בדיקת גניטקה

מנהל הפורום

ד"ר אליעזר גירש
ד"ר אליעזר גירש
לקביעת תור אצל ד"ר אליעזר גירש ללא פרסום בפורום
 
  • בדיקת גניטקה
    שרה
    25/03/2010

    שלום,
    יש לי זרע חלש,לפי כך נשלחתי לבצע בדיקת קריוטיפ ו Y DELETION.
    עשיתי שתי בדיקות והיום קיבלתי התשובת בדואר.
    בדיקת Y DELETION תקינה.
    בדיקת קריוטופ - נשלח בדואר תוצאות מחלת ציסטיק פיברוזיס- תקין
    רוצה לדעת אם קריוטופ הוא אותו דבר של מחלת ציסטיק......, כי אני יודע שבדיקת קריוטפ היא בדיקת כרומוזומים, נכון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת גניטקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות גנטיות

    ד''ר אליעזר גירש
    28/03/2010

    שלום יעקב,
    בדיקת קריוטיפ מראה על תקינות מבנית של כרומוזומים. בדיקת ציסטיק פיברוזיס היא בדיקת גן מסויים שקשור למחלת ציסטיק פיברוזיס, המתבטאת במחלת ראות, ומחלה זו מלווה גם בחוסר מוביל הזרע וכך לחוסר זרעונים במירוק. בדיקת חסרים בכרומוזום Y (כרומוזום זכרי) מראה על שלמות כרומוזום זה. חסר (deletion) או microdeletion בכרומוזום Y באיזור מסויים גורם לחוסר פריון. גם אזורים מסויימים על כרומוזום X (הנקבי) אחראים על פריון הגבר. לא תמיד ניתן לזהות את כל הבעיות הקיימית.
    השאלה אם חוסר פריון שלך (אני מבין שמדובר ב- azoospermia או severe oligozoospermia) נובע מסיבה חסימתית או לא חסימתית.
    המשך בירור מוצלח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו