וריקוצלה

מנהל הפורום

ד"ר אליעזר גירש
ד"ר אליעזר גירש
לקביעת תור אצל ד"ר אליעזר גירש ללא פרסום בפורום
 
  • וריקוצלה
    זוג טרי
    22/06/2010

    שלום רב!

    אנחנו נשואים כחצי שנה, אשתי בת 25 ואני בן 27. אומנם אנחנו לא נשואים מספיק זמן כדי להתחיל להילחץ, אבל אנחנו דיי רוצים ילד.

    להורי אשתי יש עבר של בעיות םיריון שמקורו באם.

    אני הייתי אצל רופא אורולוג לפני כחצי שנה והוא איבחן לאחר בדיקת זרע אחת שיש לי 8% משהו (אני לא זוכר איך הוא ניסח את זה, בעוד שהערך התקין הוא 14%). ובנוסף עברתי בדיקת אולטרסאונד. הרופא הסביר שיש חסימה של וריד ובעקבות כך הטמפרטורה באיזור עולה ופוגעת באיכות הזרע.

    נקבע לי ניתוח וריקוצלה לספטמבר. והאמת היא שאני דיי חושש... היינו אצל עוד רופא אורולוג שהסביר לנו שזה מוקדם מדי בשביל להחליט שיש לנו בעיות פיריון, שצריך לחכות לפחות שנה וכולי...

    אני מבין את ההגיון, אבל המוח עובד שעות נוספות ובנוסף אני חושש מהניתוח..

    רציתי לדעת מה ההשלכות של הניתוח ומה ההשלכות אם לא אעשה את הניתוח וכמובן האם יש דרך אחרת לפתור את העניין הזה...

    האם יש סיכוי שאשתי תיקלט למרות הוריקוצלה?

    כמו כן, האם על סמך בדיקת זרע אחת ועל סמך בדיקת האולטרסאונד ניתן לקבוע שיש לי וריקוצלה?

    אשמח לקבל תשובות...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    וריקוצלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • וריקוצלה

    ד''ר אליעזר גירש
    23/06/2010

    שלום לך אופטימי,
    קודם כל בדיקת זרע אינה מעידה על ואריקוצלה. ואריקוצלה מאובחנת במישוש האשכים, אולטרסאונד, דופלר... תוצאות בדיקת זרע יכולות רק לחזק את הממצע של ואריקוצלה, אך לא הפוך. לגבי ואריקוצלה:
    ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
    ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך.
    מקובל לנתח מצב ואריקוצלה כאשר מדובר בדרגה 3 של ואריקוצלה.
    על מנת לדעת האם בכל זאת זרע מספיק טוב להריון טבעי צריך לדעת את כל הפרמטרים של בדיקת זרע. לפעמים כאשר יש ירידה במבנה הזרעונים כמות הזרעונים מחפע על איכות, אך לא תמיד. ממליץ לחזור על בדיקת זרע פעם נוספת כי צריך לראות את הדינמיקה פיזיולוגית של פעילות האשכים. קיימות פלוקטואציות באיכות הזרע. בנוסף, ממליץ בחום להשתמש בתוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע. תנסו להרות בצורה הטבעית ורק אם לא מצליחים במשך שנה-שנה וחצי, רק אז לפנות לרופא פריון. חשוב גם להיות במעקב אצל אורולוג.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקת אולטרסאונד ובדיקת זרע

    זוג טרי
    24/06/2010

    הייתי רוצה לדעת מה אומרות התוצאות:
    סונר אשכים:
    משמאל- ראש האפירדמיס ואשך בגודל ומבנה תקינים.
    שק אשכים- וריקוצלה עם רוחב כלי דם 0.34 ס"מ
    בסריקת דופלר הודגם היפוך זרימת דם.

    מימין- ראש האפירדמיס ואשך בגודל ומבנה תקינים.
    שק אשכים- ללא ממצא
    בסריקת דופלר אין לראות כלי גם פתולוגיים.

    תקופת התנזרות - 3 ימים
    צמיגות-1
    PH-7.2
    נפח- 2 מ"ל
    ריכוז- 5.5X10(6 למ"ל
    תנועה 27%
    סוג תנועה- A 9 B 18
    לויקוציטים- 0X10)6 מ"ל
    אגלוטינציה - שלילית
    total motile count- 3x10(6
    swim up test- X10(6/ml
    בדיקת מבנה ע"פ קרוגר
    תאים תקינים 8%
    פתולוגית ראש 87%
    פתולוגית זנב 5%

    רציתי לדעת מה זה אומר לגבי הזרע ומה הדרגה של הוריקוצלה....

    תודה ויום טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ואריקוצלה

    ד''ר אליעזר גירש
    27/06/2010

    שלום רב לכם, זוג טרי,
    מבדיקת דופלר רואים היפוך זרימת דם, המעיד על מצב ואריקוצלה. אורולוג, על פי כל הבדיקות, כגון ואלסלבה ואולטרסאונד, ודופלר יכול לקבוע דרגה של ואריקוצלה.
    ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
    ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך.
    נטילת תוספי תזונה יכולה לסיעה לשיפור בייצור הזרעונים ותקינותם. מומלץ לקחת תוספי תזונה לאחר ניתוח.
    לגבי תוצאות בדיקת הזרע, רואים ריכוז נמוך מאוד של זרעונים עם תנועה ירודה ומורפולוגיה לא גבוהה של זרעונים. צריך לבחון, לפי דרגת ואריקוצלה האם יש מקום לניתוח. בכל מקרה ממליץ בחום להשתמש בתוסף תזונתי Vitamale, המשפר איכות הזרע.
    עם נתוני זרע כמו שקיבלתם האפשרות להריון היא בעזרת שיטות הפריה חוץ גופית.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו