מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- לפרו' ברטוב: תוצאות ב.זרעמטופלת25/01/2010
שלום רב,
בעלי ואני מנסים שנה וחצי להיכנס להיריון. טיפולי IVF בשנה האחרונה.
בעלי עשה ב. זרע בתחילת החודש(01.2010)
כללי:
צמיגות:תקין, PH7.5, אגלוטינציה תקין
נפח 1.5
ריכוז: 140<
תנועה: 30%. דרגת תנועה +2
סה"כ תאי זרע 216.10 (בשישית) <
מורפולוגיה:
15% זרעים תקינים
לא תקינים ראש: 52, midpiece 21, זנב 12
אשמח לדעתך, אם הכול בסדר והאם יש עוד בדיקה שאתה ממליץ לנו ללכת לעשות כדי "לכסות" את הצד הזה של המשוואה?
תודה,
(-:
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת זרע
פרופ` בנימין ברטוב27/01/2010על-פי הנתונים של הבדיקה כפי שהצגת, איכות תאי הזרע הינה ברמה סבירה ולא מצדיקה לדעתי צפייה של שנה וחצי. אשר על כן, רצוי לבדוק האם יש איזה גורם ניקבי ומאידך להעמיק את בדיקת איכות הזרע מעבר לבדיקה הרוטינית שבצעתם ולבחון את המורפולוגיה של תאי הזרע הנעים בהגדלה גדולה בשיטת MSOME.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, שאלה נוספת
מטופלת28/01/2010היתה לי שיחה עם אדם (ממכון פוע"ה) שהמליץ על שיטת קרוגר...
מהי? והאם יש מקום לעשות בדיקה זו בנוסף לשיטה הראשונה שציינת?
בתודה,
בני-הזוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעניין הניקבי
מטופלת28/01/2010האם תוכל להפנות\להמליץ על מומחה בעניין הניקבי.
עד היום לא נמצאו בעיות נקביות ועדיין ישנם כשלים!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצד ניקבי
פרופ` בנימין ברטוב28/01/2010לא נוכל לתת לך המלצות במסגרת הפורום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמורפולוגיה: קרוגר / WHO / MSOME
פרופ` בנימין ברטוב28/01/2010בתשובתי הקודמת אליך הנחתי ש -15% תאים תקינים מורפולוגית מתייחס לבדיקה בשיטת קרוגר שבה משתמשות רוב המעבדות. בשיטה זו ערך מעבר ל-14% נחשב תקין. באם הזירמה ניבדקה בשיטת ה-WHO, אזי 15% תאים תקינים הוא ערך נמוך כי בשיטה זו ערך נורמלי הוא מעל 30%. כך שאבקשך לברר במעבדה שבה נעשתה הבדיקה האם היא בוצעה בשיטת קרוגר או WHO?
באם הבדיקה נעשתה בשיטת ה-WHO אזי אכן יש בעיה בזירמה בנושא המורפולוגי.
רצוי שתפרטי מהם טיפולי הפוריות שעברתם עד כה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעברנו 5 הזרעות (IUI) וארבע הפריות
איס28/01/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך מידע -
מטופלת29/01/2010לפי דף תוצאות בדיקת הזרע של המעבדה
בהמשך שורת המורפולוגיה כתוב בסוגריים:
WHO גדול או שווה ל30%. מכאן הסקתי שזו שיטת הבדיקה.
אני חייבת לציין שזו בדיקה ראשונה שעשינו כל משך השנה וחצי הארונות שאנחנו בטיפולים.
אף-אחד מן הרופאים בדרך לא ביקש מאיתנו לבצע אותה. והלכתי בעצמי לבקש הפנייה מרפ' המשפחה למעבדה בבלינסון.
לגבי הטיפולים:
כפי שבן-זוגי כבר כתב:
5 פעמים הזרעה כשמתוכם אחת פעם אחרי פעם.
4 IVF כשמתוכם אחד רסקיו, שניים IVM וזה האחרון...שבו הופרו 10 ביציות...2 הוחזרו ו-8 הנותרים לא התפתחו יפה ולא הקפיאו.
אשמח להמלצתך,
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך מידע -
מטופלת29/01/2010לפי דף תוצאות בדיקת הזרע של המעבדה
בהמשך שורת המורפולוגיה כתוב בסוגריים:
WHO גדול או שווה ל30%. מכאן הסקתי שזו שיטת הבדיקה.
אני חייבת לציין שזו בדיקה ראשונה שעשינו כל משך השנה וחצי הארונות שאנחנו בטיפולים.
אף-אחד מן הרופאים בדרך לא ביקש מאיתנו לבצע אותה. והלכתי בעצמי לבקש הפנייה מרפ' המשפחה למעבדה בבלינסון.
לגבי הטיפולים:
כפי שבן-זוגי כבר כתב:
5 פעמים הזרעה כשמתוכם אחת פעם אחרי פעם.
4 IVF כשמתוכם אחד רסקיו, שניים IVM וזה האחרון...שבו הופרו 10 ביציות...2 הוחזרו ו-8 הנותרים לא התפתחו יפה ולא הקפיאו.
אשמח להמלצתך,
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה בכדי להמשיך לענות
פרופ` בנימין ברטוב31/01/2010למה עשיתם IVM אם אין בעיה בגורם הניקבי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על ההתמדה
מטופלת31/01/2010ההסבר שנתנו לי היה משום שאני מגיבה קיצוני לכמות מעטה של הורמונים שנותנים לי.
בכל פעם בין 8-14 זקיקים בגדלים שונים.
הפרוטוקול האחרון היה עם דקפפטיל.
והיום התבשרתי שגם השניים שהחזירו לא צלחו.
אני קצת אבודה...
שוב תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` בנימין ברטוב02/02/2010לגבי תגובת היתר להורמונים, את צריכה ייעוץ של הגניקולוג שלך.
מאחר ובIVF הקודמים התפתחות העוברים נעצרה בשלב מוקדם, אני מציע שבעלך יעבור אבחון מורפולוגי בהגדלה גדולה (MSOME) לקראת IVF-IMSI שהיא שיטה למיון מוקדם של תאי זרע איכותיים לקראת הפריה חוץ-גופית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעניין ה MSOME
מטופלת02/02/2010האם מבצעים את הבדיקה הזו ביום של שאיבת הביציות?
והאם באותה הפעם גם בודקים וגם בוררים את האיכותיים?
או האם זו בדיקה שמצריכה יום בנפרד למעט אותו היום של ה IVF?
ידוע לך במקרה האם מבצעים אותה בבלינסון?
במידה ולא כנראה שניפגש... (-:
המון תודות ,
בני-הזוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהMSOME
פרופ` בנימין ברטוב04/02/2010את האבחון המורפולוגי בהגדלה גדולה (MSOME) כדאי לעשות לפני שעוברים הכנה הורמונלית ל-IVF ובו יהיה אפשר לראות אם ניתן יהיה למצוא תאים בעלי גרעין תקין המתאימים למיון ביום השאיבה.
למיטב ידעתי לא מבצעים את הבדיקה בבלינסון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

