תוצאות בדיקת זרע ווריקוצלה

מנהל הפורום

ד"ר אליעזר גירש
ד"ר אליעזר גירש
לקביעת תור אצל ד"ר אליעזר גירש ללא פרסום בפורום
 
  • תוצאות בדיקת זרע ווריקוצלה
    רועי
    13/03/2010

    שלום,

    לפני מספר ימים קבלתי תשובה לבדיקת זרע שביצעתי עם התוצאות הבאות:

    נושאים לבדיקה תוצאות
    Liquefaction Normal
    Viscosity Normal
    Colour Normal
    pH 7.5
    volume (ml) 3
    Concentration (mil/ml) 22
    Total Concentration (mil) 66
    Percent of motile sperm (%) 45
    rapid (%)
    moderate (%) xx
    slow (%) x
    non progressive (%) x
    Total motile sperm (mil) 29.7
    Motility after 4h (%) 40
    Vitality (%) 70
    Agglutination

    Morphology
    Normal forms (%) 4
    Abnormal forms (%) 96
    Head defect (%) 80
    Mid piece defect (%) 14
    Tail defect (%) 2
    Immature forms (mil/ml)
    Leucocytes (mil/ml) 1
    RBC (mil/ml)

    Conclusion
    Oligospermia
    Astenospermia X
    Teratospermia X
    Azoosper יש לי וריקוצלה (אני לא זוכר איזו רמה אבל אני זוכר שהיא "חמורה" יחסית) ועל פי
    תוצאות הבדיקה ניתן לראות שהמורפולוגיה שלי לא תקינה.
    רציתי לשאול, בנוסף לחות דעת על הבדיקה, האם לוריקוצלה יש השפעה על המורפולוגיה
    והאם ניתוח ישפר או עשוי לשפר את המצב?
    ושאלה נוספת, האם על פי תוצאות הבדיקה הנ"ל ניתן להכנס להריון באופן ספונטני?

    תודה רבה,
    רועי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ואריקוצלה

    ד''ר אליעזר גירש
    15/03/2010

    שלום רועי,
    ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
    ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך.
    נטילת תוספי תזונה (אני ממליץ על Vitamale) יכולה לסיעה לשיפור בייצור הזרעונים ותקינותם. מומלץ לקחת תוספי תזונה לאחר ניתוח של ואריקוצלה ולהמשיך בנטילתם לאורך זמן שרוצים להרות.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו