ניתוח וריקולצה

מנהל הפורום

ד"ר אליעזר גירש
ד"ר אליעזר גירש
לקביעת תור אצל ד"ר אליעזר גירש ללא פרסום בפורום
 
  • ניתוח וריקולצה
    רונית
    12/03/2010

    לצוות המומחים שלום רב,
    בעלי בן 31 ואני בת 28,מנסים להרות כבר שנה ושמונה חודשים ללא הצלחה
    בבדיקת זרע נצפתה תנועתיות נמוכה (40%) ומורפולוגיה נמוכה-בבדיקה אחת 1% תאים תקינים ובבדיקה חוזרת 4%
    היינו אצל אורולוג אשר אבחן וריקולצה דרגה 3 והממליץ על ניתוח
    רצינו לשאול מספר שאלות:
    האם מומלץ לבצע ניתוח?מה הסיכוי לשיפור איכות הזרע בעקבותיו?האם יהיה ניתן להרות טבעי?

    האם יש תופעות לוואי או סיכונים בעקבות הניתוח?האם הבעיה יכולה לחזור אחיר הניתוח?

    האם כרגע שי טעם לבצע הזרעות?
    אנחונ מאד מתלבטים אן לבצע את הניתוח או לא..שמעתי שיש זוגות שעוברים ישירות למיקרומניפולציה במקרים שכאלה. רצינו שלאול לחוות דעתכם המקצועית.
    תודה מראש על תשובתכם ושבת שלום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ניתוח וריקולצה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מדוע לא עונים לי?חשוב לי לקבל תשובה

    רונית
    15/03/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    15/03/2010

    שלום רונית,
    ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
    ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך.
    נטילת תוספי תזונה (אני ממליץ על Vitamale) יכולה לסיעה לשיפור בייצור הזרעונים ותקינותם. מומלץ לקחת תוספי תזונה לאחר ניתוח של ואריקוצלה ולהמשיך בנטילתם לאורך טיפולי IVF.
    שיטה נוספת היכולה לסיעה בטיפולי IVF היא סלקציה של זרעונים בשיטת פרופ' ברטוב, הנקראת IMSI, בה מבודדים זרעונים בעלי מבנה תקין, אותם משמשים להפריה בשיטת ICSI.
    במצב שלכם, כאשר הובחנה דרגה שלוש של ואריקוצלה יש מקום לניתוח (חשוב לברר באיזה שיטה כי קיימות שיטות שונות לניתוח). לאחר הניתוח ממליץ להתחיל בהזרעות ואם לא תסיגו הריון לעבור להפריה חוץ גופית.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו