שאלה

מנהל הפורום

ד"ר אליעזר גירש
ד"ר אליעזר גירש
לקביעת תור אצל ד"ר אליעזר גירש ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה
    מתעניין
    16/12/2009

    שלום,

    אשתי ואני מנסית להרות במשך שנתיים. עברנו כבר 5 IVF עם ICSI שנכשלו כשהבעיה הגדולה היא שאחוז ההפריות נמוך מאד.
    בדרך כלל אשתי מייצרת בין 8-10 ביציות שלפי המעבדה נראות תקינות. למרות זאת למעט טיפול אחד נוצר כל פעם רק עובר אחד, כל פעם 5-6 תאים שמוחזר אך לא משתרש.
    ההנחה עד היום היתה שהבעיה אצל אשתי בביציות. הסיבה שאנו עושים ICSI היא שיש לי בעיה מורפולוגית - 3-4% תקינים בלבד. כל שאר הרפמטרים תקינים - (Motility 51%, volume 2ml, count 70 ml, total count 144ml). עשיתי גם בדיקת DNA FRAGMENTATION - 31% ABNORMAL. אציין גם שיש לי וריקוצלה בינונית באשך ימין.
    האם לנוכח התוצאות הנ"ל ה-IMSI יכול לעשות את ההבדל?
    לצערי אנו עובדי עצות. הרופאים (החלפנו כבר 3) חושבים שהבעיה אצל אישתי דווקא למרות שהביציות נראות תקינות. י
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גיל

    מתעניין
    16/12/2009

    שכחתי לציין - אני בן 36, אישתי בת 33

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • IMSI

    פרופ` בנימין ברטוב
    16/12/2009

    יתכן והבעיה היא באיכות המבנה של תאי הזרע ולכך IMSI עשוי לעזור. בכדי לאמת זאת, רצוי לעשות אבחון מורפולוגי מוקדם בהגדלה של 6,000 (בדיקה זו נקראת MSOME).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • MSOME

    מתעניין
    18/12/2009

    תודה על התשובה. רציתי להבין יותר לגביה:
    1. האם יש קורולציה בין גרעין תקין למורופולגיה תקינה? כלומר, האם גרעין תקין אומר בהכרח זרעון מורפולוגית תקין?
    2. אם יש לי 3% מורפולוגים תקינים האם בזמן הבדיקה יבדקו 150 זרעונים עם מורפולוגיה תקינה או 150 זרעונים רנדומלית ללא קשר למורפולוגיה שלהם?
    זו שאלה חשובה כי תוצאות הבדיקה יכולות להיות מעוותות אם בודקים גם זרעונים לא תקינים מורפולוגית מאחר שב ICSI זרעונים אלו מלכתחילה לא יבחרו.
    במקרה שלי חשוב לי לדעת מה אחוז הזרעונים עם גרעין לא תקין מתוך הזרעונים התקינים מורפולוגית. אחוז גבוה בהחלט יעיד על צורך ה IMSI.
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • MSOME

    פרופ` בנימין ברטוב
    20/12/2009

    תשובות:
    1) שיטת IMSI נועדה לשפר את ההצלחה באחוז ההריונות ובלידות חי. תא זרע בעל גרעין תקין מורפולוגית על פי MSOME הוא תא שיכול לגרום לשיפור זה, אף על פי שיתכן ויש בו אברונים אחרים שעדיין הם שגויים אך הם בילתי נחוצים להצלחה בשיטת ה-ICSI. יש קורולציה בין שגיאות מורפולוגיות בגרעין תא הזרע כפי שנצפה בMSOME לאחוז DNA fragmentation.
    2) האמבריולוגים בשיטת ה-ICSI עובדים בהגדלה קטנה של 200 עד 400 פעם ובהגדלה זאת ניתן לבחור תאים בעיקר על-פי התנועה שלהם שהיא פונקציה של איכות הזנב. לגבי הגרעין, הם יכולים לזהות רק שגיאות גסות בלבד ושגיאות כאלה לא נכללות בכלל במיסגרת האיבחון המוקדם של MSOME. תאים תקינים בבדיקות המורפולוגיה הרגילות ניצפים בצביעה ספציפית של ראש תא הזרע ובהגדלה של פי 1000 שהיא גדולה יותר ממה שרואה האמבריולוג בזמן אמת ב-ICSI . בזמן אמת בICSI, ללא צביעה, האמבריולוג לא יכול לראות תכונות אלה. היתרונות של MSOME הם שההגדלה היא פי 6000 וללא צביעה וכן על תאים נעים בלבד שהם הפונקציונלים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו