הזמן שלוקח לזרע להיווצר

מנהל הפורום

ד"ר אליעזר גירש
ד"ר אליעזר גירש
לקביעת תור אצל ד"ר אליעזר גירש ללא פרסום בפורום
 
  • הזמן שלוקח לזרע להיווצר
    רוני
    22/12/2009

    שלום דוקטור,

    בעלי ואני בנסיונות כושלים של מעל שנה להרות. התגלתה אצל בעלי בעיה בייצור זרע, והרופא המטפל נתן לו טיפול ע"י זריקות פרגניל - אחת לשבוע ומונוגן - 4 פעמים בשבוע.
    הוא נמצא תחת הטיפול כבר 4 חודשים והרופא אמר לנו שרק לאחר חצי שנה יכולים להיווצר תאי זרע.
    האם זה אכן כך? יש סיכוי שהתהליך ייקח הרבה יותר זמן מזה?
    מלבד הטיפול ההורמונלי, בעלי לוקח ויטמייל - לאחר שהמלצת לנו עליו פה בפורום והרופא אמר שאין צורך להמשיך עם הויטמייל. מה דעתך? רק עוד חודשיים יעבור בעלי בדיקת זרע ונראה את התוצאות.

    ושאלה אחרונה... הרופא של בעלי אמר לי שאני לא צריכה לעבור בדיקות מקיפות של צילום רחם וכו', וכך גם הגניקולוג שלי אמר. אני מרגישה צורך כן לעשות כדי לוודא שחלילה לא תתגלה בעיה אצלי בהמשך. מה דעתך?

    תודה רבה על תשובותיך, כפי שוודאי אתה יודע המצב כל כך טעון רגשית
    וכל מענה מבחינתינו זה ברכה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הזמן שלוקח לזרע להיווצר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    22/12/2009

    שלום רוני,
    את חייבת לציין מה הבעיה בזרע כי לא נין לזכור מה כתבת בפורום לפני זמן מה. לפי טיפול הורמונלי אני מבין שקיימת בעיה בייצור הזרע. זריקות בגונדוטרופינים עוזרות במידה רבה במקרים מסויימים, אך טיפול זה לוקח זמן ממושך (בין שנה עד שנתיים). העזרו בסובלנות.
    מלבד הטיפול ההורמונלי חשוב להמשיך לקחת ויטמייל. אם לא יהיה שיפור בתוצאות עקב טיפול המשולב הזה אז אפשר להפסיק לקחת את הויטמייל יחד עם הפסקה בטיפול ההורמונלי.
    לגבי צילום הרחם: מומלץ לכל אחת שעוברת טיפול פריון לבצע צילום רחם. בעיה בזרע של בעלך דבר אינו מעיד שהכל בסדר אצלך, ולכן חשוב לאמת שאצלך הכן הכל תקין. בשביל זה יש לבצע כל הבדיקות המקובלות.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה זה גונדוטרופיים?

    רוני
    23/12/2009

    תודה רב על תשובתך המהירה.
    טעות שלי שלא רשמתי את הבעיה בפירוט - יש לבעלי חוסר בטסטוסטרון , המוח לא מייצר ושנים הוא לקח טוסטווירון. רק לפני חצי שנה נוכחנו לדעת כי זה מדכא פוריות.
    וכפי שהזכרתי, הטיפול הוחלף, במשך 3 ח' לקח פרגניל בלבד וב-3 ח' האחרונים זה משולב עם מונוגן.
    לא הבנתי מה זה גונדוטרופי?
    האם יש סיכוי שתוך 3 ח' כבר יהיו תאי זרע?

    מלבד זה, ראיתי בתגובותיך פה בפורום על הויטמייל כי אתה ממליץ לקחת חצי שנה ואוטוטו בעלי מסיים חצי שנה עם ויטמייל - האם יש להמשיך איתו? האם יש לו השפעה גם אחרי שמפסיקים לקיחתו?

    מקווה שהבהרתי עצמי טוב יותר הפעם
    ושוב תודה
    רוני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול הורמונלי

    ד''ר אליעזר גירש
    25/12/2009

    שלום רוני,
    טיפול בפרגניל (hCG) הוא טיפול בעל פעילות של הורמון LH ומנוגון (הורמון FSH) שניהם הורמונים מקבוצה של גונדוטרופינים (מעוררם פעילות של גונדות (שחלות ואשכים). ויטמייל נותן תנאים אופטימליים לפעילות של אשכים לייצור טוב יותר של זרעונים, לכן שילוב של טיפול הורמונלי עם ויטמייל הוא הטוב ביותר במקרה שלכם. ממליץ להמשיך להשתמש בויטמייל כל הזמן שבעלך מטופל בגונדוטרופינים. פעילות והשפעה של ויטמייל מסתיימת בגמר שימוש בו. כל שלושה חודשים ממליץ לעשות בדיקת זרע על מנת לבחון יעילות הטיפול.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו