הפריות לא תקינות

מנהל הפורום

ד"ר אליעזר גירש
ד"ר אליעזר גירש
לקביעת תור אצל ד"ר אליעזר גירש ללא פרסום בפורום
 
  • הפריות לא תקינות
    טלי
    07/11/2008

    שלום רב בת 37, הופנתי להפרייה חוץ גופית עקב בעית זרע חלש של בעלי. אצלי כביכול הכל בסדר, ביוץ, בדיקות הורמונלות וגם צילום הרחם. נעשתה שאיבת ביציות ונשאבו 18 ביציות!!!! אולם מתוכן היו רק 2 הפריות תקינות שהניבו 2 עוברים בני 4 תאים בלבד ביום השלישי- הם הוחזרו לרחם ולא נוצר הריון. הבעיה היא ששאר הביציות הופרו ויצרו 3pn ולא 2pn , ההפריה נעשתה באמתעות איקסי ניסיון שני שאיבת 16 ביציות ושוב רק 2 הפריות תקינות. ניסיון שלישי שאיבת 11 ביציות ושוב רק 3 הפריות תקינות. נשלחנו לבדיקת קריוטיפ,איקס שביר ואנו מחכים לתשובות. ****חשוב לי לציין שבגיל 21 נכנסתי להריון באופן טבעי , אולם ביצעתי הפלה (בשאיבה) 1. האם אני זקוקה לתרומת ביצית ? 2. האם עצם זה שבכל זאת יש 2-3 הפריות תקינות אז יש לי סיכוי ? 3. אם הבעיה היא גנטית ולא בעיית גיל , איך הריתי בעבר? 4. בעלי נתן את הזרע להפרייה אחרי 15 ימי התנזרות, האם יכול להיות שזה הגורם לאי תקינות? אני מודה על תשובתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפריות לא תקינות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת בבקשה -הפריות לא תקינות

    טלי
    08/11/2008

    האם בשל הפריות עם 3pn , יש לדעתך לנסות הפרייה בשיטת בר-טוב ? האם כדי לבצע הפריייה עם תורם זרע? אני חוששת ללכת לתרומת בייצית ואז יגלו שהבעייה בזרע, מה דעתך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוסר בהפריות תקינות

    ד''ר אליעזר גירש
    08/11/2008

    שלום טלי,
    כניסה להריון בגיל 21 מעידה על כך שבגיל צעיר הית פוריה. היום את בת 37 ובגיל זה קיימת ירידה בפריון אצל נשים, לכן הריון בגיל 21 אינו מעיד על מצבך היום. דבר נוסף, בגיל 21 עשית הפלה, ואני מעריך, בשלב מוקדם של הריון, לכן אינך יודעת האם עובר היה תקין. תוצעות בדיקת קריוטיפ ו- X השביר יכולות לתת אינדיקציה לגבי איכות האפשרית של ביציות. את עדיין נמצאת בגיל הפריון ומתקבלות הפריות תקינות. מספיק שיווצר עובר אחד תקין על מנת להכנס להריון מוצלח. גם לא עברת יותר מדי טיפולים (רק 3 מחזורי טיפול) ולכן לא היתי ממהר ללכת על תרומת ביציות.
    לגבי בן זוגך: התנזרות של 15 יום פוגעת באיכות הזרע. מומלץ להתנזר לא יותר מ- 5-6 ימים, אני ממליץ על 2-4 ימים. את אומרת שיש לו זרע חלש, לכן הבעיה חריפה יותר. אם הבעיה היא באיכות הזרע אז בהחלט אפשר להעזר בשיטת IMSI (שיטה של בחירת זרעונים בעלי איכות טובה בעזרת מיקרוסקופ בעל הגדלה של 6600, שיטה שפותחה ע"י פרופ ברטוב).
    שימוש בזרע תורם אפשרי במידה והחלטתם והשלמתם לגדל ילד שמבחינה גנטית הוא לא של בן זוגך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו