אשך טמיר וחוסר בתאי זרע

מנהל הפורום

ד"ר אליעזר גירש
ד"ר אליעזר גירש
לקביעת תור אצל ד"ר אליעזר גירש ללא פרסום בפורום
 
  • אשך טמיר וחוסר בתאי זרע
    רינה
    07/01/2010

    בעלי נולד עם אשכים טמירים והוא נותח בגיל 5.
    בבדיקת זרע כמעט ולא נמצאו תאי זרע (בודדים בלבד).
    הייתי מעוניינת לדעת מה הסיכוי להשגת הריון עם נתונים אלו? כמובן ע"י IVF ומיקרומניפולציה.
    האם יש צורך בניתוח TESE להוצאת זרעונים משק האשכים? האם ביצוע הניתוח יעלה את הסיכוי להשגת הריון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אשך טמיר וחוסר בתאי זרע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשך תמיר

    ד''ר אליעזר גירש
    07/01/2010

    שלום רינה,
    לפי סטטיסטיקה, באשך תמיר חד-צדדי – 12% ממקרים יש להם אזוספרמיה (חוסר זרעונים במירוק). במצב של אשך תמיר דו-צדדי – 32% אזוספרמיה. קיימת טענה כי פגיעה גנטית גורמת לאנומליות במערכת רביה של זכר שזה כולל אשך תמיר, אך הסיבה המדוייקת אינה ידועה. מצב של אשך תמיר גורם לפגיעה בתאים ראשוניים, מהם מתפתחים הזרעונים. מומלץ לבצע תיקון אשך תמיר בגיל 6-9 חודשים.
    אם מבצעים תיקון אשך תמיר עד גיל שנתיים, ניתן למצוא זרעונים בגיל הבגרות בכ- 90% מהמקרים. אם מבצעים תיקון אחרי גיל שנתיים, ניתן למצוא זרעונים בגיל הבגרות בכ- 45% מהמקרים.
    טיפול IVF - דרך נכונה במקרים הללו. לא ממליץ על TESE כל עוד יש זרעונים במירוק. TESE אינו ישפר את הביצוע.
    כמו כן, בכל מקרה, ממליץ לבעלך להשתמש ב- Vitamale, תוסף תזונה, המשפר איכות הזרע. יש להשתמש בו כל הזמן עד להסגת הריון.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך השאלה

    רינה
    08/01/2010

    האם פגיעה גנטית זו עלולה להשפיע על מערכת הרבייה גם בדרכים אחרות? לדוגמא, ליקויי תפקוד שונים כמו אי שפיכה/שפיכה מוקדמת? ליבידו נמוך?
    האם יש חשש שהפגיעה הגנטית תעבור לצאצאים?
    כמו כן, ציינת שאשך טמיר פוגע במקור שממנו נוצרים הזרעונים. אם כך, האם הזרעונים (המעטים)שנוצרים פגועים גם הם? האם נכון יהיה להשתמש בהם, למרות זאת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו