מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

וריקוצלה קלה צד שמאל
דוד14/02/20124% מורפולוגיה
בן 28
בת זוגתי לא נכנסת להריון כבר שנתיים
לאחר אולטרה סאונד וריקוצלה קלה צד שמאל
האם יש מה לעשות והאם כדאי לטפל בכלל?
ראוי להדגיש שהמצב הזה לא פוגע לי בכלל בזקפה או בכמות הזרע
רק רוצים להכנס להריון.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וריקוצלה קלה משמאל בלבדmmmm02/10/2009
שלום.
אני בן 19 ולפני שנה התחילו לי כאבים באשך השמאלי והתחילה להופיע כמות זרע ממש מועטה לעומת מה שהיה וזקפה חלשה. (יש לציין שהכל קרה ביחד, באותו יום).
עשיתי אולטרא סאונד שבו גילו לי וריקוצלה קלה משמאל בלבד, עשיתי בדיקת זרע שיצאה תקינה חוץ מ-5 אחוז מורפולוגיה .
האורולוג שפניתי אליו אמר לי שאין מה לעשות, זאת בעיה שמופיעה לבד וחולפת לבד והוא לא ממליץ על ניתוח..
לפי מה שהבנתי הוריקוצלה פוגעת ביצור תאי זרע וכך פוגעת בפוריות הגבר וזה מה שקורה אצלי .
מה אפשר לעשות? איך אני פותר כבר את הבעיה הזאת?
שמעתי על שיטת גת גורן אבל היא מאוד יקרה.
תודה רבה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
וריקוצלה
ד''ר אליעזר גירש04/10/2009שלום לך,
ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבורידי האשך.
אם אתה עדיין לא נשוי, אז כרגע אין לך צורך בטיפול פריון. מבחינת מצב הוריקוצלה: בואריקוצלה קלה לא מטפלים. מצב זה יכול להמשך הרבה שנים עד הוא מחמיר, אם בכלל. ישנם אורולוגים המתמחים במיוחד בפריון. ממליץ לקבל חוות דעת נוספת אצלהם.
יש לשקול אפשרות להקפיא כמה מנות זרע וכך בעתיד, במקרה אם תהיה ירידה משמעותית באיכות הזרע תוכל להשתמש במנות הקפואות בעלות איכות גבוהה יותר.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה
mmmm05/10/2009תראה מאז שזה התחיל לי קיים אצלי ירידה גדולה בכמות הזרע וירידה גדולה בזיקפה לעמות המצב שהיה לפני המקרה.
אני מאוד מדוכא מהבעיה והבעיה מונעת ממני ליצור קשרים עם בנות.
האם אתה מטפל בבעיה הזאת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
ד''ר אליעזר גירש07/10/2009שלום לך,
לא להשאר במצב זה! דחוף לגשת לאורולוג ובנוסף לפסיכיאטר. חשוב מאוד שלא תכנס לדיכאון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

