ניתוח וריקוצלה וטיפולי הפרייה

מנהל הפורום

ד"ר אליעזר גירש
ד"ר אליעזר גירש
לקביעת תור אצל ד"ר אליעזר גירש ללא פרסום בפורום
 
  • ניתוח וריקוצלה וטיפולי הפרייה
    רן
    07/04/2009

    שלום, אני בן 31 ולאחרונה עשיתי בדיקת זרע ונמצא שיש לי ספירת זרע נמוכה (ריכוז 0.9 וריכוז כולל 2.88 מיל'). נכתב בתוצאות שיש תאים בודדים בתנועה.
    אורולוג מצא שיש לי וריקוצלה באשך שמאלי והמליץ לי על ניתוח (High Ligation).
    במקביל אובחנו לאשתי (בת 27) שחלות פוליציסטיות.
    אנחנו רוצים להתחיל בהקדם טיפולי IVF, ואני מתלבט האם לבצע את הניתוח או לא.
    1. שאלתי היא האם בגלל הניתוח ישנה תקופת המתנה לפני שאפשר להתחיל בטיפולי IVF או שזה לא מפריע ואפשר לעשות את זה במקביל?
    2. האם לפני הניתוח כדאי לבצע בדיקות גנטיות ולשלול אפשרויות נוספות (כמו תסמונת קליינפלטר) או שאין צורך?
    3. ולסיכום, האם אתה ממליץ לבצע את הניתוח או להתחיל טיפולי IVF או שניהם במקביל?
    תודה רבה וחג שמח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רן שלום

    ד''ר עופר גונן
    08/04/2009

    1. ממליץ לבצע טיפולי IVF ורק לאחר טיפול אחד או שניים לבצע במקביל את הניתוח.
    2. בד"כ לאחר הניתוח לא כדאי יהיה לבצע טיפול טרי במשך 3 חודשים, ניתן אז להחזיר קפואים אם יהיו כאלו.
    3. אם הזרע בבדיקה חוזרת דומה, מומלץ לשמור זרע בבנק הזרע או ביחידת ההפריה לגיבוי בעתיד.
    4. ניתוח וריקוצלה יכול לשפר זרע אך ספק אם יביא אותו להיות נורמלי, ניתוח כדאי רק אם הוריקוצלה משמעותי ולא אם יש הרחבה קלה של הורידים.
    5. בד"כ בקליינפלטר יש פחות זרע אם בכלל יש זרע, אבל כדאי להוסיף בדיקה גנטית- קריוטיפ וחסרים בכרומוזום Y.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו