מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- הפריות לא תקינותטלי07/11/2008
שלום רב בת 37, הופנתי להפרייה חוץ גופית עקב בעית זרע חלש של בעלי. אצלי כביכול הכל בסדר, ביוץ, בדיקות הורמונלות וגם צילום הרחם. נעשתה שאיבת ביציות ונשאבו 18 ביציות!!!! אולם מתוכן היו רק 2 הפריות תקינות שהניבו 2 עוברים בני 4 תאים בלבד ביום השלישי- הם הוחזרו לרחם ולא נוצר הריון. הבעיה היא ששאר הביציות הופרו ויצרו 3pn ולא 2pn , ההפריה נעשתה באמתעות איקסי ניסיון שני שאיבת 16 ביציות ושוב רק 2 הפריות תקינות. ניסיון שלישי שאיבת 11 ביציות ושוב רק 3 הפריות תקינות. נשלחנו לבדיקת קריוטיפ,איקס שביר ואנו מחכים לתשובות. ****חשוב לי לציין שבגיל 21 נכנסתי להריון באופן טבעי , אולם ביצעתי הפלה (בשאיבה) 1. האם אני זקוקה לתרומת ביצית ? 2. האם עצם זה שבכל זאת יש 2-3 הפריות תקינות אז יש לי סיכוי ? 3. אם הבעיה היא גנטית ולא בעיית גיל , איך הריתי בעבר? 4. בעלי נתן את הזרע להפרייה אחרי 15 ימי התנזרות, האם יכול להיות שזה הגורם לאי תקינות? אני מודה על תשובתך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה נוספת בבקשה -הפריות לא תקינות
טלי08/11/2008האם בשל הפריות עם 3pn , יש לדעתך לנסות הפרייה בשיטת בר-טוב ? האם כדי לבצע הפריייה עם תורם זרע? אני חוששת ללכת לתרומת בייצית ואז יגלו שהבעייה בזרע, מה דעתך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
חוסר בהפריות תקינות
ד''ר אליעזר גירש08/11/2008שלום טלי,
כניסה להריון בגיל 21 מעידה על כך שבגיל צעיר הית פוריה. היום את בת 37 ובגיל זה קיימת ירידה בפריון אצל נשים, לכן הריון בגיל 21 אינו מעיד על מצבך היום. דבר נוסף, בגיל 21 עשית הפלה, ואני מעריך, בשלב מוקדם של הריון, לכן אינך יודעת האם עובר היה תקין. תוצעות בדיקת קריוטיפ ו- X השביר יכולות לתת אינדיקציה לגבי איכות האפשרית של ביציות. את עדיין נמצאת בגיל הפריון ומתקבלות הפריות תקינות. מספיק שיווצר עובר אחד תקין על מנת להכנס להריון מוצלח. גם לא עברת יותר מדי טיפולים (רק 3 מחזורי טיפול) ולכן לא היתי ממהר ללכת על תרומת ביציות.
לגבי בן זוגך: התנזרות של 15 יום פוגעת באיכות הזרע. מומלץ להתנזר לא יותר מ- 5-6 ימים, אני ממליץ על 2-4 ימים. את אומרת שיש לו זרע חלש, לכן הבעיה חריפה יותר. אם הבעיה היא באיכות הזרע אז בהחלט אפשר להעזר בשיטת IMSI (שיטה של בחירת זרעונים בעלי איכות טובה בעזרת מיקרוסקופ בעל הגדלה של 6600, שיטה שפותחה ע"י פרופ ברטוב).
שימוש בזרע תורם אפשרי במידה והחלטתם והשלמתם לגדל ילד שמבחינה גנטית הוא לא של בן זוגך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

