vasectomy

מנהל הפורום

ד"ר אליעזר גירש
ד"ר אליעזר גירש
לקביעת תור אצל ד"ר אליעזר גירש ללא פרסום בפורום
 
  • vasectomy
    R
    12/06/2010

    שלום רב,
    בעלי עבר קשירת צינורית זרע לפני 15 שנה לאחר 2 ילדים גדולים מנישואים קודמים.
    לפני 4 שנים ביצענו 3 טיפולי IVF שהסתיימו ב"ה בילד בריא בן 3.
    כרגע בטיפולי IVF לילד שני, נמצאים שוב בטיפול שלישי וממתינים לתוצאה.
    שנינו בריאים לחלוטין ללא בעיות פריון או בעיות אחרות.
    אני מגיבה בגירוי יתר לכל טיפול IVF, גם אם ניתן לי המינון הנמוך ביותר של ההורמונים. (75 גונל 1.5 מנופור, 20 ביציות, 13 הפריות, הוחזרו 2 עוברים, לא נשארים מוקפאים בד"כ בגלל ריבוי ביציות לא בשלות)
    במידה וטיפול זה לא יצליח, אינני מעוניינת לעבור שוב גירוי שחלתי בגלל התגובות החמורות שלי. (בת 39 עם FSH 5)
    רופר הפריון שלי לא ממליץ לי לעבור IVF על בסיס ביצית אחת של מחזור טבעי מאחר וחושש להעביר את בעלי כל חודש שאיבת זרע. הוא טוען שהאשכים רגישים הרבה יותר משחלות לדקירות חוזרות ונשנות.
    לטעמי, גירוי יתר עם אסטרדיול 17,500 לפני שאיבה וביצוע קוסטינג, הרבה יותר מסוכן מדיקור אשכים.

    מה דעתכם? האם יש אמת בכך שאי אפשר לדקור את האשכים אפילו פעם ב 3 חדשים ולהקפיא מנות זרע קטנות יותר?
    חוץ מ IVM שהוא טיפול חדש ללא נסיון, האם יש פתרון אחר????

    מאד מאד מאד אודה על התייחסותכם!
    נועה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    vasectomy

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    14/06/2010

    שלום נועה,
    השאלה שלך מתאימה יותר לפורום IVF, אך אנסה לענות בקצרה. קודם כל אם מתוך 20 ביציות שנשאבו היו 13 הפריות, אז מדובר ב- 13 ביציות בשלות לפחות, כך שלא ברור למה את מציינת החזרת 2 עוברים כי יתר הביציות לא בשלות.
    מבחינת דיקור או ביופסיה של אשך: כל ביופסיה פוגעת באשך ואין אפשרות לבצע פעולה זו הרבה פעמים. ניתן, לאחר הביופסיה של אשך, לחלק כל הזרעונים (אם יש מספיק) למנות קטנות ולהקפיא, כך יהיה שימוש ארוך טווח.
    ברצוני להדגיש כי הגיל שלך מתקרב לשלב קריטי מבחינת איכות הביציות. יתכו וזאת הבעיה לחוסר קליטה להריון, אך זאת רק השארה.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ועוד שאלה קטנה

    R
    15/06/2010

    כבר בוצעו 4 שאיבות זרע (2 לפני 3 שנים ו 2 לאחרונה)
    בכולן הוקפאה רק מנה אחת של זרע. האם ניתן לבקש מהמעבדה לנסות לחלק למנות קטנטנות עמ"נ לנסות לעבוד עם ביצית אחת של מחזור טבעי? או שאני אבזבז את זמני לריק...?
    האם ייצור או איכות הזרע נפגמת עקב הדיקורים שנעשים לאשכים?

    אגב, לדעת הרופא המטפל אין בעיה עם איכות הביציות בעיקר בגלל אחוזי הפריות שתמיד גבוהים, מראה הביציות ואיכות העוברים שמושגת... גם FSH 5 נמוך לגילי כך שזאת כנראה לא הבעיה.

    רוב תודות!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    19/06/2010

    שלום נועה,
    תמשיכו לנסות IVF כל זמן שיש ביציות וזרע. אולי יתמזל מזלכם. לטענה שכל הביציות תקינות היתי מתיחס בזהירות. אין מומחים יודעים לפי אחוזי הפריה אם ביציות תקינות. גם ביציות הלא תקינות בדומה לזרעונים הלא תקינים יודעות לצור הפריות ועוברים הנראים תקינים לעין. אין אנו יכולים לבדוק את המבנה הגנטי של אותן הביציות. אנחנו מניחים כי אם הביציות נראות טוב והעוברים קיבלו דירוג גבוה יש להם סיכוי טוב שיתפתח הריון ולידה של תינוק בריא. לפי מומחים רבים העוסקים ב- PGD (בדיקות גנטיות של עוברים לפני השרשה) ידוע והראו שרוב העוברים, גם אלה שקיבלו ציון גבוה, אינם תקינים גנטית (מבנה הכרומוזומים) ולא נותנים הריון או נותנים הריון המלווה בהפלה בשלבים המוקדמים של הריון. לכן, בהתחשב לגילך ולמצב הזרע של בן זוגך, היתי לוקח את הדברים בזהירות רבה.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו