנטיביוטי, נצטרך להמתין לפחות 3 חודשים לפני שממשיכים בשימור, נכון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קוקים שונים הם אוכלוסיית חיידקים

    ד''ר אליעזר גירש
    06/12/2022

    הי
    קוקים שונים הם אוכלוסיית חיידקים, שחיים על פני העור שלנו וכנראה הגיעו לתרבית מזה.
    כן, מומלץ להמתין 3 חודשים ובזמן זה לקחת נוגדי חמצון (Vitamale)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו