תסמונת XXY

מנהל הפורום

ד"ר אליעזר גירש
ד"ר אליעזר גירש
לקביעת תור אצל ד"ר אליעזר גירש ללא פרסום בפורום
 
  • תסמונת XXY
    מאיה
    07/11/2008

    שלום רב, יש לי שאלה לגבי בחור שאני יוצאת איתו. שמתי לב בזמן קיום יחסי מין כי יש לו אשכים מאד קטנים ( הדבר מאד צרם לי כי פרופורציונלית לגובהו ולאיבר מינו שהיה בגודל נורמלי גודל אשכיו נראו לי קטנים מאד). בבדיקה שעשיתי באתרי האינטרנט גיליתי כי גברים בעלי אשכים קטנים סובלים מתסמונת שנקאת קליינפלטר גברים שנולדו עם כרומוזון מין נקבי עודף . מה שהפתיע אותי זה שכמעט כל התסמינים שהיו כתובים (כגון: גובה,חוסר שיער בגוף ובפנים, אשכים קטנים) הם מאד רלוונטים לגביו. כמו כן ברצוני כי אין שום תסמין אחר חיצוני מלבד האשכים שגרמו לי לחשד. ( נ.ב מדובר בגבר רווק בשנות הארבעים לחייו ) האם יתכן כי הבחור עקר? איך אני יכולה לברר את הנ"ל מבלי לפגוע בו?האם יתכן כי אינו מודע לבעיה? מה עלי לעשות? תודה מראש, מאיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תסמונת XXY

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תסמונת XXY

    ד''ר אליעזר גירש
    08/11/2008

    שלום מאיה,
    תסמונת קליינפלטר נובעת מחוסר הפרדות של כרומוזומי XY בביצית או בזרע, כך שנוצר זכר שהוא XXY מבחינה כרומוזומלית. מצב זה מביא לחוסר כמעט מוחלט או מוחלט בייצור זרעונים באשך. במידה ויש חוסר מלא, הפטרון הוא תרומת זרע. במידה ויש ייצור מינימלי של זרעונים, ניתן למצוא אותם בביופסיה של אשך. במידה וימצאו זרעונים בביופסית אשך ניתן לבצע הפריה חוץ גופית בטכניקה הנקראת ICSI - הזרקת זרעון לתוך ביצית. במקרה כזה קיימת סכנה של העברת תסמונת קליינפלטר לדור הבא.
    יתכן ובן זוגך אינו מודע לבעיה. על מנת לברר אם קיימת תסמונת זאת לבן זוגך, צריך לבצע לו בדיקה גנטית. זה ניתן לעשות במחלקה לגנטיקה במרכז רפואי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני מיואש...

    איתי
    08/11/2008

    תודה על התשובה, {רופא המשפחה אמר לי שהכל תקין,אנינ לא מבין למה שיקר לי?} אני ממש חרד...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו