בדיקת קיוטופ גנטי בעקבות חוסר זרע

מנהל הפורום

ד"ר אליעזר גירש
ד"ר אליעזר גירש
לקביעת תור אצל ד"ר אליעזר גירש ללא פרסום בפורום
 
  • בדיקת קיוטופ גנטי בעקבות חוסר זרע
    kabanno
    12/10/2009

    אני בן 31 נשוי. בעקבות בדיקת דם שתוצאותיה חריגה בהורמונים, ובדיקת אשכים בה נוצר החשש ל klinefelter's syndrome נשלחתי לבדיקת זרע שם לא נמצאו תאי זרע כלל, ובעקבות כך הופנתי לבדיקה גנטית. אני מחכה לתוצאות.
    1. לאיזה רופא עלי לבוא עם התוצאיות.האם לאורולוג או לרופא אחר מומחה?
    2. האם ישנו סיכוי למצוא זרע באשכים על פי הנתונים הנ"ל?(ביופסיה אשכים?)
    3. במידה והפגם הוא גנטי האם יש לכך טיפול?
    תודה על תשומת הלב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תסמונת קליינפלטר וזרע

    ד''ר אליעזר גירש
    12/10/2009

    שלום לך,
    תסמונת קליינפלטר נובעת מחוסר הפרדות של כרומוזומי XX בביצית או XY בזרע, כך שנוצר זכר שהוא XXY מבחינה כרומוזומלית. מצב זה מביא לחוסר כמעט מוחלט או מוחלט בייצור זרעונים באשך. במידה ויש חוסר מלא, הפטרון הוא תרומת זרע. במידה ויש ייצור מינימלי של זרעונים, ניתן למצוא אותם בביופסיה של אשך. במידה וימצאו זרעונים בביופסית אשך ניתן לבצע הפריה חוץ גופית בטכניקה הנקראת ICSI - הזרקת זרעון לתוך ביצית. במקרה כזה קיימת סכנה של העברת תסמונת קליינפלטר לדור הבא. כדאי להתיעץ עם רופא פריון.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו